• 2025-02-11
  • 4 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • سلامت

رضایت بیمار؛ معیار اصلی اعتباربخشی بیمارستان‌های نظامی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،در نشست اخیر دوره تربیت ارزیاب اعتباربخشی بیمارستان‌ها که با همکاری دانشگاه علوم…
رضایت بیمار؛ معیار اصلی اعتباربخشی بیمارستان‌های نظامی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،در نشست اخیر دوره تربیت ارزیاب اعتباربخشی بیمارستان‌ها که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و سایر ارگان‌های بهداشتی برگزار شد، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح، سرتیپ محسن عراقی‌زاده، اعلام کرد که رضایت بیمار باید در رأس معیارهای ارزیابی بیمارستان‌ها قرار گیرد. این نشست با حضور مسئولان مختلفی همچون حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و سردار سعید بینات، رئیس اداره بهداشت و درمان سپاه، در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

ابوالقاسمی در این نشست به اهمیت ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان‌ها پرداخت و گفت: «با توجه به سابقه ۳۰ ساله در مدیریت درمان، از زمانی که وزارت بهداشت تمرکز بیشتری بر اعتباربخشی بیمارستان‌ها گذاشت، شاهد ارتقای کیفیت خدمات پزشکی در کشور بوده‌ایم.» وی همچنین اشاره کرد که بیمارستان بقیه‌الله (عج) اکنون جزو هشت بیمارستان برتر کشور است و امیدوار است سایر بیمارستان‌های نظامی نیز به این سطح برسند.

وی افزود که اعتباربخشی بیمارستان‌ها به ارتقای کیفیت خدمات و شناسایی نقاط ضعف کمک می‌کند، به‌طوری‌که اصلاحات در سیستم درمانی تنها در صورتی ممکن است که ایرادات شناسایی شوند.

در ادامه، عراقی‌زاده از چهار محور اصلی در فرآیند اعتباربخشی بیمارستان‌ها سخن گفت و تأکید کرد: «اولین و مهم‌ترین محور، رضایت بیمار است. بیمار باید بدون هیچ‌گونه نارضایتی از بیمارستان خارج شود.» وی همچنین بر انطباق خدمات پزشکی با موازین شرعی اسلام و اهمیت آموزش و آمادگی برای رویارویی با بحران‌ها نظیر جنگ، زلزله و سیل تأکید کرد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح به استفاده صحیح از امکانات درمانی و بهره‌وری بالا از بیمارستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: «تمامی پرسنل بیمارستان‌ها باید توان و مهارت لازم برای مقابله با بحران‌ها را داشته باشند.»

سردار بینات، رئیس اداره بهداشت و درمان سپاه، در این نشست بر لزوم ارتقای مهارت‌های تخصصی پرسنل بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: «مدیران بیمارستان‌های سپاه به‌طور مستمر در حال بررسی سطح دانش و مهارت‌های تخصصی پرسنل هستند.» وی همچنین بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتقای فرهنگ یادگیری در مراکز درمانی تأکید نمود.

منبع خبر