- 2025-11-22
- 2 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
صعود سنگین قیمت دنا در بازار / قیمت دنا پرواز کرد + جدول
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بررسیهای میدانی نشان میدهد افزایش قیمت دنا پلاس در نخستین روز آذر ماه شتاب گرفته و بازار این سدان نیمهلوکس ایرانخودرو دوباره وارد مسیر صعودی شده است.
قیمت دنا پلاس بورسی امروز با افزایش ۱۶ میلیون تومانی وارد محدوده جدیدی شد و به یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان رسید؛ رشدی که این مدل را در صدر تغییرات روزانه قرار میدهد.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک نیز با ثبت رشد ۱۱ میلیون تومانی، امروز به یک میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان رسید و عنوان گرانترین نسخه دنا پلاس را حفظ کرد؛ مدلی که همواره تقاضای بالایی در بازار دارد.
قیمت دنا پلاس MT۶ هم امروز ۱۰ میلیون تومان گران شد و به یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان رسید؛ عددی که نشان میدهد نسخه دندهای ارتقایافته دنا همچنان محبوب خریداران است.
مقایسه فنی دنا با رقیب اصلیاش تارا / کدام سدان داخلی ارزش خرید بیشتری دارد؟
دنا سالهاست یکی از پرفروشترین سدانهای ایرانخودرو محسوب میشود؛ خودرویی که بهواسطه طراحی بهروزرسانیشده، موتور شناختهشده EF7 و امکانات رفاهی قابلقبول، همچنان در مرکز توجه خریداران قرار دارد. اما در چند سال اخیر تارا بهعنوان رقیبی تازهنفس وارد میدان شده و با پلتفرم جدید، کابین آرامتر و استانداردهای بهروزتر، معادله انتخاب میان سدانهای داخلی را سختتر کرده است.
دنا پلاس با تکیه بر موتور EF7 و نسخههای توربوشارژ قویتر، در بخش شتاب و کشش موتور دست بالا را دارد. توان خروجی بالاتر و گشتاور بیشتر باعث میشود دنا در سربالایی و شتابگیری میاندور عملکردی سرزندهتر ارائه دهد. در مقابل، تارا با پیشرانه TU5 پلاس تمرکز بیشتری بر پایداری، مصرف کمتر و دوام بالاتر دارد. تارا از نظر شتابگیری اولیه چندان تهاجمی نیست اما عملکرد نرم، هماهنگی خوب با گیربکس و استهلاک پایین، آن را برای استفاده شهری منطقیتر میکند.
دنا در نسخههای توربو از گیربکس اتوماتیک ششسرعته استفاده میکند اما همچنان هماهنگی کامل میان موتور و گیربکس در فشارهای بالا دیده نمیشود. این درحالی است که تارا اتوماتیک با گیربکس ۶ سرعته جدید، تعویضهای نرمتر، صدای کمتر و رانندگی یکدستتر ارائه میدهد.در بخش هندلینگ، تارا به دلیل پلتفرم جدیدتر و مرکز ثقل بهینهتر، فرمانپذیری دقیقتری دارد و ثبات آن در سرعتهای بالا بهتر ارزیابی میشود؛ در حالی که دنا گاهی در پیچهای تند کمی بدنهگردی بروز میدهد.
کابین دنا پلاس از نظر تنوع امکانات، تریم داخلی و سطح آپشنها غنیتر است؛ امکاناتی مانند سانروف، تنظیمات بیشتر صندلی و برخی جزئیات رفاهی که همچنان برای بسیاری از خریداران جذاب است.اما تارا برگ برندهاش کیفیت مونتاژ بهتر، صدای کمتر داخل کابین، فضای عقب جادارتر و ارگونومی مدرنتر است. طراحی ساده اما کاربردی داشبورد و دید بهتر راننده نیز تجربه استفاده روزمره را راحتتر میکند.
اگر اولویت خریدار هزینه نگهداری، مصرف کمتر و دوام فنی باشد، تارا گزینه منطقیتری بهشمار میرود. موتور TU5 پلاس سالهاست امتحان پس داده و دسترسی به قطعات و هزینه سرویس آن بهصرفهتر است.اما دنا بهخصوص در نسخه توربو، مصرف بالاتر و حساسیت بیشتری نسبت به کیفیت سوخت دارد. در عوض، قدرت و شتاب بیشتری ارائه میدهد که برای برخی رانندگان یک امتیاز مهم محسوب میشود.
برای خریدارانی که قدرت موتور، طراحی اسپرت، امکانات بیشتر و شتاب بالاتر اولویت دارد، دنا پلاس همچنان انتخاب جذابتری است و ترکیب توان فنی و امکانات، آن را به گزینهای ارزشمند برای رانندگی برونشهری و استفاده خانوادگی تبدیل میکند.اما اگر خریدار بهدنبال کیفیت سواری بهتر، مصرف کمتر، دوام بیشتر و کابین آرامتر باشد، تارا با پلتفرم جدید، هماهنگی فنی مناسب و استهلاک پایینتر، انتخاب منطقیتر و مدرنتری به شمار میرود.

ارسال دیدگاه