- 2024-12-05
- 40 بازدید
- 0 دیدگاه
- هوش مصنوعی
هوش مصنوعی ساخت ویدئوی گوگل عرضه شد

ابزار هوش مصنوعی ساخت ویدئوی گوگل عرضه شد. Veo جدیدترین ابزار خلق ویدئو با هوش مصنوعی گوگل، اکنون در اختیار کسبوکارها قرار گرفته است تا بتوانند آن را به خط تولید محتوای خود بیافزایند.
هوش مصنوعی ساخت ویدئوی گوگل ارائه شد
این مدل که نخستین بار در ماه مه رونمایی شد (تنها سه ماه پس از رونمایی رقیب خود، Sora، از سوی OpenAI) حالا با راهاندازی نسخه آزمایشی خصوصی از طریق پلتفرم Vertex AI گوگل، به طور رسمی عرضه شده است.
Veo قادر است ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا و رزولوشن 1080p تولید کند. این ویدیوها میتوانند در طیف گستردهای از سبکهای بصری و سینمایی، تنها با استفاده از ورودیهای متنی یا تصویری، خلق شوند. در زمان معرفی اولیه، ویدیوهای تولید شده توسط Veo میتوانستند تا بیش از یک دقیقه طول بکشند؛ اما گوگل محدودیت زمانی خاصی را برای نسخه آزمایشی مشخص نکرده است. نمونه ویدیوهای جدیدی که گوگل منتشر کرده، به همان اندازه پیشین باورپذیر هستند و تشخیص مصنوعی بودن آنها بدون دقت بسیار زیاد، تقریباً غیرممکن است.
جدیدترین نسخه از مدل تولید تصویر متنی Imagen 3 گوگل نیز از طریق Vertex AI در دسترس تمام مشتریان Google Cloud قرار خواهد گرفت. از هفته آینده، دسترسی اولیه به این مدل که از ماه اوت در AI Test Kitchen گوگل در ایالات متحده در دسترس بوده، گسترش مییابد. کاربران دارای مجوز گوگل همچنین میتوانند از قابلیتهای جدیدی مانند ویرایش عکس بر اساس درخواست و امکان «وارد کردن برند، سبک، لوگو، موضوع یا ویژگیهای خاص محصولات» به تصاویر تولیدشده بهرهمند شوند.
گوگل ادعا میکند که مدلهای تولید تصویر Veo و Imagen 3 به مکانیزمهای امنیتی داخلی مجهز شدهاند تا از تولید محتواهای مضر یا نقض حقوق مالکیت معنوی جلوگیری کنند. با این حال، آزمایشهای ما نشان میدهد که دور زدن محدودیتهای مربوط به حق تکثیر چندان دشوار نیست. تمام خروجیهای این دو مدل، همچنین با فناوری SynthID DeepMind نشانهگذاری میشوند؛ یک واترمارک دیجیتال نامرئی که به گفته گوگل میتواند به کاهش نگرانیهای مربوط به انتشار اطلاعات نادرست کمک کند. این مفهوم بسیار شبیه به سیستم Content Credentials Adobe است که برای شناسایی محتوای تولید شده توسط مدلهای تولید تصویر و ویدیو در نظر گرفته شده است.
با ورود گوگل به بازار مدلهای ویدیویی، OpenAI به طور چشمگیری از رقبا عقب مانده است و زمان بسیار کمی برای عملی کردن وعده خود مبنی بر عرضه مدل Sora تا پایان سال 2024 دارد. با توجه به افزایش استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات، مانند کمپین اخیر کوکاکولا، شرکتها انگیزهای برای انتظار ندارند. به گفته گوگل، 86 درصد از سازمانهایی که از هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند، افزایش درآمد را گزارش کردهاند.
ارسال دیدگاه