خلاصه بررسی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی به اپ استور اپل می‌آید

اپل با انتشار iOS 18.4 قابلیت جدیدی برای خلاصه سازی بررسی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به فروشگاه اپ استور…
خلاصه بررسی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی به اپ استور اپل می‌آید

اپل با انتشار iOS 18.4 قابلیت جدیدی برای خلاصه سازی بررسی‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی را به فروشگاه اپ استور خود اضافه می‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت مک‌ورلد، جدیدترین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS، خلاصه‌هایی کوتاه از بررسی‌های کاربران را در برخی از صفحات اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپ استور نمایش می‌دهد.

خلاصه نظرات کاربران در اپ استور اپل چگونه توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند؟

این خلاصه‌های توسط مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) هوش مصنوعی تولید می‌شوند. طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل، هدف از این قابلیت، ارائه چکیده‌ای از نکات کلیدی و اطلاعات مهم موجود در نظرات کاربران، در قالب پاراگراف‌هایی کوتاه و قابل فهم است.

آن‌طور که در نمونه‌های ارائه شده توسط اپل مشاهده می‌شود، این خلاصه‌ها در اپ استور با استفاده از زبان طبیعی، به هایلایت کردن نظرات کاربران می‌پردازند. روال کار به این صورت است که ابتدا نظرات مثبت و سپس نظرات منفی کاربران نمایش داده می‌شوند.

خلاصه ریویو کاربران تولید شده توسط هوش مصنوعی در اپ استور اپل

اپل اعلام کرده است که این خلاصه‌ها حداقل هفته‌ای یک بار و با اضافه شدن نظرات جدید، به‌روزرسانی خواهند شد. همچنین، کاربران می‌توانند با لمس طولانی هر خلاصه، مشکلات احتمالی موجود در آن را گزارش دهند.

در ابتدا، این قابلیت در فروشگاه اپ استور ایالات متحده و برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های منتشر شده به زبان انگلیسی فعال خواهد شد. همچنین، فقط اپلیکیشن‌هایی که تعداد نظرات کافی برای تولید خلاصه را داشته باشند، مشمول این قابلیت می‌شوند. اپل قصد دارد در اواخر سال جاری، این قابلیت را در سایر کشورها و زبان‌ها نیز فعال کند.

این اقدام شرکت اپل در راستای روندی است که آمازون در سال 2023 آغاز کرد. آمازون با افزودن خلاصه‌هایی از نظرات کاربران به اپ استور خود که توسط هوش مصنوعی تولید شده بودند، گامی در جهت تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مشتریان برداشت.

این خلاصه‌های کوتاه، که در بالای نظرات کامل در اپ استور نمایش داده می‌شوند، به منظور هایلایت کردن ویژگی‌های کلیدی محصولات و احساسات رایج مشتریان که در نظرات مکتوب بیان شده‌اند، طراحی شده‌اند.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که خلاصه‌سازی نظرات می‌تواند ابزاری مفید برای صرفه‌جویی در زمان باشد و از مطالعه‌ی حجم انبوهی از نظرات برای یافتن نکات مهم جلوگیری کند. با این حال، این ویژگی، پتانسیل بالایی برای سوءاستفاده و دستکاری دارد. این احتمال وجود دارد که شرکت‌های سودجو با استفاده از نظرات جعلی، سعی در تحریف خلاصه‌ها و تبلیغ محصولات خود به شکلی غیرمنصفانه داشته باشند.

تجربه‌ی استفاده از خلاصه‌های آمازون نشان می‌دهد که تأکید بیش از حد بر جنبه‌های مثبت در ابتدای خلاصه، می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

منبع خبر

بیا تو صدا