- 2025-05-11
- 4 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
قیمت محصولات کارکرده سایپا / پراید، تیبا و کوییک چند؟ + جدول اردیبهشت ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس آگهی محصولات کارکرده سایپا در سایتهای فروش خودرو، تیبا ۲ مدل ۱۳۹۷ با یک لکه رنگ و ۱۲۷ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان به فروش میرسد و کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ بدون رنگ با ۳۳ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۴۵۲ میلیون تومان معامله میشود.
در میان آگهی محصولات کارکرده سایپا، پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۸ گلگیر تعویض با ۵۹ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین شاهین G دنده ای مدل ۱۴۰۱ صافکاری بدون رنگ با ۶۳ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۷۵۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست قیمت محصولات کارکرده سایپا در اردیبهشت ۱۴۰۴ بخوانید.
قیمت محصولات کارکرده سایپا – اردیبهشت ۱۴۰۴
برند
مدل (سال)
رنگ/وضعیت بدنه
کارکرد(کیلومتر)
قیمت(تومان)
تیبا ۲
۱۳۹۷
سفید/یک لکه رنگ
۱۲۷,۰۰۰
۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱
۱۳۹۹
سفید/بدون رنگ
۱۱۳,۰۰۰
۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده ای S
۱۴۰۱
سفید/بدون رنگ
۳۳,۰۰۰
۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
پراید صندوق دار
۱۳۸۶
نقره ای/صافکاری بدون رنگ
۲۰۰,۰۰۰
۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳۹۸
سفید/گلگیر تعویض
۵۹,۰۰۰
۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۱۴۰۱
سفید/بدون رنگ
۵۶,۰۰۰
۴۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G دنده ای
۱۴۰۱
سفید/صافکاری بدون رنگ
۶۳,۰۰۰
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مقایسه فنی پراید ۱۱۱ و ساینا
پراید ۱۱۱ SE به موتور ۱.۳ لیتری با قدرت ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نیوتن متر مجهز شده است. اما ساینا از نسخه بهروز شده موتور پراید به حجم ۱.۵ لیتر و قدرت ۱۲۸ اسب بخار استفاده میکند. نهایت گشتاور موتور m۱۵ ساینا نیز حدود ۱۲۸ نیوتن متر اعلام شده است.
هر دو خودرو به گیربکس ۵ دنده دستی مجهز هستند و جزو ماشینهای دیفرانسیل جلو بهحساب میآیند. در ظاهر به نظر میرسد که عملکرد فنی و چابکی ساینا بیشتر از حریف باشد اما نکته اینجاست که پراید ۱۱۱ معادل ۹۰۵ کیلوگرم وزن دارد و ساینا چیزی حدود هزار و ۵۰ کیلوگرم؛ بنابراین کمبود توان پراید ۱۱۱ به دلیل وزن کمتر آن تا حد زیادی مرتفع میشود و میتوان گفت که از لحاظ چابکی و شتاب اختلاف این دو خودرو خیلی زیاد نیست. شتاب صفر تا ۱۰۰ ساینا حدود ۱۳ ثانیه ارزیابی شده و این رقم برای پراید ۱۱۱ نیز چیزی حدود ۱۳.۴ ثانیه است، که البته هر دو این ارقام صرفا به صورت تئوری اعلام شده اند.
البته در عبور از سربالاییها کشش ساینا بیشتر بوده و نسبت به پراید اصطلاحا خیلی کم نمیآورد. بهویژه اگر با تمام ظرفیت سرنشین و صندوق عقب پر بخواهیم از سربالاییها عبور کنیم، وضعیت ساینا بهتر و قویتر به نظر میرسد. کیفیت سواری نیز در ساینا نسبت به پراید تقریبا آرامشبخشتر بوده و ضربات کمتری درون کابین آن احساس میشود.
بیا تو صدا
ارسال دیدگاه