بتای چهارم iOS 26 بار دیگر المان‌های طراحی Liquid Glass را تقویت می‌کند

به اشتراک‌گذاری نسخه بتا 4 سیتم‌عامل iOS 26  به‌تازگی منتشر شده است و یکی از…


بتای چهارم iOS 26 بار دیگر المان‌های طراحی Liquid Glass را تقویت می‌کند


به اشتراک‌گذاری

نسخه بتا 4 سیتم‌عامل iOS 26  به‌تازگی منتشر شده است و یکی از پرسش‌های اصلی در ذهن بسیاری از آزمایش‌کنندگان بالاخره پاسخ داده شد. پس از آنکه اپل در نسخه بتا 3 از طراحی جدید تا حدی عقب‌نشینی کرد، اکنون بار دیگر عنصر «مایع» را در طراحی Liquid Glass تقویت کرده است.

نسخه جدید iOS 26 بتا ۴ به طراحی سابق برگشت

در iOS 26 بتا 3، اپل جلوه‌ی «مایع» در Liquid Glass را کاهش داد؛ تغییری که باعث شد برخی این سبک را به نام «شیشه مات» بشناسند.

بازخوردها در مورد این تغییر طراحی متفاوت بود، اما تعداد قابل توجهی از آزمایش‌کنندگان بتا از آنچه که در برخی موارد بازگشت چشم‌گیر از ظاهر اصلی Liquid Glass تلقی می‌شد، ابراز نارضایتی کردند.

آپدیت iOS 26 بتا ۴ بار دیگر جلوه‌ی مایع‌گونه را به طراحی Liquid Glass بازمی‌گرداند

با این حال، اکنون در نسخه بتا 4، جلوه‌ی «مایع» در Liquid Glass با شدت بیشتری بازگشته است. در ادامه تصویری از نوار تب App Store در iOS 26 بتا 4 ارائه شده است.

آپدیت iOS 26 بتا ۴ بار دیگر جلوه‌ی مایع‌گونه را به طراحی Liquid Glass بازمی‌گرداندآپدیت iOS 26 بتا ۴ بار دیگر جلوه‌ی مایع‌گونه را به طراحی Liquid Glass بازمی‌گرداند

همان‌طور که مشاهده می‌شود، در تصاویر مربوط به بتاهای 2 و 4، نوار تب محتوای زیر خود را با وضوح بیشتری به نمایش می‌گذارد، در حالی که در تصویر مربوط به بتا ۳، میزان شفافیت به‌طور محسوسی کاهش یافته و نوار تب مات‌تر شده است.

آپدیت iOS 26 بتا ۴ بار دیگر جلوه‌ی مایع‌گونه را به طراحی Liquid Glass بازمی‌گرداندآپدیت iOS 26 بتا ۴ بار دیگر جلوه‌ی مایع‌گونه را به طراحی Liquid Glass بازمی‌گرداند

بر اساس تجربه کاربری، طراحی در نسخه بتا 4 تعادلی دقیق بین جلوه‌ی پرمایع نسخه‌های ابتدایی و ظاهر مات نسخه بتا 3 ایجاد کرده است. چنین تغییری جای تعجب ندارد، زیرا اپل معمولاً در چرخه‌های بتا به مرور زمان طراحی‌ها را پالایش می‌کند.

نسخه آزمایشی چهارم iOS 26 که امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر شده، قرار است طی روزهای آینده با نسخه بتای عمومی همراه شود. از این رو، تصمیم اپل برای عرضه طراحی تازه‌ی Liquid Glass در این نسخه اهمیت بیشتری می‌یابد.

واضح است که هدف شرکت اپل بازگشت به دیدگاه اولیه‌ی مایع‌گونه بوده و نه ادامه‌ی رویکرد مات‌شده نسخه آزمایشی سوم. اگرچه بسیاری از کاربران از واضح نبودن متن‌ها و واژه‌ها، به ویژه در مورد اعلان‌ها ناراضی بودند.

 



منبع خبر