- 2025-06-10
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
بیامو M5 جدید با طراحی نوین و نسخه CS سبکتر در راه است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پدال، بامو در حال آزمایش پروتوتایپهای نسخهٔ بروز شدهٔ M5 است که نسل بعدی خود است که حالا در پیست نوربرگرینگ رؤیت شده است. مدل که بخشی از بهروزرسانی میاندورهای بامو است، در نگاه اول تغییرات ظاهری محدودی نسبت به نسخههای قبلی دارد. بارزترین تغییر در بخش جلویی خودرو رخ داده است، جایی که چهره نسبتاً خشن مدل کنونی با جلوپنجرههای باریکتر و ظریفتر، الهامگرفته از زبان طراحی نئو کلاس جایگزین شده است. چراغهای جلوی جدید نیز ظاهری شیکتر به M5 بخشیدهاند. در بخش عقب، خودرو همچنان پوشش استتار سنگینی دارد اما انتظار تغییرات عمدهای نداریم. احتمالاً گرافیک چراغهای عقب با تم نئو کلاس بهروز شده و سپر با تغییرات جزئی همراه خواهد بود. مجموعه جدیدی از رینگها نیز احتمالاً تکمیلکننده بهروزرسانیهای ظاهری خواهد بود.
طبق اطلاعات منتشرشده توسط یک منبع داخلی بامو، تولید نسخهٔ فیسلیفت M5 کنونی در هردو مدل سدان و استیشن از مارس ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد و تا سهماهه اول ۲۰۳۱ ادامه خواهد داشت که با چرخه سهساله بهروزرسانی بامو همخوانی دارد. یکی از جزئیات جدید، احتمال افزودن نمایشگر برای سرنشین جلو است، مشابه آنچه در آئودی و پورشه دیدهایم. هرچند این ویژگی احتمالاً بهصورت آپشن ارائه خواهد شد. مهمترین تغییر داخلی، معرفی سیستم پانورامیک iDrive و سیستمعامل X است. کنترلر چرخشی سنتی حذف شده و جای خود را به نمایشگر عریض «پانورامیک ویژن» داده که سراسر داشبورد را در برمیگیرد و رابط کاربری جدیدی را به نمایش میگذارد.
منبع داخلی همچنین ادعا کرده که بامو قصد دارد نسخه جدیدی به خانوادهٔ M5 اضافه کند هرچند جزئیات دقیق هنوز مشخص نیست. محتملترین گزینه، نسخه CS است، مشابه آنچه در M3، M4 و اخیراً M2 دیدهایم. این نسخه میتواند وزن را کاهش داده و عملکرد را بهبود بخشد اما مشکل وزن بالای M5 را بهطور کامل حل نخواهد کرد. برای مقایسه، M5 CS قبلی حدود ۱۰۴ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد بود اما همچنان وزن ۱۹۸۲ کیلوگرمی داشت. مدل کنونی G90 با وزن ۲۴۴۵ کیلوگرم حتی سنگینتر است؛ بنابراین، حتی با نسخه CS، انتظار معجزه در کاهش وزن نداشته باشید.
در صورت معرفی نسخه CS برای سدان و تورینگ، احتمالاً شاهد افزایش قدرت خواهیم بود. سیستم پلاگینهیبریدی کنونی شامل موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو، باتری ۱۴.۸ کیلووات ساعتی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با موتور الکتریکی یکپارچه است که درمجموع ۷۲۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۴ ثانیه ممکن میسازد. اگرچه این ارقام برای مدل استاندارد تغییر نخواهند کرد، نسخه CS ممکن است قدرتی نزدیک به ۷۵۰ اسب بخار، مشابه XM لیبل رد ارائه دهد و با تنظیمات شاسی برای بهبود تجربه رانندگی همراه باشد.
بیا تو صدا
ارسال دیدگاه