- 2025-10-08
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- هوش مصنوعی
زبان فارسی به AI Mode گوگل اضافه شد؛ تجربه جستجو هوشمندتر برای کاربران ایرانی
به اشتراکگذاری
گوگل با گسترش قابلیت AI Mode به زبان فارسی، تجربه جستجو را برای میلیونها کاربر فارسیزبان متحول میکند. این ویژگی که بر پایه هوش مصنوعی عمل میکند، حالا میتواند پاسخهایی طبیعیتر، دقیقتر و متناسب با نیاز کاربران ایرانی ارائه دهد.
این شرکت از زمانی که قابلیت AI Mode را در برنامه آزمایشی Labs در اسفندماه سال گذشته برای آزمایشکنندگان عرضه کرد، به سرعت در حال گسترش دسترسی به این قابلیت در جستجو بوده است. اکنون AI Mode گوگل در مناطق بیشتری از جهان در دسترس است و از 35 زبان جدید از جمله فارسی پشتیبانی میکند.
پشتیبانی قابلیت AI Mode گوگل از زبانهای بیشتر
گوگل اعلام کرده که قابلیت AI Mode را به 40 منطقه جدید عرضه کرده و آن را در 35 زبان تازه در دسترس قرار داده است. زبانهای تازه پشتیبانی شده شامل فارسی، عربی، چینی، کرواتی، چک، هلندی، آلمانی، یونانی، فرانسوی، مالایی، روسی، تایلندی، ویتنامی و سایر زبانها هستند. گوگل میگوید که این مدل سفارشی جمینای برای جستجو، با بهرهگیری از قابلیتهای استدلال پیشرفته و درک چندرسانهای، میتواند ظرایف زبانهای محلی را به خوبی بفهمد، بنابراین دچار سوءتفاهم نمیشود و پاسخهای خشک یا مصنوعی تولید نمیکند.
در اردیبهشتماه امسال، دو ماه پس از آغاز تست این ویژگی، گوگل آن را برای همه کاربران در ایالات متحده منتشر کرد. در آن زمان، این شرکت اظهار داشت که «ما بسیاری از ویژگیها و قابلیتهای حالت هوش مصنوعی را مستقیماً به تجربه اصلی جستجو در AI Overviews منتقل خواهیم کرد تا بازخورد بیشتری دریافت شود.» در شهریورماه، گوگل حالت هوش مصنوعی خود را برای زبانهای بیشتری، از جمله هندی، اندونزیایی، ژاپنی، کرهای و پرتغالی برزیلی ارائه کرد. در هفتههای آینده، کاربران بیشتری در مناطق تازه شاهد پاسخهای حالت هوش مصنوعی در صفحه جستجوی خود خواهند بود و میتوانند با این ویژگی به زبان ترجیحی خود تعامل داشته باشند.
گوگل قصد دارد قابلیتهای بیشتری به قابلیت AI Mode اضافه کند و اخیراً یک بهروزرسانی منتشر کرده که توانایی درک دستورات تصویری را بهبود میدهد. در حالیکه نتایج حالت هوش مصنوعی گوگل میتوانند برای پرسشهای سریع مفید باشند، اما ناشران آنلاین کاهش ترافیک وب را به این خلاصهها نسبت میدهند. مطالعهای از مرکز تحقیقات Pew نشان داده است که کاربران کمتری احتمال دارد روی لینکهای وبسایتها کلیک کنند و احتمال بیشتری دارد که اگر خلاصهای از حالت هوش مصنوعی در بالای صفحه نتایج مشاهده کنند، مرور خود را پایان دهند.
ارسال دیدگاه