- 2024-12-01
- 5 بازدید
- 0 دیدگاه
- هوش مصنوعی
این هوش مصنوعی محصول غیر اصل را از روی عکس تشخیص میدهد!
یک استارتاپ فرانسوی به نام Vrai AI یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند توسعه داده که میتواند با دقت بالایی، محصول غیر اصل و تقلبی را از روی یک عکس ساده تشخیص دهد. این شرکت، مدل خود را با استفاده از هزاران تصویر از محصولات اصل برندهای معروف آموزش داده است.
بازار جهانی کالاهای تقلبی، سالانه میلیاردها دلار به کسبوکارها خسارت وارد میکند و تخمین زده میشود که حدود 2.5 درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل دهد. این فناوری جدید، پتانسیل مبارزه با این معضل بزرگ را دارد.
لاکست اولین مشتری هوش مصنوعی تشخیص محصول غیر اصل
برند لوکس و مشهور Lacoste با لوگوی نمادین کروکودیل، اولین شرکتی است که از این فناوری نوآورانه استفاده خواهد کرد. طبق گزارش منتشر شده، شرکت Vrai AI در اوایل ماه جاری میلادی نرمافزار خود را به بازار عرضه کرده است.
دیوید جی.استورک (David G. Stork)، دانشمند ارشد Vrai AI و استاد دانشگاه استنفورد، معتقد است که حتی کوچکترین تفاوتها در طراحی یک محصول، مانند تعداد دندانهای کروکودیل لوگوی لاگوست، میتواند نشانهای واضح از تقلبی بودن آن باشد. مدل هوش مصنوعی این شرکت، توانایی تشخیص این تفاوتهای ظریف را دارد.
استورک معتقد است Vrai AI رویکردی دقیقتر را برای به اصطلاح تشخیص لاگوست فیک در پیش میگیرد و به بررسی جزئیاتی میپردازد که تشخیص آنها بسیار سختتر است. استارک که به واسطه فعالیتهایش در مرز بین هوش مصنوعی و هنر شناخته میشود، از تکنیکهای مشابهی برای کشف جعل در نقاشیهای تاریخی و شناسایی کارهای غیرمجاز در آنها بهره برده است.
استورک میگوید که مدل Vrai AI قادر است تفاوت بین تغییرات طبیعی در تولید و تقلب را تشخیص دهد. جزئیاتی مانند سایهای کمی نامتعارف به رنگ سبز، چشمی که بیش از حد چرخیده باشد در تصویر یک کروکودیل، یا دوختهایی که فاصله بیش از حد از هم دارند، میتوانند حسگرهای هوش مصنوعی را فعال کنند.
استارتاپ Vrai AI مدعی است که فناوری آنها در محصولات Lacoste با دقت 99.7 درصد عمل میکند.
نکته جالب: نشان کروکودیل سبز موجود در لوگوی شرکت لاکست از نام مستعار بنیانگذار شرکت، رنه لاکست، گرفته شدهاست، که این نام، به دلیل سرسخت بودن، به وی اطلاق میشد!
استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای مقابله با کلاهبرداری پس دادن محصول!
شرکت Lacoste از Vrai AI برای مقابله با کلاهبرداری معروف به پس دادن محصول استفاده کرده است. در این روش کلاهبرداران محصولات اصل را به صورت آنلاین خریداری کرده و سپس محصول تقلبی را به عنوان محصول اصلی باز میگردانند که گاهی اوقات ممکن است به مشتریان بیخبر فروخته شود.
با بهرهگیری از برنامه هوشمند Vrai AIکارکنان انبار میتوانند اصالت کالاهای برگشتی را به سرعت و با تنها یک عکس تأیید کنند. این فناوری نه تنها به برند Lacoste کمک میکند تا هزینههای خود را کاهش دهد، بلکه از مشتریان در برابر محصولات تقلبی نیز محافظت میکند.
گام بعدی تشخیص داروهای تقلبی در بازار است
ظاهرا شرکت Vrai AI قصد دارد از این فناوری پیشرفته برای مبارزه با مشکل داروهای تقلبی نیز استفاده کند. این مسئله سالانه جان صدها هزار نفر را به خطر میاندازد. مدل هوش مصنوعی این شرکت قادر است تفاوتهای ظریفی مانند اندازه و رنگ فونت روی بستهبندی داروها را شناسایی کند.
این شرکت برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود به حدود 50 هزار تصویر با کیفیت بالا نیاز دارد. این تصاویر میتوانند از طریق همکاری با شرکتهای بزرگ داروسازی یا از طریق ثبت عکسهای اختصاصی توسط خود شرکت تأمین شوند.
ارسال دیدگاه