علم و فناوریکامپیوتر و آی تی

یک بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

بازاریابی دیجیتال دارای سطحی است که در آن صلاحیت های لازم، فراتر از استراتژی های اساسی بازاریابی و مهارت های خلاقانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر از دیجیتال مارکتینگ به مقاله ای مرتبط با این موضوع می توانید مراجعه کنید. در این مقاله راجع به بازاریاب دیجیتال اطلاعاتی کسب می کنید.

تعریف بازاریاب دیجیتال

تعریف بازاریاب دیجیتال
تعریف بازاریاب دیجیتال

به طور کلی، یک بازاریاب دیجیتال وظیفه استفاده از کانال های دیجیتال را برای تولید محتوا و ایجاد آگاهی از برند ها بر عهده دارد. کانال های دیجیتال شامل موارد زیر هستند:

  • وب سایت های شرکت
  • رسانه های اجتماعی
  • رتبه بندی موتورهای جستجو
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات نمایش آنلاین
  • وبلاگ های شرکتی

فراتر از این، بازاریاب دیجیتال نیز باید از تجزیه و تحلیل های قابل اندازه گیری برای شناسایی نقاط ضعف استفاده کند و راه هایی برای بهبود عملکرد در این کانال ها پیدا کند. در این نقش، شما می توانید مسئولیت کلیه جنبه های استراتژی دیجیتالی یک شرکت را به عهده داشته باشید یا فقط بر روی یکی متمرکز شوید.

شرکت های کوچکتر تمایل دارند که یک مدیر کل داشته باشند، در حالی که شرکت ها می توانند مسئولیت ها را به کل تیم یا حتی در چندین بخش مختلف گسترش دهند.

جنبه های بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال، می توانید یک تجارت تمام عیار باشید یا روی یک یا دو مهارت متمرکز شوید تا شما را از بقیه رقبایتان جدا کند. به عنوان مثال، یک فرد خلاق قوی کسی است که کد نویسی را نیز درک می کند یا یک فرد تکنسینی است که داند چقدر محتوای اجتماعی برای رسانه های اجتماعی اهمیت دارد.

تجربه در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. گواهینامه های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید به اعتبار خود بیفزایید.

 جنبه های بازاریابی دیجیتال
جنبه های بازاریابی دیجیتال

مهارت های کلی برای یک بازاریاب دیجیتال شامل موارد زیر است:

ویدیو: جلب توجه آنلاین افراد دشوار است. آمار ها نشان می دهد که تعداد ویدئو های بالا در گوگل تعامل را افزایش می دهد. لازم نیست که شما یک تهیه کننده ویدیو شوید، بلکه در عوض، روی اصول ایجاد ویدیو تمرکز کنید. با درک نحوه نوشتن اسکریپت، استفاده از سیستم عامل ها و برنامه هایی برای ایجاد فیلم و اینکه چه چیزی در فیلم ها موثر است، هنگام درخواست شغل بازاریابی دیجیتال به جذابیت شما افزوده خواهد شد.

SEO و SEM: جستجوهای آنلاین، تبلیغات دیجیتالی را هدایت می کنند. برای کار در این زمینه باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) را درک کنید. در اینجا لازم نیست نگران مسائل فنی پشتیبان باشید. این بیشتر در مورد درک اهمیت سئو و بهترین شیوه های استفاده شده در صنعت است. درک چگونگی تأثیر SEO و SEM بر کار آنلاین شما، به شما امکان می دهد بدون اینکه به نظر برسید که در یک تجارت اشتباه هستید با سایر تیم های دیجیتال کار کنید.

بازاریابی محتوا: محتوا چیزی است که برای جذب و درگیر کردن مشتری استفاده می شود، چه یک وب سایت، ویدیو، رسانه های اجتماعی یا وبلاگ نویسی. این امر همچنین می تواند شامل هر چیزی باشد که مردم می توانند به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند، از قبیل عکس های سفید، مطالعات موردی، کتابچه های نحوه دسترسی و موارد دیگر. دانستن جنبه های مختلف محتوا، نحوه ایجاد آن، چگونگی اثربخشی و بهترین راه استفاده از آن و اطلاعات مورد نیاز، هر چه برای ایفای نقش بازاریابی دیجیتال لازم است را فراهم می کند. شما باید بدانید که بهترین وجه استفاده از مطالب برای کمک به مشاغل در رسیدن به اهداف خود از جمله رسانه های اجتماعی چگونه است.

داده و تجزیه و تحلیل: Google Analytics برای بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید گزارش ها را پیگیری کنید، اما آنچه مهم تر است نحوه استفاده از اطلاعاتی است که می یابید. نظارت بر کارها و استفاده از یافته های مبتنی بر رفتار کاربر، به شما امکان می دهد راه حل های بهتری داشته باشید، که باعث افزایش تبدیل ها و ایجاد ترافیک می شود.

طرز تفکر: تجربه کاربر کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. تفکر در طراحی بسیار مهم است زیرا به شرکت ها می آموزد که چگونه مشتریان را به بهترین شکل ممکن جذب کنند، این می تواند شامل استفاده از سایت های خرید آنلاین، دسترسی به اطلاعات و موارد دیگری باشد که شرکت ممکن است از جمله برنامه های سفارشی به مشتریان ارائه دهد.

بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال

دانش فنی: فناوری نیروی محرکه در دنیای دیجیتال است، بنابراین شما باید درک کنید که جدیدترین فناوری چیست و چگونه از آن استفاده می شود. شما باید سریع با تغییرات در دنیا سازگار شوید و بدانید که چه اتفاقی می افتد تا برنامه های بازاریابی دیجیتال شما به روز شود. مهم نیست از کجا می خواهید در حرفه خود شروع کنید، برخی دانش ها در مورد سیستم های کدگذاری وب و مدیریت محتوا (CMS) ضروری است.

تعامل: بیش از هر زمان دیگری به درک بهترین راه برای جذب مشتری، نیاز خواهید داشت. شما به قدرت های بزرگی از ترغیب نیاز دارید تا بتوانید کمپین های خلاقانه ای را ایجاد کنید که به رشد تجارت کمک می کند.

موقعیت های معمول بازاریابی دیجیتال

مدیر سئو: در این موقعیت، شما به عنوان یک متخصص سئو از مهارت های خود استفاده خواهید کرد تا به هدایت مطالب و بهبود محتوای یک شرکت کمک کنید.

متخصص بازاریابی محتوا: در این نقش، شما ایجاد کننده محتوا خواهید بود که برنامه و استراتژی برای ارائه اطمینان از افزایش ترافیک و همچنین رتبه های گوگل، ایجاد می کنید. شما طرحی را برای استفاده از ویدئو تا بلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید.

مدیر رسانه های اجتماعی: یک مدیر رسانه های اجتماعی برای ایجاد برنامه ای مؤثر برای ارسال و نظارت و یا در بعضی موارد بر ایجاد پست ها، روی رسانه های اجتماعی تمرکز می کند.

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی: این موقعیت با تأثیرات و نتایج یک کار بازاریابی سروکار دارد. همچنین موقعیتی متمرکز بر فناوری است که در آن می توانید بهترین نرم افزار را پیدا کنید تا به کشف رفتارهای مهم مشتری بپردازید.

مدیر بازاریابی دیجیتال: در این موقعیت، شما باید بر تدوین استراتژی کلی محتوا و همچنین کمپین های بازاریابی نظارت داشته باشید. شغل شما شامل ارتقاء سطح آگاهی از برند در هنگام ترافیک با هدف دستیابی به مشتریان جدید است.

برای کسب اطلاع از چگونه از هک شدن جلوگیری کنید به مقاله آی تایمز در این مورد مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا