- 2025-11-13
- 3 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
صعود ناگهانی قیمت تارا / افزایش قیمت تارا رکورد زد! + جدول
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بازار خودرو امروز با رشد محسوس قیمت در محصولات ایرانخودرو همراه شد؛ تارا بهعنوان یکی از سدانهای محبوب این شرکت، با افزایشهای پیاپی در مدلهای مختلف خود، دوباره به صدر جدول گرانترین خودروهای داخلی بازگشت.
قیمت تارا اتوماتیک V۴ نسبت به روز گذشته ۹ میلیون تومان افزایش یافت و اکنون به یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان رسیده است. این مدل با امکانات ایمنی و رفاهی بالاتر، همواره یکی از گزینههای اصلی خریداران در بازار خودروهای داخلی بوده است.
در همین حال، تارا دستی V۱ نیز از نوسان قیمت بینصیب نمانده و امروز با رشد ۵ میلیون تومانی، در بازار آزاد یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان معامله میشود.
اما بیشترین رشد قیمت امروز متعلق به تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ بوده است؛ این خودرو تنها طی یک روز ۲۰ میلیون تومان گرانتر شد و اکنون با قیمت یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در بازار خریدوفروش میشود.

مقایسه کابین تارا و دنا؛ کدام خودرو فضای داخلی بهتری دارد؟
در بازار خودرو ایران، دو سدان محبوب تارا ایرانخودرو و دنا پلاس بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه خریداران قرار گرفتهاند. بسیاری از متقاضیان پیش از خرید این دو خودرو، یکی از مهمترین جنبههای مقایسهای را بررسی میکنند: کابین و فضای داخلی. هرچند هر دو محصول از پلتفرم مشترک پژو ۳۰۱ الهام گرفتهاند، اما در طراحی، کیفیت متریال و سطح امکانات تفاوتهای محسوسی دارند که در تصمیمگیری نهایی تأثیر زیادی میگذارد.
در نگاه نخست، کابین تارا با طراحی سادهتر اما مدرنتر، حس بهروزتری به سرنشین منتقل میکند. استفاده از ترکیب دو رنگ در داشبورد و صندلیها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی در نسخههای اتوماتیک و غربیلک فرمان D-شکل از ویژگیهای شاخص تارا به شمار میرود. ارگونومی مناسب دکمهها و موقعیت مناسب اهرم دنده باعث شده که تجربه رانندگی در تارا برای مسیرهای شهری راحتتر باشد. فضای پا برای سرنشینان عقب نیز در تارا اندکی بیشتر از دنا است، موضوعی که آن را برای خانوادهها گزینهای کاربردیتر میکند.
در مقابل، کابین دنا پلاس لوکستر به نظر میرسد و از نظر حس کیفیت مواد اولیه، برتری نسبی نسبت به تارا دارد. استفاده از تریم طرح چوب یا طرح فیبرکربن، صندلیهای چرمی، سانروف، تهویه اتوماتیک و آینههای تاشوی برقی باعث شده دنا پلاس در مقایسه با تارا حس «خودروی گرانتر» را به راننده القا کند. البته طراحی کلی داشبورد دنا تا حدودی قدیمیتر است و با وجود امکانات بیشتر، چیدمان دکمهها کمی شلوغتر از تارا است.
در مجموع، اگر اولویت شما راحتی، فضای سر و پای بیشتر و طراحی ساده و کاربردی باشد، تارا انتخاب منطقیتری است. اما اگر به دنبال کابینی با ظاهر لوکستر، امکانات رفاهی متنوعتر و حس پریمیوم بیشتر هستید، دنا پلاس گزینهای جذابتر به نظر میرسد.

ارسال دیدگاه