از پرآگهی‌ترین تا پربازدیدترین ماشین‌ها در دیوار

در بازار خودرو ایران، جایی که رقابت میان برندهای محلی و جهانی ادامه دارد، تحلیل داده‌های «دیوار» نشان می‌دهد کدام…
از پرآگهی‌ترین تا پربازدیدترین ماشین‌ها در دیوار

در بازار خودرو ایران، جایی که رقابت میان برندهای محلی و جهانی ادامه دارد، تحلیل داده‌های «دیوار» نشان می‌دهد کدام برندها بیشترین توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. ترکیبی از خودروهای آشنا و مدل‌های لوکس که چشم‌انداز تازه‌ای از علایق خریداران خودرو را ارائه می‌دهد.  

برای فهمیدن سلیقه خودرویی اهالی هر استان این گزارش از اتاق خبر دیوار را تا آخر بخوانید. البته به این نکته توجه داشته باشید که آمارهای گزارش صرفا براساس تعداد آگهی‌ها و متوسط بازدید کاربران از آگهی‌های هر برندمدل نوشته شده است.

امپراتوری «پ» در پرآگهی‌ترین ماشین‌های دیوار!

سال‌هاست که بیشتر ماشین‌های پرتیراژ بازار ایران با حرف پ شروع می‌شوند:  پیکان، پراید، پژو. امپراتوری «پ» در آگهی‌های دیوار هم ادامه دارد، حتی با اینکه نزدیک به سه سال است از توقف تولید پراید می‌گذرد، اما هنوز هم بیشترین تعداد آگهی روی دیوار متعلق به این خودرو است. بعد از آن هم پژو پارس بیشترین تعداد آگهی ثبت شده را در اختیار دارد و رتبه سوم هم در اختیار پژو ۴۰۵ است. 

سه خودرویی که چندان به‌روز و مدرن به حساب نمی‌آیند اما بیشترین تعداد آگهی بین همه خودروهای داخل ایران متعلق به آنهاست. می‌توان حدس زد به خاطر تعداد زیاد این خودروها در ایران باشد که امپراتوری «پ» همچنان زنده مانده است.

کورس تویوتا و پراید در استان‌های ایران

بررسی بیشترین بازدید از هر برند مدل ماشین و مقایسه محبوبیت آنها در ۳۱ استان ایران نتایج جالبی دارد:

در ۱۳ استان ایران آگهی تویوتا بیشتر از هر خودروی دیگری بازدید شده‌اند و این برند ژاپنی رکورددار محبوبیت بازدید بین تمام ماشین‌هاست. اما دومین خودروی محبوب بین کاربران دیوار پراید است و در ۵ استان ایران بیشترین بازدید متعلق به این خودروی نام آشناست. 

در فهرست پربازدید‌ترین برندمدل‌های هر استان ماشین‌هایی مثل لندرور، کاپرا و پروتون هم به چشم می‌خورد، اما نکته جالب نبودن هیچ خودرویی از محصولات ایران خودرو در این فهرست است. 

بنز یا بی‌ام‌و؟

داستان بنز و بی‌ام‌و و رقابت این دو برند در همه دنیا برقرار است و هر کدام هواداران خاص خودشان را دارند. این رقابت به نوعی در آگهی‌های دیوار نیز ادامه دارد.

برند مدل‌های بی‌ام‌و که روی دیوار آگهی شده‌اند، تنوع بیشتری نسبت به مرسدس بنز دارند. بین این مدل‌ها بیشترین بازدید مربوط به «بی‌ام‌و زد ۴» است که به‌طور متوسط از هر آگهی آن بیش از ۲ هزار بازدید شده است. در سمت مقابل بنز با تنوع کمتری از بی‌ام‌و روی دیوار آگهی شده‌اند. اما بین مدل‌های مختلف آن بیشترین بازدید از مرسدس بنز «سی‌ال‌اس کلاس بوده که هر آگهی آن حدود ۱۸۰۰ بازدید شده است. 

خلاصه‌ اینکه بی‌ام‌و برند محبوب‌تری از مرسدس بنز بین کاربران دیوار است و آگهی‌های این برند بازدید بالاتری از رقیب قدیمی‌اش داشته است.

پربازدیدترین ماشین روی دیوار؟

رکورد بیشترین بازدید از یک خودرو بین تمام ماشین‌های آگهی شده روی دیوار، پورش باکستر است که هر آگهی آن بیش از ۲۳۰۰ بار توسط کاربران دیده می‌شود. تویوتا لندکروز، پورش پانامرا، تویوتا جی‌تی ۸۶، بی‌ام‌و زد ۴ و مرسدس بنز CLS رتبه‌های بعدی بیشترین بازدید از هر آگهی را دارند. خلاصه ما ایرانی‌ها طبع‌مان بلند است و اگر واردات ماشین آزاد بود، خیابان‌های ایران پر از این ماشین‌های لاکچری بود.

از پرآگهی‌ترین تا پربازدیدترین ماشین‌ها در دیوار

منبع خبر