- 2025-07-30
- 1 بازدید
- 0 دیدگاه
- اخبار مهم
اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای جتا / معامله جتا VS۷ چقدر سود دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت بازار و کارخانه خودروهای جتا در مرداد ۱۴۰۴، جتا VS۵ در نمایندگی های این خودرو ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان قیمت دارد درحالی که این خودرو در بازار آزاد به قیمت ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به فروش میرسد بدین ترتیب اگر این خودرو را از کارخانه بخریم و در بازار بفروشیم حدود ۳۶ میلیون تومان سود خواهیم کرد.
قیمت جتا VS۷ نیز در بازار حدود ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است اما در کارخانه این خودرو حدود ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان قیمت دارد به همین ترتیب در صورت معامله این خودرو ۲۸۰ میلیون تومان ضرر خواهید کرد. جهت استعلام قیمت کارخانه و بازار جتا در مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.
قیمت کارخانه و بازار جتا – مرداد ۱۴۰۴
برند
قیمت بازار (تومان)
قیمت کارخانه (تومان)
اختلاف قیمت (تومان)
جتا VS۵
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۲,۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰,۰۰۰
جتا VS۷
۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰-
مشخصات فنی جتا VS۷
جتا VS۷ از پلتفرم گروه فولکس واگن سود میبرد و بر همین اساس موتور ساخت همین کمپانی معتبر آلمانی روی آن نصب شده است. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر، ۱.۴ لیتر حجم دارد و میتواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که توسط این موتور تولید میشود، ۲۵۰ نیوتن.متر است که خوشبختانه از دورهای پایین، یعنی ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار میگیرد و توان حرکتی مناسبی در سبقتگیری و شتابگیری ثانویه به وجود میآورد.
جتا VS۷ یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را به خدمت گرفته که این مورد نکته مثبتی برای طرفداران خودروهای با استهلاک پایین و سواری متعادل به شمار میرود. با توجه به استفاده از گیربکس دوکلاچه روی محصولات چینی و ایراداتی که در آنها شاهد هستیم، وجود گیربکس اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور میتواند نقطه قوتی برای خودروهای جدید باشد. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ جتا VS۷ اطلاعات رسمی منتشر نشده، اما با توجه به توان موتور و وزن ۱۴۲۵ کیلوگرمی، احتمال میدهیم که این محصول مشترک فولکس واگن و گروه فاو بتواند در مدت زمان ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه فرایند شتابگیری صفر تا صد را انجام دهد. همچنین میزان مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر برآورد میشود.
در تجربه سواری با این خودرو متوجه خواهید شد که سیستم تعلیق در شرایط عادی کمکوبش است و سر و صدای محیط چندان داخل کابین شنیده نمیشود. اما در مسیرهای ناهموار میتوان خشکی سیستم تعلیق را تا حدودی حس کرد. لازم به ذکر است که بیشتر کراساوورها برای کاهش حرکات عرضی بدنه و ارتقای پایداری خودرو در پیچها، سیستم تعلیق خشکتری در مقایسه با سایر خودروها دارند که در VS۷ نیز میتوان آن را احساس کرد.
البته خوشبختانه سیستم تعلیق عقب جتا VS۷ از نوع مالتی لینک مستقل است و این قضیه میتواند در ارتقای کیفیت سواری و همچنین پایداری خودرو در عبور از مسیرهای منحنی تاثیر بسزایی داشته باشد.
ارسال دیدگاه