غول آلمانی سقوط کرد / بی‌ام‌و، مرسدس را پشت سر گذاشت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، بی‌ام‌و و مرسدس بنز که برای چندین دهه رقیب یکدیگر بوده‌اند، تقریبا…

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، بی‌ام‌و و مرسدس بنز که برای چندین دهه رقیب یکدیگر بوده‌اند، تقریبا در یک استخر ماهیگیری می‌کنند. اما بر اساس آمار فروش منتشر شده در این هفته، در حالی که نرخ صید یکی از این برندهای بزرگ آلمانی سقوط کرده، دیگری به زودی به قایق بزرگ‌تری نیاز خواهد داشت.

مرسدس در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵، ۴۴۱,۵۰۰ دستگاه خودرو (به علاوه ۸۳,۸۰۰ ون) عرضه کرد که نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال ۲۰۲۴، کاهشی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد، در حالی که بی‌ام‌و ۵۱۴,۶۲۰ دستگاه خودرو با برند بی‌ام‌و به فروش رساند که نشان‌دهنده افزایشی ۵٫۷ درصدی است. اگر برندهای دیگر گروه بی‌ام‌و، از جمله رولزرویس، M پاور و مینی را نیز در نظر بگیریم، کل فروش به ۵۸۸,۳۰۰ دستگاه می‌رسد، یعنی ۸٫۸ درصد بیشتر از جولای تا سپتامبر سال گذشته.

آنچه واقعاً جالب است، عملکرد بسیار متفاوت این دو برند در بازارهای کلیدی خاص است. به عنوان مثال، در ایالات متحده که امسال تحت تأثیر تعرفه‌ها قرار گرفته است، افت ۱۷ درصدی فروش مرسدس به ۷۰,۸۰۰ واحد احتمالاً تعجب‌آور نیست. اما با معکوس کردن این منطق، بی‌ام‌و در همان دوره، فروش خود در ایالات متحده را به میزان شگفت‌انگیز ۲۴٫۹ درصد افزایش داد و به ۲۹۷,۲۴۷ دستگاه رساند.

حتی در چین، جایی که هر دو برند مانند بسیاری از خودروسازان غربی روزهای سختی را می‌گذرانند، مرسدس عملکرد بسیار بدتری داشت. فروش بنز با کاهش تکان‌دهنده ۲۷ درصدی مواجه شد، اما بی‌ام‌و توانست با کاهشی ۱۱ درصدی از این وضعیت فرار کند. این آمار هنوز وحشتناک است، اما به مراتب کمتر از مرسدس.

منبع خبر