تغذیهتغذیه سالم

10 نوشیدنی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام بیماری

سیستم ایمنی بدن شما دائماً فعال است و مشخص می کند که کدام سلول ها به بدن شما تعلق دارند. این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن برای حفظ انرژی در هنگام بیماری برای ادامه فعالیت و تقویت خود به منبع سالمی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد.

دستور العمل های زیر همراه با مواد مغذی اساسی برای سلامتی روزمره و یا برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا است.

لازم است بیاموزید که کدام یک از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی در کدام یک از خوراکی ها قرار دارد، بنابراین می توانید روز خود را با نوشیدنی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن شروع کنید.

1. سیب، هویج و پرتقال

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

هویج، سیب و پرتقال یک ترکیب قوی برای کمک به بدن شما در محافظت از خود و مقابله با عفونت ها است.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،B-6 و C
  • پتاسیم
  • اسید فولیک

2. پرتقال و گریپ فروت

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

ویتامین C، آنتی اکسیدان و خواص دیگری دارد که سلول های شما را از موادی که به بدن آسیب می رسانند محافظت می کند.

کمبود ویتامین C می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، عدم توانایی در مبارزه صحیح با عفونت ها و اختلال در دفاع ایمنی شود.

خوشبختانه این ترکیب حاوی میزان بیشتری از مقدار کافی ویتامین C برای شما است.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،B-6 و C
  • اسید فولیک
  • زینک

3. آب گوجه فرنگی خانگی

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

بهترین راه برای اطمینان از اینکه آب گوجه فرنگی شما تازه و بدون مواد اضافی تهیه شده باشد، درست کردن آن توسط خودتان در خانه است.

نیازی به آبمیوه گیری یا مخلوط کن نیست، شما می توانید آن را بایک الک صاف کنید.

گوجه فرنگی سرشار از فولات است که به شما در کاهش خطر عفونت کمک می کند.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A و C
  • آهن
  • فولات

مطالعه بیشتر…

روزانه مصرف چه میزان امگا 3 برای بدن مجاز است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک مشخص شده مراجعه نمایید.

4- کلم، گوجه فرنگی و کرفس

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

ترکیب آب گوجه فرنگی و کرفس به مقدار کافی ویتامین A دارد. شما می توانید در این نوشیدنی از ترب کوهی استفاده کنید که ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A و C
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • آهن
  • اسیدهای چرب

5- چغندر، هویج، زنجبیل و زردچوبه

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

این آبمیوه غنی شده به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و علائم التهابی را کاهش می دهد.

التهاب اغلب یک پاسخ ایمنی در برابر عفونت ها است. می تواند باعث بروز آنفولانزا یا علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و درد بدن شود.

افرادی که روماتیسم مفصلی دارند، ممکن است نوشیدن این آبمیوه به آن ها خیلی کمک کند، زیرا زردچوبه و زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی هستند.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،C و E
  • آهن
  • کلسیم

6. توت فرنگی و انبه

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

ویتامین E موجود در انبه باعث تقویت آنتی اکسیدانی اضافی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در افراد مسن می شود.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،C و E
  • آهن
  • فولات

7. هندوانه

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

هندوانه نه تنها به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند بلکه می تواند به تسکین درد عضلات نیز کمک کند. درد عضلانی یک علامت شایع آنفولانزا است، خصوصاً در افراد مسن.

همچنین می توانید آب هندوانه را با سایر آب میوه های معمولی مانند سیب یا پرتقال نیز ترکیب کنید که ممکن است به اندازه ویتامین A نداشته باشند.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A و C
  • منیزیم
  • زینک

8. توت فرنگی و کیوی

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

یکی دیگر از نویدنی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری توت فرنگی و کیوی هستند که از دیگر گزینه های سالم برای تامین ویتامین C می باشند.

اما از آنجایی که برای تهیه یک فنجان آب حدود چهار فنجان توت فرنگی لازم است، شاید بخواهید این میوه ها را به جای یک آب میوه در یک اسموتی مخلوط کنید.

ماست یونانی موجود در اسموتی منبع خوبی از منیزیم و پروبیوتیک ها است. پروبیوتیک ها ممکن است به سلول ها در حفظ سد ضد میکروبی کمک کنند.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،C و B-6
  • منیزیم
  • زینک
  • فولات

9. دانه کدو تنبل

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

بسیاری از دستور العمل های “آبمیوه” کدو تنبل شامل مقدار زیادی قند می باشند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جای آن، از دانه آن استفاده می کنیم که یکی از تازه ترین و طبیعی ترین دستور العمل های موجود در اینترنت است و به عنوان یک پایه عالی برای اسموتی های میوه عمل می کند.

این ترکیب نه تنها به نفع سیستم ایمنی بدن شما است بلکه به شما کمک می کند:

  • سلامت استخوان
  • پوست و مو
  • سلامت روان

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،C و B-6
  • منیزیم
  • زینک

10. اسفناج، کاهو و کلم

تقویت سیستم ایمنی در هنگام بیماری

یک آبمیوه حاوی سبزیجات است که یک منبع از مواد مغذی برای سیستم ایمنی بدن است.

ویتامین B-6 نقش مهمی در تکثیر سلول های ایمنی و تولید پادتن دارد.

مواد مغذی قابل توجه

  • ویتامین های A ،C و B-6
  • آهن
  • کلسیم

سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید!

تهیه آب میوه، اسموتی و نوشیدنی های غذایی یکی از خوش طعم ترین روش ها برای سالم ماندن است.

اما مهم نیست که چه آب میوه ای را دوست دارید، همیشه می توانید از غذاهای فوق العاده دیگری هم استفاده کنید.

راه های دیگر برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شامل تمرین خوب بهداشت، آبرسانی و ورزش مکرر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن