قیمت خودرو جایگزین پژو پارس اعلام شد + جدول آذر ۱۴۰۳

به گزارش سرویس خودرو اقتصاد آنلاین، با پایان خط تولید پژو پارس در ایران، سمند سورن پلاس یکی از جایگزین‌های…
قیمت خودرو جایگزین پژو پارس اعلام شد + جدول آذر ۱۴۰۳

به گزارش سرویس خودرو اقتصاد آنلاین، با پایان خط تولید پژو پارس در ایران، سمند سورن پلاس یکی از جایگزین‌های اصلی این خودرو در بازار شناخته شده است. بر اساس قیمت جدید کارخانه محصولات ایران خودرو در آذر ۱۴۰۳، قیمت سمند سورن پلاس کارخانه ۱۴۰۳ برای مدل EF۷ بنزینی حوالی ۶۳۶ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین قیمت کارخانه سمند سورن ef۷ کارخانه برای مدل بنزینی به ۶۳۶ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سورن پلاس در کارخانه ایران خودرو برای مدل XU۷P بنزینی نیز ۶۱۵ میلیون تومان شده است. قیمت کارخانه سورن پلاس ۱۴۰۳ بنزینی برای مدل  XU۷P بنزینی نیز ۶۱۵ میلیون تومان شده است. در ادامه قیمت سورن پلاس در بازار آزاد را نیز می‌توانید، بخوانید.

قیمت سورن پلاس در بازار آزاد و کارخانه_ آذر ۱۴۰۳

نام خودرو
سال تولید
قیمت بازار (تومان)
قیمت کارخانه (تومان)

سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی
۱۴۰۳
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۳۶,۴۶۵,۰۰۰

سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز
۱۴۰۳
۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۵۳,۶۳۲,۰۰۰

سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز
۱۴۰۲
۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
_

سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی
۱۴۰۳
۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۱۵,۵۵۹,۰۰۰

سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی
۱۴۰۲
۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
_

سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی
۱۴۰۳
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۳۶,۴۶۵,۰۰۰

سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی
۱۴۰۲
۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
_

مشخصات فنی جایگزین سورن پلاس

با نزدیک شدن به اتمام مهلت استانداردی پژو پارس و ارائه سه جایگزین سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا برای خریداران پژو پارس، بسیاری از مشتریان به دنبال توجیه برای انتخاب سورن پلاس به عنوان اصلی ترین جایگزین پژو پارس هستند.

این خودرو همچنین استانداردهای ۸۵گانه را برخلاف پارس پاس می کند و تعداد امتیازات منفی آن در بررسی سازمان های مختلف به مراتب کمتر از پارس ارزیابی شده است.

سورن پلاس با پیشرانه XU۷پلاس در مقایسه با سورن پلاس دو آپشن رینگ اسپرت و کروز کنترل را ندارد اما به تجهیزاتی مجهز شده که آن را همگام با استانداردهای ۸۵گانه می کند و ارزن ترین محصول ایران خودرو با نشان ملی لقب می گیرد که به این امکانات مجهز شده است.

در نمای ظاهری، این خودرو برای کسب استاندارد محافظت از عابرین پیاده با قطعه ای جدید زیر سپر مجهز شده تا صدمه ناشی از برخورد با عابر پیاده را به حداکثر کاهش دهد و با این حساب این خودرو موفق به کسب استاندارد Pedestrian شده است. سپس نوبت به چراغ های روشنایی در روز یا Daylight می رسد که در تکمیل استاندارد های ۸۵گانه ایران با چراغ های Position در عقب که همراه با چراغ های روشنایی در روز روشن می شود همراه شده و در نتیجه ایران خودرو دیگر الزامی به نصب سنسور نور و روشنایی خودکار چراغ ها روی این خودرو را نداشته است. در نمای جانبی، دستگیره ها اصطلاحا آسان بازشو و مشابه دنا هستند و رینگ های اسپرت جایشان را به رینگ های فولادی و قالپاق داده اند که دو دلیل اصلی یعنی کاهش قیمت و امکان تامین در تیراژ بالا داشته است.

در داخل کابین تغییرات متعدد است اما در ظاهر ممکن است همه آن ها به چشم شما نیاید. غربیلک فرمان با طرح جدید از نوع D-CUT نیست و سیستم کمکی آن هیدرولیکی است و برقی نشده است. کلید های کنترل مولتی مدیا سمت چپ آن قرار دارد اما خبری از کروز کنترل و کلید های آن نیست و به دلیل سیمی بودن دریچه گاز نیز نصب این آپشن امکان پذیر نبوده است. نمایشگر های پشت فرمان همچنان آنالوگ هستند و یک نمایشگر TFT در میانه آن ها بر اساس سنت ده ساله خانواده سمند و سورن قرار دارد. در بالاترین نقطه کنسول میانی خودرو نمایشگر ساعت، دمای هوا و وضعیت باز بودن درها به سنت خانواده ۲۰۶ قرار دارد و پایینتر از آن زیر دو دریچه تهویه، یک نمایشگر کوچک اما با کیفیت قرار گرفته که آپشن سیستم کنترل فشار باد تایرها یا TPMS از داخل آن قابل مشاهده است و با انتخاب گزینه Ikco Link امکان اتصال گوشی‌های اندروید و اپل فراهم شده است.

منبع خبر