- 2025-10-30
- 2 بازدید
- 0 دیدگاه
- دنیای خودرو
طرح مفهومی جدید تویوتا کرولا رونمایی شد؛ از برقی تا هیدروژنی در راه است
به اشتراکگذاری
همزمان با معرفی لکسوس LS Coupe Concept، تویوتا در نمایشگاه Japan Mobility Show 2025 از نسخهای کاملاً تازه از خودرو Toyota Corolla پرده برداشت؛ مدل مفهومی که قرار است پرفروشترین خودروی تاریخ جهان را وارد دورهای مدرنتر کند. تویوتا کرولا که از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون دستگاه فروش داشته، حالا با چهرهای آیندهنگر و زبان طراحی تازه بازگشته است.

طراحی نسخه جدید مفهومی تویوتا کرولا 2026
در نگاه اول، طراحی مینیمال و خطوط روان بدنه توجه را جلب میکند. چراغهای جلوی زاویهدار با نوار LED سرتاسری به هم متصل شدهاند و در عقب هم چراغهای ترمزی یکپارچه با فرم حلقهای بدنه ادغام شدهاند. سقف پانورامای شیشهای، نور طبیعی را به کابین میریزد و حس فضای بازتری میدهد.


داخل کابین، تویوتا تقریباً همه چیز را از نو تعریف کرده است. خبری از داشبورد سنتی نیست؛ در عوض مجموعهای از پنلهای شناور خمیده دور فرمان را احاطه کردهاند تا تجربهای آیندهنگر برای راننده بسازند.


در کنسول میانی هم یک ماکت کوچک از خودرو قرار دارد که نقش دستهدنده دیجیتال را بازی میکند، جزئیاتی که بیشتر شبیه فیلمهای علمیتخیلی است تا یک خودروی شهری.


تویوتا اعلام کرده این مدل مفهومی تویوتا کرولا میتواند در نسخههای تمامبرقی (BEV)، پلاگین هیبرید (PHEV)، هیبرید (HEV) یا حتی احتراق داخلی (ICE) تولید شود. با این حال، تصاویر منتشرشده نشان میدهند نسخهٔ حاضر احتمالاً یک خودروی تمامبرقی است، چون درگاه شارژ آن پشت گلگیر جلو در سمت راننده دیده میشود.


اما ماجرا به همینجا ختم نمیشود؛ گزارش تازهای نیز خبر از توسعهٔ نسخهای هیدروژنی (FCEV) از نسل آیندهٔ کورولا میدهد. «میتسوماسا یاماگاتا»، رئیس کارخانهٔ هیدروژن تویوتا، در گفتوگو با Autocar گفته تیم او در حال طراحی پیشرانهای مبتنی بر سلول سوختی با اندازه سلول کوچکتر است تا بدون نیاز به بازطراحی اساسی، در بدنهٔ کنونی کورولا جای بگیرد.


هرچند هنوز زمان تولید نسخه نهایی این کانسپت مشخص نیست، اما اگر تویوتا بتواند همان زبان طراحی و تنوع قوای محرکه را به نسخه تولیدی منتقل کند، احتمالاً شاهد انقلابی دیگر در محبوبترین خودروی دنیا خواهیم بود، خودرویی که حالا میخواهد نهفقط برای همه، بلکه برای آینده ساخته شود.

ارسال دیدگاه