جنگ 12 روزه باعث افت 1000 میلیارد تومانی درامد ایرانسل شد

مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد شرایط جنگی باعث افت 1000 میلیارد تومانی درامد ایرانسل شده بود. او همچنین از اقدامات این…

مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد شرایط جنگی باعث افت 1000 میلیارد تومانی درامد ایرانسل شده بود. او همچنین از اقدامات این اپراتور در جنگ 12 روزه و تبعات آن گفت.

مهندس علیرضا رفیعی حفظ ارتباطات را مولفه مهم امنیت ملی خوانده و با اشاره به این‌که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به ایران، زیرساخت‌های مختلف کشور با تهدید و آسیب مواجه شد، به نقش حیاتی شرکت‌های ارتباطی اشاره کرد.

مدیرعامل ایرانسل در گفتگو با فارس همچنین اظهار داشته که «از لحظه شروع بحران، اولویت نخست ما حفظ ارتباط پایدار و خدمت‌رسانی بی‌وقفه با مشترکان در سراسر کشوربود.» رفیعی ادامه داد:

در بسیاری از شهرها، با قطعی‌های مقطعی برق و تهدیدات سایبری به صورت همزمان روبه‌رو بودیم؛ اما تلاش کردیم با استفاده از توان فنی داخلی و بسیج منابع موجود، مشکل را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به شرایط دشوار خدمت‌رسانی در طول جنگ 12 روزه و در شرایطی که برخی از دستگاه‌های خدمت‌رسان با مشکل مواجه شده بودند، گفت: «نه تنها خدمات دیجیتال و پشتیبانی آنلاین ایرانل متوقف نشد، بلکه تلاش کردیم تا پاسخگویی به نیازهای ارتباطی مردم حتا در دورافتاده‌ترین نقاط نیز حفظ شود. همکاران فنی ما به صورت شبانه‌روزی، در حال پایش وضعیت و رفع مشکلات بودند.»

مهندس رفیعی تاکید کرد:

در شرایط مخاطره جنگی، همکاران ما تا حد ممکن به صورت دورکار به فعالیت پرداختند ولی در عین حال، مجموعه مدیریت ارشد شرکت و تیم‌هایی که حضورشان برای حفظ پایداری شبکه ضروری است، با تمام توان و تمام‌وقت، در محل‌های مورد نیاز حضور داشتند.

او همچنین افزود: «پایداری شبکه در این شرایط، نتیجه آمادگی قبلی، تمرین‌های بحرانی و روحیه جهادی همکاران ما در سراسر کشور بود. حفظ ارتباطات در زمان بحران، تنها یک خدمت عمومی نیست، بلکه یک مولفه امنیت ملی است.»

کاهش درامد ایرانسل در زمان جنگ به 1000 میلیارد تومان می‌رسد

مدیرعامل ایرانسل می‌وید که در عین حال که این اپراتور تلاش کرده تا سطح سرویس‌دهی خود را ثابت نگه دارد، در برخی مناطق «به دلیل وجود مشکلاتی خارج از اراده شرکت» ارائه برخی خدمات موقتا دچار وقفه شده بود.

مهندس رفیعی همچنین تاکید کرده که با پایان یافتن بحران و خروج از «شرایط تحملی ناشی از جنگ» سطح خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وضعیت عادی بازگشت.

علیرضا رفیعی تاکید کرد:

ایجاد محدودیت در زمینه دسترسی به شبکه، هر چند به دلیل شرایط موقت جنگی، ناگزیر به نظر می‌رسد؛ ولی از طرف دیگر، متأسفانه موجب تجربه منفی مشتریان ایرانسل از خدمات دریافتی می‌شود و عدم امکان حفظ رضایت مشتری در این موارد، برای اپراتور به عنوان یک بنگاه اقتصادی، زیان‌بار است.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه به زیان قابل‌توجه این اپراتور اشاره می‌کند و درباره افت درامد ایرانسل در بازه جنگ 12 روزه می‌گوید:

بدون تردید، ایرانسل همچون سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور، در این جنگ، آسیب‌های مالی قابل‌توجهی دید. برآورد اولیه نشان می‌دهد که رخدادها و شرایط جنگی پیش‌آمده، موجب افت درآمدی نزدیک به 1000 میلیارد تومانی ایرانسل بوده است.

او در پایان تصریح کرده که «آن‌چهدر این میان حائز اهمیت است و مهم‌تر از زیان مالی است، حفظ ارتباط انسان‌ها در لحظه‌های سخت‌ است؛ ما این ماموریت را با افتخار به انجام رساندیم.»

منبع خبر