قابلیت Deep Research گوگل جمینای اکنون به ایمیل و چت‌های کاربران دسترسی دارد

به اشتراک‌گذاری گوگل اعلام کرده است که قابلیت Deep Research جمینای اکنون قادر است هنگام…


گوگل جمینای


به اشتراک‌گذاری

گوگل اعلام کرده است که قابلیت Deep Research جمینای اکنون قادر است هنگام انجام پژوهش عمیق از محتوای ایمیل‌ها و اسناد شما نیز استفاده کند.

در وبلاگ رسمی گوگل آمده است که این ویژگی، «یکی از قابلیت‌هایی است که کاربران  زیادی خواستار آن بوده‌اند». قابلیت Deep Research جمینای به‌عنوان یک ابزار عامل‌محور طراحی شده که هدف آن تهیه گزارش‌های پژوهشی چندمرحله‌ای است، نه صرفاً پاسخ‌دادن به پرسش‌ها.

دسترسی Deep Research گوگل جمینای به داده‌های بیشتر

فرآیند کار این ابزار به این صورت است که چت‌بات ابتدا یک طرح پژوهشی چندمرحله‌ای تنظیم می‌کند، سپس مجموعه‌ای از جستجوهای وب را انجام می‌دهد تا گزارشی جامع تولید کند. کاربر می‌تواند از Gemini بخواهد تا اطلاعات بیشتری به گزارش بیفزاید، یا کل گزارش نهایی را در قالب یک گوگل داک صادر کند، و حتی آن را به‌صورت یک پادکست تولیدشده با هوش مصنوعی دریافت نماید.

قابلیت Deep Research

گوگل درباره‌ی اتصال جدید میان قابلیت Deep Research و محصولات Google Workspace چنین توضیح داده:

اکنون می‌توانید تحلیل بازار یک محصول جدید را با استفاده از پژوهش عمیق آغاز کنید؛ به این شکل که جمینای اسناد اولیه‌ی ایده‌پردازی تیم شما، رشته‌گفت‌وگوهای ایمیلی مرتبط و برنامه‌های پروژه را تحلیل می‌کند. یا می‌توانید گزارشی درباره‌ی رقیب تجاری خود بسازید که داده‌های عمومی وب را با استراتژی‌ها، صفحات مقایسه‌ای و گفت‌وگوهای تیمی شما تطبیق می‌دهد.

هنگامی که گزینه‌ی Deep Research در نوار ورودی Gemini انتخاب می‌شود، کاربران می‌توانند از میان چهار منبع، انتخاب کنند که کدام‌یک در دسترس مدل قرار گیرد: جستجوی عادی گوگل، جیمیل، درایو و یا چت. به این معنا که ایمیل‌های شما در جیمیل، اسناد، اسلایدها، اسپردشیت‌ها و فایل‌های PDF موجود در درایو، و همچنین گفت‌وگوهای شما در گوگل چت، همگی می‌توانند به عنوان زمینه‌ی تحلیلی برای مدل هوش مصنوعی گوگل مورد استفاده قرار گیرند.

در حال حاضر، این قابلیت فقط در نسخه‌ی دسکتاپ فعال است، اما گوگل اعلام کرده که در روزهای آینده انتشار آن برای نسخه‌ی موبایل نیز آغاز خواهد شد.



منبع خبر