روبوتاکسی تسلا همچنان به یک انسان در پشت فرمان نیاز دارد

به اشتراک‌گذاری سرویس روبوتاکسی جدید تسلا برای حمل‌ونقل شهری که در سان فرانسیسکو راه‌اندازی شده،…


روبوتاکسی تسلا


به اشتراک‌گذاری

سرویس روبوتاکسی جدید تسلا برای حمل‌ونقل شهری که در سان فرانسیسکو راه‌اندازی شده، هنوز شایسته عنوان «روبو‌تاکسی» نیست.

پس از آغاز ارائه خدمات روبوتاکسی تسلا در آستین تگزاس با حضور یک «ناظر ایمنی» در صندلی سرنشین در ماه گذشته میلادی، ویدئویی از عملکرد این سرویس در سان‌ فرانسیسکو منتشر شده که در آن خودرو با یک راننده انسانی پشت فرمان وارد صحنه می‌شود؛ این موضوع پیش‌تر توسط بیزنس اینسایدر گزارش شده بود.

برای راه‌اندازی یک سرویس تجاری روبوتاکسی در ایالت کالیفرنیا، شرکت‌ها باید سه مجوز مجزا را دریافت کنند. تاکنون، تسلا موفق به اخذ تنها یکی از این مجوزها شده که به این شرکت اجازه می‌دهد سامانه حمل‌ونقل درخواستی خود را با حضور یک راننده در خودرو راه‌اندازی کند. در حال حاضر، تنها شرکتی که هر سه مجوز لازم برای ارائه سرویس تجاری بدون راننده در سان فرانسیسکو را دارد، شرکت ویمو است که زیرمجموعه آلفابت محسوب می‌شود.

اگرچه خدمات ارائه‌شده در ایالت‌های تگزاس و کالیفرنیا هنوز به وعده ایلان ماسک مبنی بر «عملیات کاملاً بدون سرنشین» نرسیده‌اند، اما ماسک هفته گذشته در جمع سرمایه‌گذاران تسلا اعلام کرد که قصد دارد دامنه اجرای سرویس روبوتاکسی را به ایالت‌های فلوریدا، نوادا و آریزونا نیز گسترش دهد.



منبع خبر