- 2025-12-03
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- هوش مصنوعی
گوگل دیسکاور تیتر خبرها را با هوش مصنوعی به چیزهای بیمعنی تغییر میدهد
به اشتراکگذاری
گوگل دیسکاور هم به هوش مصنوعی مجهز شد. هوش مصنوعی این روزها در تمامی سرویسهای گوگل ظاهر میشود، چه مردم خواستار آن باشند و چه نه، و گاهی حتی در جاهایی که هیچ منطقی برای حضور آن وجود ندارد.
هوش مصنوعی به گوگل دیسکاور آمد
به نظر میرسد که مقالات گوگل دیسکاور نیز اکنون با استفاده از هوش مصنوعی پردازش میشود. وبسایت The Verge متوجه شد که برخی مقالات در Google Discover با تیترهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نمایش داده میشوند که با تیترهای اصلی پستها متفاوت هستند. نکته جالب اینکه، برخی از این تیترها گمراهکننده یا کاملاً نادرست هستند.
به عنوان مثال، یک تیتر بازنویسیشده ادعا کرده بود «قیمت استیم ماشین مشخص شد»، در حالی که تیتر واقعی مقاله Ars Technica این بود: «استیم ماشین والو شبیه یک کنسول است اما انتظار نداشته باشید که قیمتش هم مانند کنسولها باشد.» هنوز هیچ قیمتی برای این سختافزار اعلام نشده است، نه در آن پست و نه در هیچ منبع دیگری از والو. در بررسیهای بیشتر مشخص شد که دیسکاور تیترهای اصلی را همراه با خلاصههایی تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه میدهد. در همه موارد، محتوا با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی، که ممکن است دچار خطا باشد» مشخص میشود. با این حال، واقعاً خوب بود اگر شرکت گوگل در این قسمت از هوش مصنوعی استفاده نمیکرد و به این ترتیب از وقوع اشتباهات جلوگیری میشد.
طبق گفته مالوری دلئون، نماینده گوگل، مواردی که رسانه ورج پیدا کرده بود، «یک آزمایش کوچک رابط کاربری برای زیرمجموعهای از کاربران دیسکاور» بوده است. او گفت:
ما در حال آزمایش طراحی جدیدی هستیم که مکان تیترهای موجود را تغییر میدهد تا جزئیات موضوعی قبل از بررسی لینکها از سراسر وب راحتتر قابل هضم باشد.
این موضوع به نظر بیضرر میرسد، اما گوگل سابقه خصومت نسبت به رسانههای آنلاین دارد و اغلب نقش واسطه بین ناشران و خوانندگان را ایفا میکند. ناشران وب طی سالها چندین بار تلاش کردهاند تا بابت نمایش بخشی از محتوای خود از گوگل جبران خسارت دریافت کنند و در دستکم دو مورد، گوگل با حذف آن منابع از نتایج جستجو و سپس ادعا کردن اینکه نمایش اخبار تأثیری بر درآمد تبلیغاتیاش ندارد، پاسخ داده است.
برای کسانی که واقعاً میخواهند تجربه جستجوی گوگل خود را با هوش مصنوعی تقویت کنند، خبر خوشی وجود دارد. AI Mode، چتباتی که پیشتر توسط News Media Alliance بهعنوان «سرقت آشکار» توصیف شده بود، اکنون یکپارچگی بیشتری با پلتفرم جستجوی موبایل پیدا کرده است. رابی استاین، معاون محصول Google Search، دیروز در X گفت که این شرکت در حال آزمایش دسترسی AI Mode در همان صفحه AI Overview است، به جای اینکه این دو سرویس در تبهای جداگانه قرار داشته باشند.

ارسال دیدگاه