نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل کادک با اشاره به اینکه باید ادبیات کیفیت در شرکت ها حاکم کنیم، گفت: در مقایسه…
نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل کادک با اشاره به اینکه باید ادبیات کیفیت در شرکت ها حاکم کنیم، گفت: در مقایسه با چین قطعات را ۴۰ تا ۴۵ درصد گران تر از تامین کنندگان داخلی می خریم بنابراین بسیار مهم است که در برخی شرکت ها ادبیات قیمت تمام شده و رقابتی کردن قیمت پیاده شود.
علی بهرامی مدیرعامل کادک( شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو) در نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین کرمان موتور اظهار کرد:در حال حاضر در سطح کشور ۲۰۰۰ شماره فنی در حال تامین هستیم و اولویتمان تامین از یک منبع است اما گاهی به واسطه بحث ظرفیت و محدودیت ها ممکن است دنبال منابع دیگر برویم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر تفاهمات ما به صورت مذاکره‌ای بوده و منافع زنجیره تامین داخلی را به اشتراک گذاشتیم، گفت: ما اصلی داریم که اگر اشکالی شناسایی می شود تکرار نشود، سعی ما این است که در بحث کیفیت بهبود مستمر داشته باشیم.
مدیرعامل کادک با تاکید بر اهمیت سلامت تجاری فی ما بین، تصریح کرد:در حال حاضر ۲۰ همت قرارداد با قطعه سازان داریم، اما هیچ قرارداد حقوقی نداریم، هیچ موضوع قضایی نداشتیم و همه موارد با مذاکره پیش رفته است.
بهرامی با بیان اینکه در شرایط فعلی بزرگ شدن زنجیره تامین و کادک درست و به صلاح نیست، خاطرنشان کرد:
سال آینده برای تدوین اساسنامه Tiering ( تامین کنندگان) برنامه داریم.
وی با بیان اینکه در بحث تامین ضعف تکنولوژی داریم و برخی شرکت ها طی سال های گذشته هیچ تغییری نکردند، گفت:اگر می خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم نیاز داریم که با دانش روز پیش برویم، لازم به ذکر است که کمبود ظرفیت در برخی حوزه ها مشاهده شده که به روش‌های تولید بر می گشت و اگر می خواهیم به تیراژ واقعی مورد نیاز خودروساز برسیم بحث ظرفیت بسیار مهم است.
مدیرعامل کادک تاکید کرد: در مقایسه با چین قطعات را ۴۰ تا ۴۵ درصد گران تر از تامین کنندگان داخلی می خریم بنابراین بسیار مهم است که در برخی شرکت ها ادبیات قیمت تمام شده و رقابتی کردن قیمت پیاده شود.
وی افزود: بحث رقابت و شرایط مملکت را متوجه هستم اما خودروساز باید خودرویی عرضه کند که قابل رقابت باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه بحث بی انگیزگی زیاد است، ادامه داد: چالش نسل دوم هم موضوع بزرگی است، گاها دیدم پدر خوب است پسر خوب نیست و یا برعکس.
مدیرعامل کادک گفت: ما موظف به تغییر هستیم و اتفاقاتی دارد در دنیا میفتد که اگر به سمت تعییر نرویم باید با هزینه های بیشتر این تغییر را بپذیریم.
وی با اشاره به هقت شاخص مهم ترند در زنجیره تامین، اظهار کرد:اثر موثر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، نقش داده‌ها و شفافیت، مزیت رقابتی، مهارت‌های دیجیتال، مدیریت ریسک و توجه به تغییر استانداردهای محیط زیست و توسعه متابع انسانی از مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
بهرامی با بیان اینکه حال مردم ما با خودروی ایرانی خوب نیست و ما وظیفه داریم این حال را خوب کنیم، تاکید کرد:
انتظار من از همه زنجیره تامین و اعضای کادک این است که تلاش کنیم حال جامعه را خوب کنیم.

منبع خبر