- 2025-06-10
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- سلامت
راهنمای استفاده از نسخه الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با هدف اطلاعرسانی به بیمهشدگان درباره روند نسخهنویسی الکترونیکی و دسترسی به آن، توضیحات تازهای ارائه داد.
در این اطلاعیه آمده است: نسخه الکترونیکی به عنوان جایگزینی نوین برای نسخههای کاغذی طراحی شده است. پزشکان با استفاده از کد ملی بیمار، نسخهها را بهصورت دیجیتال در سامانه ثبت میکنند؛ بنابراین دیگر نیازی به دفترچههای بیمه نیست.
برای مشاهده نسخههای ثبتشده، بیمهشدگان باید به پنل شهروندی بیمه سلامت به آدرس زیر مراجعه کنند:
🔗 https://csp.ihio.gov.ir
ورود به سامانه صرفاً با شماره موبایلی امکانپذیر است که به نام فرد بیمهشده ثبت شده باشد. در این پنل، تمام خدمات درمانی، کدهای رهگیری نسخهها، داروها، آزمایشها و دستورات پزشکی قابل مشاهده خواهد بود.
همچنین در صورتی که در نسخه صادرشده خطایی وجود داشته باشد، پزشک مربوطه تا ۷۲ ساعت پس از ثبت نسخه فرصت دارد که آن را ویرایش کند.
در ادامه، سازمان بیمه سلامت یادآوری کرده است که تمامی مراکز طرف قرارداد این سازمان، ملزم به استفاده از سامانه نسخه الکترونیکی هستند. در مواردی مانند قطعی اینترنت یا اختلال در سیستم، نسخه کاغذی بهصورت محدود قابل پذیرش است؛ این موضوع در شهرستانها و تهران با تفاوتهایی همراه است. بهعنوان مثال در استان تهران، مراکز پاراکلینیکی بدون محدودیت میتوانند نسخه کاغذی بپذیرند اما داروخانهها تنها تا ۲۰ درصد نسخهها مجاز به پذیرش کاغذی هستند.
در نهایت تأکید شده است که با در اختیار داشتن کد رهگیری نسخه، داروخانهها قادرند نسخه بیمار را به صورت آنلاین دریافت و داروهای موردنیاز را آماده کنند.
بیا تو صدا
ارسال دیدگاه