- 2024-12-22
- 8 بازدید
- 0 دیدگاه
- دنیای بازی ، هوش مصنوعی
پلی استیشن و AMD برای وارد کردن هوش مصنوعی به بازیها همکاری میکنند
پلی استیشن سونی و AMD در حال گسترش همکاری خود هستند تا به کمک فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری ماشینی، تحولی شگرف در حوزه گرافیک و گیمپلی بازیها ایجاد کنند. این همکاری نه تنها به سختافزار پلی استیشن محدود نمیشود، بلکه ابعاد گستردهتری را در بر میگیرد.
همکاری پلی استیشن سونی و AMD
مارک سرنی، طراح ارشد کنسولهای PS5 و PS5 Pro، در اظهارات اخیر خود از ایجاد یک همکاری عمیقتر بین دو شرکت خبر داد. این همکاری با هدف توسعه فناوریهای نوین یادگیری ماشین در حوزه گرافیک و گیمپلی شکل گرفته است.
همانطور که میدانید، پردازندههای گرافیکی PS5 و PS5 Pro بر پایه معماری RDNA 2 شرکت AMD طراحی شدهاند. یکی از ویژگیهای برجسته PS5 Pro، فناوری PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) است که به طور قابل توجهی به بهبود وضوح تصویر و نرخ فریم کمک میکند.
سونی بهتازگی ویدئویی 37 دقیقهای منتشر کرده که در آن سرنی به تشریح جزئیات فنی PS5 Pro پرداخته و اطلاعات بیشتری درباره پروژه مشترک چند ساله با AMD، با نام رمزی Amethyst، ارائه داده است. هرچند دو شرکت هنوز جزئیات دقیقی درباره نحوه، استفاده از فناوری مذکور در پروژه Amethyst منتشر نکردهاند، اما به نظر میرسد این فناوری در نسل آینده پلی استیشن و سایر محصولات سختافزاری که از سختافزار AMD استفاده میکنند، به کار گرفته شود.
به گفته سرنی، همکاری سونی و AMD در پروژه Amethyst دو هدف اصلی را دنبال میکند. هدف اول، طراحی یک معماری بهینه برای یادگیری ماشینی است که به ویژه برای شبکههای عصبی CNN مورد استفاده در گرافیک بازیها مناسب باشد.
هدف دوم، توسعه مجموعهای از CNNهای ردهبالا برای گرافیک است. این مجموعه از معماریهای شبکه و استراتژیهای آموزشی، هم برای SIE و هم برای AMD قابل استفاده خواهد بود و به عنوان کلیدی برای غنیسازی گرافیک بازیها و همچنین گسترش کاربرد ردیابی پرتو و ردیابی مسیر شناخته میشود.
سونی و AMD قصد دارند این فناوری را محدود به پلی استیشن نکنند. به گفته سرنی، هدف آنها پشتیبانی از یادگیری ماشین گسترده در طیف وسیعی از دستگاهها است، از جمله پیسیها، کنسولها و فضای ابری.
با این حال، هنوز زمان زیادی تا بهرهبرداری کامل از این فناوری باقی مانده است. سرنی تأکید میکند که نباید انتظار عرضه سختافزار جدیدی را به زودی داشته باشیم. با توجه به چرخه عمر تقریباً چهار ساله توسعه یک کنسول، ممکن است تا زمان عرضه پلیاستیشن 6، شاهد سختافزاری با پشتیبانی از فناوری پروژه Amethyst نباشیم.
ارسال دیدگاه