قیمت بازار آزاد دنا اعلام شد / دنا پلاس توربو آپشنال چند؟ + جدول خرداد ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد، قیمت دنا پلاس EF۷ ۵ دنده…
قیمت بازار آزاد دنا اعلام شد / دنا پلاس توربو آپشنال چند؟ + جدول خرداد ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد، قیمت دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای در بازار آزاد به حوالی ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

همچنین دنا پلاس EF۷P ۶ دنده مدل ۱۴۰۴ با رینگ آلومینیومی با قیمتی نزدیک به ۹۹۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده مدل ۱۴۰۳ نیز به قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد دنا در خرداد ۱۴۰۴ مطالعه کنید.

قیمت بازار آزاد دنا – خرداد ۱۴۰۴

برند
سال تولید
کارکرد(کیلومتر)
قیمت(تومان)

دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده
۱۴۰۴-رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ای
صفر
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال
۱۴۰۴
صفر
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال
۱۴۰۳
صفر
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده
۱۴۰۳-رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ای
صفر
۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده
۱۴۰۳
صفر
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷ شش دنده توربو
۱۴۰۳ – ارتقا یافته
صفر
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷P شش دنده
۱۴۰۴-رینگ آلومینیومی
صفر
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷P شش دنده
۱۴۰۴ – رینگ فولادی 
صفر
۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷P شش دنده
۱۴۰۳
صفر
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس EF۷P شش دنده
۱۴۰۳ – رینگ فولادی
صفر
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰

مزایا و معایب دنا پلاس EF۷P شش دنده

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های دنا پلاس در قیاس با دنا معمولی و سورن، برخورداری از طراحی بیرونی بروزتر و هماهنگ‌تر است. علاوه بر این، دنا پلاس خصوصاً در نسخهٔ جدید EF۷P از امکانات نسبتاً قابل‌قبولی بهره می‌برد و به لطف وجود سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری، سواری ایمنی‌تری را فراهم می‌کند. دنا پلاس همچنین به لطف ترمزهای دیسکی عقب، از قابلیت توقف بهتری نسبت به سمند برخوردار است درحالی‌که پیشرانهٔ ارتقاءیافته و گیربکس جدیدتر شش سرعته دستی را هم می‌توان ازجملهٔ دیگر نقاط قوت این سدان ایرانی دانست.

از سوی دیگر، یکی از مشکلاتی که زیاد از سوی خریداران دنا پلاس گزارش شده، مشکلات برقی و الکترونیکی است که ایرادات متعدد و آزاردهنده را به دنبال دارد. علاوه بر این، به دلیل طراحی مجدد داشبورد و صندلی‌ها، با اینکه پلت‌فرم و فاصلهٔ محوری دنا با سمند یکسان است ولی فضای کابین دنا کمتر شده و می‌تواند برای افراد بلندقد تنگ باشد. نرمی بیش‌ازحد فرمان برقی در سرعت‌های بالا، موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی، کیفیت ساخت پایین و پلت‌فرم قدیمی که پیشینهٔ آن به پژو ۴۰۵ بازمی‌گردد هم از دیگر نقاط ضعف این ماشین هستند.

منبع خبر

بیا تو صدا