قیمت بازار محصولات اتوماتیک سایپا / ارزان ترین و گران ترین خودرو اتومات سایپا کدام است؟ + جدول خرداد ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات اتوماتیک سایپا در خرداد ۱۴۰۴، ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ به…
قیمت بازار محصولات اتوماتیک سایپا / ارزان ترین و گران ترین خودرو اتومات سایپا کدام است؟ + جدول خرداد ۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار محصولات اتوماتیک سایپا در خرداد ۱۴۰۴، ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ به قیمتی حدود ۶۷۰ تومان به فروش می‌رسد و قیمت بازار شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۴ نیز حوالی ۱ میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین شاهین پلاس اتوماتیک AT۶ مدل ۱۴۰۳ با قیمتی حوالی ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. اما شاهین پلاس اتوماتیک AT۶ مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد چیزی حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، بدین ترتیب این خودرو گران ترین خودرو اتوماتیک شرکت سایپا است. قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ تیپ DA در بازار نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان تعیین شده است. کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز با قیمتی معادل ۶۱۰ میلیون تومان ارزان ترین خودرو اتومات شرکت سایپا می‌باشد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد محصولات اتوماتیک سایپا در خرداد ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت بازار محصولات اتوماتیک سایپا – خرداد ۱۴۰۴

برند
سال تولید
کارکرد(کیلومتر)
قیمت بازار(تومان)

ساینا S اتوماتیک
۱۴۰۳
صفر
۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین G اتومات CVT
۱۴۰۳
صفر
۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین G اتومات CVT
۱۴۰۴
صفر
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین پلاس اتوماتیک AT۶
۱۴۰۳
صفر
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین پلاس اتوماتیک AT۶
۱۴۰۴
صفر
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک R پلاس اتوماتیک
۱۴۰۳ تیپ DA
صفر
۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس
۱۴۰۲
صفر
۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس
۱۴۰۳
صفر
۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک اتوماتیک زیباتر است یا ساینا اتوماتیک؟

ازآن‌جایی‌که هر دو خودروی ساینا و کوئیک به نوعی فیس‌لیفت تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک به شمار می‌روند، بنابراین فرم کلی نمای جانبی آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد و صرفا برخی تزیینات بیشتر در نمای جانبی کوئیک منجر به اسپرت‌تر جلوه‌کردن بدنه این خودرو شده است. با این حال، در نمای روبه‌روی کوئیک، می‌توان شاخصه‌های جوان‌پسندانه بیشتری را مشاهده کرد؛ به‌ویژه طرح شش‌ضلعی دریچه هواکش روی سپر و حالت لبه‌دار پایین آن که یادآور قطعه اسپلیتر در خودروهای اسپرت است، می‌تواند هیجان بیشتری را در مشتریان جوان به وجود آورد.

در سمت دیگر، خودروی ساینا طراحی محافظه‌کارانه‌تری را در پیش ‌گرفته و از این حیث، شاخصه‌های خانوادگی را بیشتر سرلوحه کار خود قرار داده است. البته طرح درپوش موتور، گلگیرها و چراغ‌های ساینا، تفاوت قابل‌توجهی با کوئیک ندارند و از این جهت تمایز خاصی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود. اما طراحی نمای پشت کوئیک که شباهت‌هایی به برخی محصولات ب‌ام‌و دارد، نسبت به ساینا جذاب‌تر به نظر می‌رسد و درکل، به‌واسطه فرم هاچ‌بک خود موفق شده است زیبایی بیشتری را بیافریند.

 طرح نمای عقب ساینا نیز در قیاس با تیبا بسیار جذاب و امروزی‌تر جلوه می‌کند؛ اما نسبت به کوئیک اندکی متواضع‌تر احساس می‌شود و متانت نهفته در آن، قادر است مشتریان بازار کم تنوع ایران را با خود همراه سازد.

 درمجموع، باید گفت که نمی‌توان به طور دقیق یکی از این دو خودرو را از لحاظ طراحی ظاهری بر دیگری برتر دانست؛ چراکه ساینا شاخصه‌های طراحی خانوادگی بیشتری ارائه می‌دهد؛ اما کوئیک بر معیارهای موردنظر جوانان تاکید افزون‌تری کرده است و سعی دارد مشتریان کم سن و سال‌تر خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ را به سوی خود بکشاند.

 

منبع خبر

بیا تو صدا