- 2025-10-26
- 2 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
تویوتا FJ کروز جدید/ رقیب جیمنی وارد میدان شد
به گزارش اقتصاد آنلاین، افجیکروز جدید با طول بدنه حدود ۴.۵۸ متر و ارتفاع نزدیک به ۱.۸۵ متر، نسبت به نسلهای بزرگتر حدود ۲۸ سانتیمتر کوتاهتر شده تا در مسیرهای شهری نیز کاربردی باشد. فاصله محورها ۲.۵۸ متر به همراه طراحی زاویهدار بدنه، هندسهای مناسب برای عبور از مسیرهای ناهموار فراهم کرده است.
زیر کاپوت این مدل، پیشرانه چهار سیلندر ۲.۷ لیتری قرار گرفته که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نیرو از طریق گیربکس ششسرعته و سیستم چهارچرخ محرک پارتتایم منتقل میشود؛ ترکیبی که هرچند هیجانانگیز نیست، اما برای کسانی که به دنبال قابلیت اطمینان، دوام و تعمیرپذیری بالا هستند، ایدهآل است.
در نمای بیرونی، چراغهای گرد، سپرهای صاف و تایر زاپاس روی در عقب، حس خودروهای دهه هفتادی را یادآوری میکند. سپرهای جلو و عقب بهگونهای طراحی شدهاند که در صورت برخورد یا آسیب، بهراحتی قابل تعویض هستند؛ نشانهای از تمرکز طراحان بر کاربردهای آفرود.

فضای داخلی ساده و کاربردی است؛ خبری از نمایشگرهای غولپیکر یا تزئینات پرزرقوبرق نیست. تمرکز بر دوام، سهولت استفاده و قابلیت شستوشوی آسان بوده و حتی در بخش بار و درهای داخلی از پنلهای MOLLE استفاده شده تا راننده بتواند تجهیزات آفرود یا وسایل شخصی را به دلخواه نصب کند.
افجیکروز جدید از سال ۲۰۲۶ در ژاپن عرضه خواهد شد و فعلاً برنامهای برای ورود به بازارهای آمریکا و اروپا ندارد. بازارهایی مانند خاورمیانه که تقاضا برای خودروهای آفرود ساده، اما مقاوم بالاست، محتملترین مقصد آن خواهند بود.
این خودرو نه بهدنبال رقابت با شاسیبلندهای لوکس است و نه قصد دارد خریداران شهری را جذب کند؛ هدف بازگرداندن روح آفرود کلاسیک در قالبی جمعوجور و مقرونبهصرفه است. اگر خریداران بتوانند محدودیتهای قدرت موتور و امکانات ساده را نادیده بگیرند، افجیکروز جدید میتواند یکی از جذابترین گزینهها برای عاشقان مسیرهای خاکی و ماجراجوییهای واقعی باشد.
برای علاقهمندان نسخههای قدیمیتر، این محصول ممکن است با انتظارات آنها تفاوت داشته باشد؛ اگرچه افجی کلاسیک همچنان بهعنوان «قطعهای از تاریخ آفرود» در ذهنها باقی مانده، مدل جدید با طراحی جمعوجور و سادهتر، یک تجربه مدرن و متفاوت از روح کلاسیک افجی ارائه میدهد.

ارسال دیدگاه