تغذیهخواص مواد غذایی

8 خواص شگفت انگیز آلو بر سلامت بدن که باید بدانید!

آلو یکی از انواع میوه های تابستانی و خوشمزه می باشد که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. آیا می دانید آلو نه تنها خوشمزه است بلکه خوردن آن فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد؟

آلو در واقع از خانواده زردآلو، هلو و شلیل است که تنوع بسیار زیادی دارد. وقتی نوبت به اندازه و رنگ می رسد، آلو می تواند بنفش، زرد، نارنجی و قرمز باشد و می تواند بزرگ یا کوچک باشد.

هزاران سال پیش، آلو برای اولین بار در چین پرورش داده شد. سرانجام از آنجا به ژاپن، ایالات متحده و مناطق خاصی از اروپا منتقل شدند. امروزه بیش از 2000 نوع آلو در سراسر جهان رشد کرده است. حالا که کمی از تاریخچه آلو دانستید، در ادامه مطلب می خواهیم خواص آلو بر سلامت بدن را به شما بگوییم.

حقایق تغذیه ای درباره آلو

آلو کالری کمی دارد (30 گرم در هر 100 گرم)، در درجه اول حاوی کربوهیدرات است (9.6 گرم در هر 100 گرم)، فقط 0.1 گرم چربی دارد و 0.6 گرم پروتئین در هر 100 گرم ارائه می دهد. 

آن ها همچنین با ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی سالم همراه هستند که به لخته شدن خون، مدیریت استرس، کاهش خستگی، تشکیل گلبول های قرمز خون سالم و پشتیبانی کلی از سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

8 خواص آلو بر سلامت بدن

ویتامین C موجود در آلو به بدن شما کمک می کند تا عضله سازی کند، رگ های خونی تشکیل دهد، بهبود یابد و همچنین برای چشم شما نیز مفید است. در اینجا سایر فواید سلامتی مرتبط با آلو آورده شده است:

خواص آلو بر سلامت بدن

1. می تواند فشار خون را کاهش دهد

طبق تحقیقی در سال 2010، شرکت کنندگانی که آب آلو می نوشیدند و از آلو خشک استفاده می کردند فشار خون کمتری نسبت به گروهی که از آلو کمتر استفاده می کردند داشتند.

2. محافظت از بدن در برابر سرطان

آنتوسیانین ها که رنگدانه آبی مایل به قرمز در آلو است، می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر کمک کند. این، به نوبه خود، به محافظت از بدن شما در برابر سرطان و آسیب سلول کمک می کند.

3. کاهش اضطراب

یک آلو در روز ممکن است اضطراب را از شما دور کند. وقتی آنتی اکسیدان های شما کم است، اضطراب می تواند زیاد باشد.

4. رفع یبوست

آلو، مانند آلو خشک، می تواند به حرکت همه چیز در سیستم بدن شما کمک کند. آن ها مقدار زیادی سوربیتول، الکل قندی دارند که به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند.

آلوها سرشار از فیبر غذایی هستند و هنگام خشک شدن، به خوبی برای رفع یبوست عمل می کنند. در حقیقت، یک مطالعه اخیر نشان داد که یک گروه 51 نفری (همه بزرگسالان) که همه با یبوست سر و کار داشتند، پس از خوردن آلو، علائم یبوست آن ها کاهش یافت.

5. آلو سرشار از آنتی اکسیدان است

آلو از بدن در برابر آسیب سلول و بافت که می تواند منجر به دیابت، بیماری آلزایمر، پارکینسون و سرطان شود، محافظت می کند.

6. سلامت قلب را تقویت می کند

اضافه کردن آلو به رژیم غذایی راهی عالی برای کاهش خطر سکته مغزی و کنترل فشار خون بالا است. زیرا مواد شیمیایی و مواد مغذی موجود در آلو باعث کاهش التهاب که عامل بیماری های قلبی است می شود.

7. از دیابت پیشگیری می کند

به گفته کارشناسان بهداشت، شاخص گلیسمی پایین موجود در آلو می تواند به کنترل قند خون کمک کند و منجر به کاهش خطر دیابت نوع 2 شود.

8. کاهش قند خون

آلو سرشار از فیبر است که به شما کمک می کند تا بعد از خوردن کربوهیدرات ها، سرعت قند خون کاهش یابد. آن ها همچنین می توانند تولید آدیپونکتین در بدن را تقویت کنند، هورمونی که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

آیا امکان آلرژی نسبت به آلو وجود دارد؟

همراه با کرفس و سیب، آلو در دسته آلرژی های گرده توس قرار می گیرد و امکان ایجاد واکنش آلرژیک که باعث خارش و تورم دهان یا گلو می شود، می شود. 

آیا امکان آلرژی نسبت به آلو وجود دارد؟

علائم آلرژی در حالت عادی به سرعت ایجاد می شود و در صورت بروز واکنش نامطلوب به آلو باید با پزشک خود مشورت کنید. در صورت واکنش شدید آنافیلاکسی، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

منبع: minnetonkaorchardswebmd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا