- 2025-01-24
- 2 بازدید
- 0 دیدگاه
- دنیای خودرو
فراخوان خودرو الکتریکی SU7 شیائومی به دلیل نقص سیستم پارک خودکار
شیائومی اعلام کرده که به دلیل وجود یک مشکل نرمافزاری در سیستم پارک خودکار خودرو الکتریکی SU7، مجبور به فراخوان 30,931 دستگاه از این خودرو در بازار چین شده است.
فراخوان خودرو الکتریکی SU7 شیائومی
این شرکت یک بهروزرسانی نرمافزاری رایگان را برای رفع این مشکل در دسترس کاربران قرار داده است. به این ترتیب، مالکان خودروها دیگر نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگیهای خدمات پس از فروش نخواهند داشت.
ظاهرا این مشکل به دلیل یک باگ ایجاد شده که میتواند منجر به عملکرد نادرست سیستم پارک خودکار خودرو شود. طبق گزارشهای منتشر شده، این نقص از تاریخ 14 نوامبر 2024 شناسایی شده است، زمانی که یکی از مشتریان شیائومی متوجه رفتار غیرعادی خودروی SU7 خود در حین پارک خودکار شد.
این مشکل به دلیل اختلال در سیستم تشخیص اشیاء خودرو ایجاد شده بود که در برخی موارد منجر به ایجاد خراش و برخورد جزئی در حین پارک خودرو میشد.
این فراخوان شامل 30,931 دستگاه از مدل استاندارد SU7 میشود که در بازه زمانی 6 فوریه تا 26 نوامبر 2024 تولید شدهاند. خودروهایی با شمارههای داخلی BJ7000MBEVR2، XMA7000MBEVR2 و XMA7000MBEVR5 مشمول این فراخوان هستندد.
شیائومی ریشه این مشکل را در همگامسازی زمانی سرور ابری که سیستم پارک خودکار را پشتیبانی میکند، یافته است. این شرکت با اعمال اصلاحات در سرور ابری و افزودن لایههای امنیتی بیشتر به سیستم پارک هوشمند، اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داده است. به گفته شیائومی، با این اقدامات، احتمال تکرار این نقص به طور کامل برطرف شده است.
دارندگان خودروهای SU7 بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز خدمات و صرف وقت و هزینه اضافی، میتوانند به سادگی خودرو خود را بهروزرسانی کنند. مالکان با دریافت اعلان این بهروزرسانی، قادر خواهند بود به صورت مستقیم و از طریق اتصال اینترنتی داخلی خودرو، این بهروزرسانی را نصب کنند.
ارسال دیدگاه