- 2025-09-21
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- رپرتاژ تبلیغاتی
چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه؟ بررسی دلایل و رفع مشکل
اگر اینترنت گوشی شما روشن است؛ اما هیچ سایتی باز نمیشود و عملا به شبکه وصل نیستید، احتمالا تنظیمات APN دچار مشکل شده یا محدودیت مصرف داده تلفنهمراه شما فعال است. البته گاهی اوقات بسته اینترنت تمام شده است و شما متوجه این موضوع نشدهاید. در این مقاله بهصورتکامل بررسی میکنیم که چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه و روش حل این مشکل را نیز به شما میگوییم.
چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه؟ به دلیل تمام شدن بسته اینترنت
اگر بسته دیتا شما تمام شده باشد، اتصال شما به اینترنت قطع میشود؛ البته اگر تنظیمات مربوط به قطع شدن اینترنت درصورت تمام شدن بسته در گوشی شما فعال باشد. برای رفع این مشکل، باید وضعیت بسته اینترنت خود را بررسی کنید:
کد دستوری #۱۰۰* (ستاره ۱۰۰ مربع) را شمارهگیری کنید و باقیمانده بسته اینترنت همراه اول خود را ببینید.
وارد اپلیکیشن «همراه من» در تلفنهمراه خود شوید. در این برنامه وضعیت بسته اینترنتی خود را میبینید.
به سایت https://my.mci.ir/auth بروید و پس از وارد کردن شمارهتلفن و ورود به سایت، وضعیت بسته اینترنت خود را ببینید.
اگر بسته شما تمام شده بود، باید بسته جدید بخرید تا اتصال شما به اینترنت برقرار شود. البته اگر پس از استعلام قیمت سیم کارت همراه اول۰۹۱۲ و سایر کدها، خط جدید خریدهاید، باید حتما بسته اینترنت تهیه کنید؛ درغیراینصورت تعرفه شما بهصورت آزاد محاسبه میشود و گاهی هم امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد.
اختلال در تنظیمات APN؛ دلیل وصل نشدن اینترنت همراه اول
APN (یا همان Access Point Name) در واقع پل ارتباطی بین گوشی شما و سرورهای اینترنت اپراتور است. اگر تنظیمات APN درست نباشد، تلفنهمراه شما به اینترنت وصل نمیشود. تنظیمات APN معمولا بعد از تعویض سیمکارت یا بهروزرسانی سیستمعامل گوشی برهم میخورد.
برای مثال اگر پس از پیدا کردن خریدار سیم کارت همراه اول مناسب، خط خود را فروختید و شماره جدید خریدهاید، باید حتما apn را دوباره روی گوشی خود تنظیم کنید؛ چون این تنظیمات بعد از تعویض سیمکارت دچار مشکل میشوند. برای تنظیم مجدد apn مراحل زیر را طی کنید:
وارد Settings (تنظیمات) گوشی شوید.
اگر گوشی اندرویدی دارید به بخش SIM cards & Mobile Networks بروید و اگر گوشی آیفون دارید، وارد قسمت Cellular Data Network شوید.
حالا باید وارد بخش APN (یا همان Access Point Names) شوید.
حالا در بخش APN باید عبارت mcinet و در بخش NAME عبارت MCI-Internet را بنویسید و سایر بخشها را خالی رها کنید.
تنظیمات را ذخیره کنید.
در نهایت گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید تا تنظیمات اعمال شوند. البته امکان دریافت خودکار تنظیمات apn نیز وجود دارد؛ کافی است کد دستوری #۲۳۱*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۳۱ مربع) را شمارهگیری کنید تا پیامک تنظیمات برایتان ارسال شود. پس از تنظیم اینترنت روی گوشی، حتما برای خرید بهترین بسته اینترنت اقدام کنید.
فعال بودن محدودیت مصرف داده باعث قطع شدن اینترنت همراه اول میشود
بیشتر گوشیهای هوشمند (اندروید و iOS) قابلیت تعیین سقف مشخص برای مصرف اینترنت موبایل دارند. وقتی مصرف شما بیشتر از حد تعیینشده شود، اینترنت گوشی بهطورخودکار قطع میشود. اگر این گزینه در گوشی شما فعال باشد، باید از طریق تنظیمات آن را غیرفعال کنید تا اینترنت شما دوباره وصل شود:
در گوشیهای اندرویدی وارد Settings شوید و به بخش Connections بروید. سپس وارد Data Usage شوید. حالا در بخش Mobile Data Usage گزینه Set Data Limit یا Data Warning را بررسی کنید. اگر فعال است، آن را غیرفعال کنید.
در گوشیهای آیفون گزینه Data Limit بهشکل اندروید وجود ندارد؛ اما در بخش Cellular Data Options میتوانید مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید. اگر حالت Low Data Mode فعال است، آن را خاموش کنید.
با غیرفعال کردن این گزینهها، اینترنت همراه اول گوشی شما دوباره وصل میشود.
چرا اینترنت همراه اول قطع و وصل میشود؟ مشکلات سختافزاری و سیمکارت
گاهی مشکل وصل نشدن اینترنت همراه اول مربوط به بسته اینترنتی و تنظیمات apn نیست؛ بلکه به مشکل سختافزاری و سیمکارت شما برمیگردد. اگر سیمکارت بهدرستی در جای خودش قرار نگرفته یا آسیب فیزیکی دیده باشد، گوشی بهدرستی به شبکه وصل نمیشود. مشکلاتی مانند ضربه خوردن، خرابی بخش آنتن یا اسلات سیمکارت هم باعث اختلال در اتصال به اینترنت میشوند. برای حل این مشکل، کارهای زیر را انجام دهید:
سیمکارت را از گوشی بیرون بیاورید، تمیز کنید و دوباره بهدرستی در خشاب قرار دهید.
اگر گوشی شما دو سیمکارته است، خط همراه اول را در اسلات دیگر امتحان کنید.
سیمکارت را در یک گوشی دیگر قرار دهید؛ اگر اینترنت کار کرد، مشکل از گوشی شماست و باید سختافزار یا تنظیماتش را بررسی شود.
در صورت آسیب دیدن فیزیکی سیمکارت یا قدیمی بودن آن، به یکی از مراکز خدمات همراه اول بروید و خط خود را عوض کنید.
توجه کنید که اگر سیمکارت خود را روی چندین گوشی دیگر قرار دادید و به اینترنت وصل نشد، مشکل از خط شماست؛ بااینحال اگر سیمکارت شما روی گوشی دیگر بهراحتی به اینترنت وصل شد، ایراد از سختافزار یا آنتن گوشی شماست.
تهیه خط جدید از رند در صورت خرابی سیمکارت و وصل نشدن اینترنت
در این مقاله بهصورتکامل بررسی کردیم که چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه. اگر بسته اینترنت شما تمام شده یا محدودیت مصرف داده فعال باشد، اینترنت همراه اول وصل نمیشود. علاوهبر این، باید درستی تنظیمات apn را نیز بررسی کنید. در نهایت اگر سیمکارت شما آسیب فیزیکی داشت، بهتر است آن را تعویض کنید یا خط جدید بخرید.
برای تهیه خط جدید به سایت rond.ir مراجعه کنید؛ این سایت یکی از قدیمیترین و معتبرترین پلتفرمهای معامله سیمکارت در ایران محسوب میشود. اگر قصد خرید سیمکارت دارید، وارد سایت رند شوید و میان طیف وسیعی از شمارهها، خط موردعلاقهتان را انتخاب کنید؛ همچنین اگر قصد فروش سیمکارت خود را دارید، وارد سایت شوید و آن را آگهی کنید. سایت رند بهصورتاختصاصی در زمینه سیمکارت فعالیت میکند؛ بنابراین روزانه خریداران واقعی فراوانی به آن مراجعه میکنند و خط شما خیلی سریع به فروش میرسد.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است، توسط فارنت تهیه نشده و این وبسایت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
ارسال دیدگاه