گوگل فوتوز اکنون با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های شما را به ویدیو تبدیل می‌کند

به اشتراک‌گذاری گوگل هوش مصنوعی را به کتابخانه عکس‌های کاربران در گوگل فوتوز اضافه کرده…


گوگل Ask Photos


به اشتراک‌گذاری

گوگل هوش مصنوعی را به کتابخانه عکس‌های کاربران در گوگل فوتوز اضافه کرده است. کاربران ایالات متحده در اپلیکیشن Google Photos اکنون می‌توانند قابلیت جدیدی را امتحان کنند که با تکیه بر مدل تولید ویدیوی Veo 3 کار می‌کند. این ویژگی امکان تبدیل عکس‌ها به کلیپ‌های کوتاه 4 ثانیه‌ای را مستقیماً از بخش Create در برنامه فراهم می‌سازد.

در گوگل فوتوز با استفاده از هوش مصنوعی ویدیو بسازید

مدل Veo 3 که در تیرماه معرفی شد، نسبت به نسخه Veo 2، ویدیوهایی واقعی‌تر تولید می‌کند. در زبانه Create داخل برنامه گوگل فوتوز، کاربران می‌توانند بین دو حالت Subtle Motion یا I’m Feeling Lucky یکی را برگزینند که هر دو برای افزودن اندکی حرکت به تصاویر طراحی شده‌اند بی‌آنکه جلوه‌ها افراطی به نظر برسند. به گفته سخنگوی گوگل، مایکل مارکونی، Veo 3 جلوه‌ای طبیعی‌تر و زنده‌تر نسبت به نمونه‌های پیشین ایجاد می‌کند.

Veo 3 نخستین بار در رویداد Google I/O در اردیبهشت همراه با Flow، ابزاری برای تبدیل متن به ویدیو، و Vids، ویرایشگر ویدیوی مجهز به هوش مصنوعی معرفی شد. در حالی‌که برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این فناوری، مانند تولید صدای بسیار واقعی، هنوز پشت پلن پولی AI Ultra با قیمت 250 دلار در ماه قرار دارند، کاربران Google Photos اکنون به‌صورت محدود و روزانه می‌توانند به تولید ویدیو با این مدل به‌طور رایگان دسترسی داشته باشند. آن دسته از کاربرانی که اشتراک‌های پولی AI Pro و Ultra را خریداری کرده‌اند، با محدودیت‌های کمتر و امکان استفاده بیشتر روبه‌رو خواهند بود.

بخش Create همچنین شامل قابلیت‌های دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی است، از جمله تبدیل عکس‌ها به انیمیشن‌های سه‌بعدی یا ساخت خودکار کلیپ‌های هایلایت بر اساس کلیدواژه‌ها. این امکانات در مجموع باعث می‌شوند گوگل فوتوز دیگر صرفاً یک سرویس ذخیره‌سازی نباشد و به تدریج به یک مجموعه خلاقانه برای کاربران عادی و تولیدکنندگان محتوا نزدیک‌تر شود.

با دسترسی رایگان کاربران به مدل Veo 3 گوگل فوتوز، گوگل دامنه آزمایش‌های هوش مصنوعی خود را گسترده‌تر کرده است. به لطف افزایش کیفیتی که این به‌روزرسانی به همراه دارد، تولیدکنندگان محتوای کوتاه و حتی کاربران روزمره می‌توانند بیش از گذشته به Photos نه فقط به‌عنوان یک ابزار پشتیبان‌گیری، بلکه به‌عنوان بستری خلاقانه نگاه کنند.



منبع خبر