هوش مصنوعی گوگل اکنون می‌تواند به جای کاربران تماس تلفنی برقرار کند

به اشتراک‌گذاری گوگل اکنون به تمام کاربران در ایالات متحده امکان می‌دهد با استفاده از…
هوش مصنوعی گوگل اکنون می‌تواند به جای کاربران تماس تلفنی برقرار کند


هوش مصنوعی گوگل تماس


به اشتراک‌گذاری

گوگل اکنون به تمام کاربران در ایالات متحده امکان می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی با کسب‌وکارهای محلی تماس بگیرند. این قابلیت که هم‌اکنون در بخش جست‌وجو فعال شده، به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به مکالمه تلفنی، از هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعاتی مانند قیمت یا میزان دسترسی استفاده کنید.

قابلیت تماس به هوش مصنوعی گوگل اضافه شد

گوگل برای نخستین‌بار این قابلیت را در ماه ژانویه مورد آزمایش قرار داد و همچنان تنها برای برخی مشاغل خاص از جمله آرایشگران حیوانات، خشک‌شویی‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو در دسترس قرار داده است. زمانی‌که کاربری به دنبال یکی از این خدمات، مانند آرایش حیوانات، جست‌وجو می‌کند، گوگل گزینه‌ای تحت عنوان «بررسی قیمت با هوش مصنوعی» را زیر اطلاعات کسب‌وکار نمایش خواهد داد.

هوش مصنوعی گوگل تماس

سپس گوگل اطلاعات دقیق‌تری درباره درخواست کاربر می‌پرسد، از جمله نوع حیوان، نژاد آن و خدمات مورد نظر. همچنین زمان مورد نیاز برای دریافت خدمات و نحوه ترجیحی برای دریافت به‌روزرسانی‌ها، مانند پیامک یا ایمیل، نیز پرسیده می‌شود. این ویژگی ممکن است در میان کاربران جوان‌تر که بر اساس مطالعات انجام‌شده در برقراری تماس تلفنی مشکل دارند، با استقبال مواجه شود.

رابی استاین، معاون ارشد محصول در بخش جست‌وجوی گوگل، اعلام کرده که هوش مصنوعی جمینای از مدل Duplex این شرکت برای تماس‌ها استفاده می‌کند. استاین در گفت‌وگو با The Verge توضیح داد که «گوگل Gemini با فناوری Duplex می‌تواند به نمایندگی از شما تماس بگیرد» و اضافه می‌کند که این ابزار تماس‌گیرنده «خود را به‌عنوان یک هوش مصنوعی از گوگل معرفی می‌کند که تلاش دارد به‌جای مشتری اطلاعات لازم را کسب کرده و جزئیات را منتقل کند تا دیگر نیازی نباشد کاربر وقت زیادی صرف این امور کند.» پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، هوش مصنوعی به‌صورت متنی اطلاعاتی مانند زمان‌های در دسترس یا قیمت‌ها را ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی گوگل هوش مصنوعی گوگل

مالکان کسب‌وکار می‌توانند در بخش تنظیمات نمایه‌ی خود در گوگل، گزینه دریافت تماس‌های هوش مصنوعی را غیرفعال کنند. با اینکه این قابلیت اکنون به‌طور عمومی عرضه شده، کاربران دارای اشتراک AI Pro و AI Ultra به سقف‌های استفاده‌ی بالاتری دسترسی خواهند داشت که امکان بهره‌برداری بیشتر از این ابزار را برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

گوگل علاوه‌بر گسترش عمومی ابزار تماس خودکار، آزمایش مدل پیشرفته‌تر Gemini 2.5 Pro را در حالت AI Mode آغاز کرده است؛ ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای جست‌وجو که در اردیبهشت ماه برای تمام کاربران در آمریکا عرضه شد. مشترکین AI Pro و AI Ultra که در آزمایش AI Mode در بخش Labs ثبت‌نام کرده‌اند، اکنون می‌توانند Gemini 2.5 Pro را انتخاب کنند. به گفته استاین، این مدل به‌ویژه در زمینه‌های استدلال پیشرفته، ریاضیات و کدنویسی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در حالت پیش‌فرض، AI Mode از نسخه‌ای سفارشی از مدل‌های سری Gemini 2.0 استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی گوگل هوش مصنوعی گوگل

گوگل همچنین در حال آزمایش قابلیت Deep Search در حالت AI Mode است و این امکان را فراهم کرده که کاربران از این حالت برای تولید گزارش‌هایی با جزئیات بالا پیرامون یک موضوع استفاده کنند. استاین اظهار کرد: «این مدل در واقع در حال تحلیل، طرح پرسش و انجام جست‌وجوهای گوگل است. در فرآیند جواب دادن، این مدل واقعاً پاسخ خود را بررسی کرده و سوالات بیشتری در یک زنجیره استدلالی چند مرحله‌ای مطرح می‌کند.» این قابلیت نیز برای کاربران AI Pro و AI Ultra در Google Labs در دسترس خواهد بود.



منبع خبر

بیا تو صدا