- 2025-05-19
- 5 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار صرافی ها
کوینبیس زیر آتش شکایات؛ این صرافی چقدر باید به کاربران خسارت بدهد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه
صرافی کوینبیس پس از هک و افشای اطلاعات کاربران با موجی از شکایات قضایی روبرو شده است. بین ۱۵ تا ۱۶ می، حداقل ۶ دادخواست علیه این صرافی ثبت شد که همگی ادعا میکنند کوینبیس در محافظت از دادههای کاربران و مدیریت بحران کوتاهی کرده است.
در یکی از این شکایات که در دادگاه فدرال نیویورک مطرح شده، پال بندر (Paul Bender) مدعی است کوینبیس در حفظ اطلاعات حساس میلیونها کاربر ناکام بوده است.
بر اساس گزارش کوینبیس در ۱۵ می، چهار روز پیش از آن هکرها با پرداخت رشوه به چند اپراتور پشتیبانی مشتری، به سیستمهای داخلی نفوذ کرده و اطلاعات محدودی از حسابهای کاربران را سرقت کردند.
۱ میلیارد بیبی دوج رایگان!
همین حالا در ارزپلاس ثبتنام کنید و ۱ میلیارد بیبی دوج هدیه بگیرید. بدون قرعهکشی، فرصت محدود!
دریافت هدیه
اطلاعات سرقتشده شامل نام، آدرس، شماره تلفن، ایمیل، برخی اطلاعات حسابهای بانکی، گواهینامه، گذرنامه و تاریخچه تراکنشها بوده است.
بندر اعلام کرده که کوینبیس اقدامات امنیتی لازم را برای حفاظت از دادهها انجام نداده و واکنش این شرکت را ناکارآمد، پراکنده و با تأخیر توصیف کرد.
در شکایات همچنین آمده که کاربران با تهدید جدی و مستمر سرقت هویت و کلاهبرداری مالی مواجه هستند. برخی شکایات علاوه بر درخواست خسارت، خواستار حذف کامل اطلاعات شخصی کاربران و استخدام ناظران امنیتی مستقل شدهاند.
همانطور که در خبرهای قبلی هم گزارش شد، کوینبیس با پرداخت باج ۲۰ میلیون دلاری مخالفت و اعلام کرده که ضرر کاربران قربانی فیشینگ را جبران خواهد کرد.
پیشبینی میشود این جبران خسارت بین ۱۸۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد. همچنین چند کارمند بخش پشتیبانی در هند به دلیل نقش داشتن در این حملات اخراج شدهاند.
پس از افشای این حادثه، سهام کوینبیس ابتدا ۷ درصد سقوط کرد و به ۲۴۴ دلار رسید، اما سپس با رشد ۹ درصدی به ۲۶۶ دلار افزایش یافت.
بیا تو صدا
ارسال دیدگاه