- 2025-11-13
- 4 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
مامفلوئنسرها سلامت روان مادران را تهدید میکنند
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایکنا، با ظهور اینترنت و شبکههای اجتماعی گروههایی از مردم توانستند با شکل دادن ایدهآلها و ادراک عمومی به عنوان اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی شناخته شوند. این افراد نوع جدیدی از تأییدکننده شخص ثالث مستقل هستند که نگرش مخاطبان را از طریق وبلاگها، توییتها و استفاده از سایر رسانههای اجتماعی شکل میدهند.
حال یکی از زیرشاخهها همان مام فلوئنسرها (momfluencer) هستند که تصاویر فیلمها یا تجارب مادری خود را در وبلاگها و شبکههای اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک و… با مخاطبانشان به اشتراک میگذارند. آنها ابتدا در وبلاگها با لغت «مام بلاگر» تعریف میشدند و بیشتر اهداف آموزشی را جهت تقویت مهارت فرزندپروری دنبال میکردند، اما با پیدایش شبکههای اجتماعی بسیاری از آنها به سکو اینستاگرام منتقل و با عنوان مام فلوئنسر معرفی شدند.
نکته مهم در پیدایش این دسته بیشتر بر دو موضوع تبلیغات و تأثیرگذاریها متمرکز است که موجب انتقادها و تحقیقات کارشناسان در حوزه سبک زندگی شده است.
یکی از جنبههای تأثیرگذاری مامفلوئنسرها این است که این افراد با اشتراکگذاری یک نوع خانهداری و یا فرزندپروری ایدهآل، باعث ایجاد افسردگی و اضطراب در مادران میشوند. بنابراین در سلامت روان مادران جامعه تأثیرگذار هستند.
وجه دیگر آنها، بلندگو بودنشان در حوزه تبلیغات و لوازم منزل است و تبلیغکنندههایی برای شرکتهای تجاری در خانواده محسوب میشوند.
مادران از یک اهمیت فرهنگی به سبب انتقال معنا و چگونگی وظیفه مادری برخوردارند و اغلب مام فلوئنسرها در حال تبلیغ مدگرایی، مصرفگرایی و تغییر نقشهای والدگری که برگرفته از الگوهای غربی است.

ارسال دیدگاه