- 2025-08-17
- 4 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
تاریخ افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال اعلام شد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این است که همه عملیات مهندسی و ساخت این بخش از آزادراه توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.
وی افزود: در باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال جاده مشاهده نمیشود و هر آنچه که به چشم میخورد پل و تونل است که این مدل پیچیدگی و سختی کار را به وضوح به نمایش میگذارد.
دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه کار در باند شرقی قطعه دوم آزادراه با برنامه ریزی در یک سال گذشته انجام شد. در انجام کار چند نکته از جمله استانداردها و رعایت نکات ایمنی را در این پروژه مد نظر قرار دادیم.
وی ادامه داد: رعایت استانداردهای زیست محیطی یکی از نکات مهم است؛ آنچه که در اجرای این پروژه مد نظرداشتیم این بود که پوششهای گیاهی و زیست بومهای جانوری منطقه نباید آسیب ببیند و اگر آسیبی به این بخش وارد میشود باید حداقلی باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: موضوع مهم بعدی برای ما در اجرای پروژه سرعت در کار است. در اجرای این پروژه شاهد همکاری خوب دولت و وزارت راه و شهرسازی بودهایم و البته سازمان محیط زیست هم سعی میکند تا با ما در این پروژه همکاری داشته باشد.
وی افزود: اگر همه ما با هم همراه باشیم و مسیری را که در یک سال و اندی پیش پیمودهایم را ادامه دهیم میتوانیم امیدوار باشیم پروژه آزادراه تهران-شمال در مدت زمانی کمتر از پنج سال آینده به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد: برای تکمیل پروژه آزادراه باید تجهیزات جدیدی را وارد کار کنیم چرا که ادامه مسیر در قطعه سوم نیز بیشتر پل و تونل است. در اجرای قطعه سوم آزادراه با مسائل دیگری همچون پیچیدگی زمینی که قرار است پروژه در آن مناطق اجرا شود مواجه هستیم و باید خودمان را آماده کنیم که از عهده رفع مشکلات در اجرای پروژه در ادامه مسیر برآییم.
وی افزود: باند شرقی قطعه دوم آزادراه در نیمه دوم شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید و امکان تردد از آن فراهم خواهد شد. با افتتاح باند شرقی قطعه دوم آزادراه هم زمان و هم مسیر کوتاه میشود و هم ایمنی افزایش مییابد و با توجه به جذابیتهای موجود در راه، مسیر یک مسیر تفریحی محسوب میشود.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت:: با هوشمندسازی آزادراه، میزان تصادفات در مسیر تقریبا به صفر میرسد و در بحث اشتغالزایی در اجرای این پروژه به طور متوسط سه هزار نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: پروژه آزادراه تهران-شمال یک پروژه مشترک بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان است که اجرای کار توسط بنیاد به پیمانکاران سپرده میشود.
وی با بیان اینکه قرار بود تا کار اجرای قطعه سوم آزادراه از ابتدای سال جدید آغاز شود و پیمانکاران آن نیز مشخص شدهاند، اضافه کرد: قطعه سوم آزادراه از نظر فنی و اجرا از پیچیدگیهایی بسیاری برخوردار است و ملاحظات زیست محیطی نیز کار را به تأخیر انداخته که با حل آنها اجرای پروژه در قطعه سوم آغاز خواهد شد.
وی افزود: هیچ پیمانکار خارجی در اجرای قطعه سوم آزادراه مشارکت ندارد و کار توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد شد.
دهقان خاطرنشان کرد: در مورد عوارض آزادراه باید هماهنگیهای لازم در این باره بین بنیاد و وزارت راه انجام شود، اما اگر عوارض آزادراه تنها هزینههای بهره برداری و نگهداری آن را تأمین کند ما راضی هستیم.
ارسال دیدگاه