لیست قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده / پژو ۴۰۵ کم کارکرد چند؟ + جدول شهریور ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس آگهی های پژو ۴۰۵ کارکرده در سایت های آگهی خودرو، پژو ۴۰۵ GLX بنزینی…

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس آگهی های پژو ۴۰۵ کارکرده در سایت های آگهی خودرو، پژو ۴۰۵ GLX بنزینی مدل ۱۳۹۱ با چند لکه رنگ و ۲۵۵ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۴ بدون رنگ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۴۱۰ میلیون تومان آگهی شده است. 

در میان دیگر آگهی های پژو ۴۰۵ دوگانه سوز، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز مدل ۱۳۹۸ بدون رنگ با ۹۴ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که قیمت آن حوالی ۵۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین شخصی پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز مدل ۱۳۸۸ گلگیر تعویض با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان آگهی کرده است. جهت اطلاع از قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده در شهریور ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.

قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده – شهریور ۱۴۰۴

برند
مدل (سال)
رنگ/وضعیت بدنه
کارکرد(کیلومتر)
قیمت(تومان)

پژو ۴۰۵ GLX بنزینی
۱۳۹۱
نقره ای/چند لکه رنگ
۲۵۵,۰۰۰
۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ GLX بنزینی
۱۳۸۵
نقره ای/درب تعویض
۳۳۷,۰۰۰
۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ SLX
۱۳۹۴
نقره ای/بدون رنگ
۱۷۰,۰۰۰
۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ SLX
۱۳۹۷
سفید/بدون رنگ
۹۹,۰۰۰
۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز
۱۳۹۸
نقره ای/بدون رنگ
۹۴,۰۰۰
۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز
۱۳۸۸
خاکستری/گلگیر تعویض
۴۰۰,۰۰۰
۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه کابین پژو ۴۰۵ SLX با سمند LX

پژو ۴۰۵ SLX از دیدگاه طراحی داخلی به‌طور کامل دگرگون شده است و دیگر هیچ شباهتی به نمای داخلی ۴۰۵‌های قدیمی ندارد. انتخاب رنگ کرمی روشن برای تریم داخلی شاید یکی از بزرگ‌ترین قدم‌هایی بود که ایکو برای ایجاد تحول در ۴۰۵ برداشت. در نتیجه نمای داخلی پژو ۴۰۵ SLX در بخش بالایی داشبرد و کنسول میانی یا از تریم کرم همرنگ داخلی یا از تریم مشکی رنگ بهره می‌گرفت که تضاد رنگی در آن بدون تردید از رنگ یکپارچه مشکی سابق برتر بود. با وجود نوگرایی در تزئینات و چیدمان نمای داخلی مخصوصا در بخش چیدمان کلید‌های کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع در بخش مرکزی داشبرد و اتصال زیبای آن به کنسول میانی، نمای داخلی این خودرو به واقع سنتی و بسیار ساده است.

ایران خودرو تلاش چشمگیری کرده است تا از تریم طرح چوب و المان‌های طراحی خودروهای روز در نمای داخلی SLX بهره بگیرد و اگر قرار باشد آن را با نسخه‌‌های قدیمی‌تر ۴۰۵ مقایسه کنیم، باید اعتراف کنیم که ایکو در نمای داخلی این خودرو غوغا کرده است.

جالب است که سمند LX از ابتدا در نسخه پایه با تریم تمام مشکی نمای داخلی ارائه شد که به دلیل عدم استقبال، نسخه‌های تولیدی پس از آن به تریم دو رنگ کرم روی آوردند. با توجه به کلاس ارزان‌قیمت سمند و ۴۰۵، استفاده از تریم رنگ روشن به مراتب دلبازتر و زیباتر جلوه می‌کند. استفاده از تریم طرح چوب عرضی مقابل دیدگان سرنشینان و بخش مرکزی داشبرد تاثیر مثبتی بر نمای داخلی سمند دارد، اما ضمن سادگی و قدیمی بودن طراحی نمای داخلی؛ در صورتی که با SLX مقایسه شود؛ به سرعت قدمت بیشتر طراحی خود را لو خواهد داد.

از دیدگاه زیبایی نمای داخلی، SLX بدون تردید ظاهری مدرن‌تر و گیراتر با خود به همراه دارد و همچنین وضعیت نشیمن آن مخصوصا در ردیف دوم صندلی‌ها برای سرنشینان عقب راحت‌تر است. ردیف دوم نشیمن سرنشینان در سمند به دلیل بلند بودن لبه درها و پایین‌ بودن صندلی‌ها همواره حسی همانند نشستن در گودال به سرنشینان انتقال می‌دهد که همواره مورد انتقاد رسانه‌های خودرویی بوده است.

با وجود تمایزهای بسیار در ساختار داخلی دو خودرو، هر دو گزینه از برخی ایرادهای اساسی رنج می‌برند که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت نه چندان دلچسب متریال داخلی، کیفیت بسیار پایین قالب‌گیری قطعات و تریم‌ها، تیز بودن لبه‌های قطعات قالب‌گیری‌شده، کیفیت پایین مونتاژ قطعات و به صدا افتادن کابین زودتر از موعد انتظار است.

همچنین صندلی‌های عقب هر دو خودرو اندکی گود و مناسب برای تنها دو سرنشین طراحی شده است و این در حالی است که این دو خودرو از کلاس سدان‌های اقتصادی خانوادگی شهری است و انتظار می‌رود برای حمل پنج سرنشین بالغ به راحت‌ترین شکل ممکن طراحی شده باشند اما این‌طور نیست. در صورت سواری سه فرد بالغ در صندلی عقب این دو خودرو، دو سرنشین جانبی به دلیل قرار گیری بر بخش شیب‌دار صندلی عقب در دو گوشه اتاق، به سرعت خسته خواهند شد.

حجم فضای صندوق عقب سمند LX با داشتن طول بیشتر برابر با رقم خیره‌کننده ۵۰۰ لیتر و در پژو ۴۰۵ SLX تنها برابر با ۴۷۰ لیتر است که این اختلاف چندان مهم و بزرگ به نظر نمی‌سد.

منبع خبر