تحول بزرگ ترافیکی در شرق پایتخت / پروژه عظیم کاهش ترافیک تهران به خط پایان نزدیک شد

به گزارش اقتصادآنلاین، پروژه بزرگراه شهید شوشتری که در مناطق ۱۴ و ۱۵ تهران واقع شده بود، به دلیل نیاز…

به گزارش اقتصادآنلاین، پروژه بزرگراه شهید شوشتری که در مناطق ۱۴ و ۱۵ تهران واقع شده بود، به دلیل نیاز ترافیکی ترانزیتی، به آزادراه تبدیل شد و بازطراحی آن فوراً آغاز گردید.

اجرای این پروژه عظیم به دلیل ملاحظات خاص در دو گام تعریف شد:

گام نخست: احداث باقیمانده تقاطع ثامن (کیلومتر ۰ تا ۲.۴۷)

گام دوم: احداث آزادراه و تقاطع محلاتی (از کیلومتر ۲.۴۷ تا ۹.۳)

پیشرفت آزادراهی شهید شوشتری

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با تأکید بر نقش این آزادراه در کاهش ترافیک بزرگراه بسیج گفت: از آبان ۱۴۰۱، اجرای ۷ کیلومتر محور اصلی شامل نصب نیوجرسی، تیرهای روشنایی و اجرای آسفالت بیندر انجام شده و تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و نصب تابلو و علائم نیز در دستور کار است.

همچنین عملیات اجرایی پنج تقاطع شامل تعریض دو زیرگذر “کلهر” و “نظامی” و اجرای سه زیرگذر “ارتش”، “تجاره” و “محلاتی” در مراحل پایانی قرار دارد. اصلاحات هندسی محدوده میدان فدک و اتصال آزادراه به خیابان هجرت نیز آغاز شده و پیشرفت بخش آزادراهی از ۹۰ درصد فراتر رفته است.

وضعیت پروژه ثامن

بخش ثامن پروژه که از آذر ۱۴۰۲ آغاز شد، شامل زیرگذر بزرگراه رستگار به شوشتری است که به اتمام رسیده است. عملیات تکمیلی دو پل نیمه‌کاره شمال به جنوب شوشتری به رستگار و شمال به شرق شوشتری به بزرگراه امام رضا در حال انجام است؛ این مراحل شامل ایزولاسیون، اجرای درز انبساط، پیاده‌روسازی، قرنیز و نصب هندریل است.

دسترسی راستگرد آزادراه به غرب بزرگراه امام رضا در مرحله زیرسازی قرار دارد و تا نیمه آبان آماده اجرای آسفالت می‌شود. اجرای فضای سبز نیز در این محدوده در جریان است. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت بخش ثامن را ۹۴ درصد اعلام و پاییز امسال را زمان تکمیل دسترسی‌های این محدوده برشمرد.

 

منبع خبر