رژیمسلامت

کوچک کردن شکم و پهلو با رژیم غذایی مناسب، بدون ورزش!

شاید از آن دسته افرادی باشید که علاوه بر کوچک کردن شکم با ورزش به دنبال تغذیه ای مناسب برای لاغری شکم خود باشید. احتمالا درباره غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی های شکمی می شوند را شنیده اید. ابتدا برای اینکه بفهمید شکمتان بزرگ است یا نه، با یک متر دور کمر خود را اندازه بگیرید. زنانی که دور کمرشان بالای 89 سانتی متر و مردانی که دور کمرشان بالای 101 سانتی متر باشد، دچار چاقی شکم هستند. در این مطلب کوچک کردن شکم با رژیم غذایی مناسب و خوراکی هایی که برای لاغری شکم مفید هستند را بررسی می کنیم و میفهمیم که بهتر است چه چیزی برای لاغری شکم بخوریم!

مواد غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو

کوچک کردن شکم رژیم غذایی

1- آب کردن شکم و پهلو با سرکه سیب

سرکه سیب از موادی است که برای کوچک کردن شکم و پهلو مناسب است. سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید و بنوشید. این ماده هضم را التیام می بخشد و کمک می کند تا از کلسترول بد در امان باشید.

سرکه سیب سوخت و ساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش می دهد بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای کوچک کردن شکم در رژیم غذایی تان باشد.

2- کاهو

کاهو سرشار از فیبر و آب است که مصرف آن باعث می شود معده زود پر شود و احساس سیری به شما دست دهد. وقتی احساس سیری داشته باشید کمتر به سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم می روید، در نتیجه لاغرتر می شوید و شکمتان نیز کوچک تر می شود.

3- آب کرفس

کوچک کردن شکم با آب کرفس

کرفس یکی از سبزیجات سالم است که چربی اضافی در بدن را می سوزاند و دارای کالری خیلی کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است که برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر است. قبل از وعده های غذایی نصف لیوان آب کرفس را گرفته و میل کنید.

همچنین می توانید آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید. این گیاه علاوه بر چربی سوزی خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش می دهد و برای سلامت بدن مفید است.

4- سرکه انار

یکی از خوراکی های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کره ای مصرف 30 میلی لیتر سرکه ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت 8 هفته، باعث کاهش 3.7 درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آن ها شده است.

به گفته دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، انواع سرکه دارای اسید آستیک است که هم در هضم نشاسته تاثیر دارد و هم آنزیم موثر در چربی سوزی را تحریک می کند.

5- فلفل و زنجبیل

این دو ادویه قاتل چربی های شکمی هستند. فلفل تازه و زنجبیل را با هم در ظرفی مخلوط کرده و یک ترکیب گیاهی برای خود تهیه کنید. این ترکیب سوخت و ساز بدن را افزایش و چربی بیش از حد دور شکم و پهلو را می سوزاند.

6- زغال اخته

کوچک کردن شکم با زغال اخته

این میوه دارای آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین C بوده که به از بین رفتن چربی کمک می کند. زغال اخته برای آب کردن شکم و پهلو بدون ورزش موثر است.

7- چای سبز

برای کوچک کردن شکم و پهلو در رژیم غذایی خود چای سبز را فراموش نکنید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص بی شماری است که می تواند بدن را بدون خوردن غذا تا چندین ساعت نگه دارد و احساس سیری به شما دست دهد. برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر چای سبز را بدون شکر استفاده کنید.

جعفری یکی از مفید ترین و پر فایده ترین سبزی جاتی است که بعضی از ما آن را نادیده می گیریم و استفاده چندانی از آن نمی کنیم. جعفری برای کلیه ها عالی و تقریبا بدون چربی است. آب جعفری می تواند به از بین رفتن چربی و سم زدایی بدن کمک بسیاری کند.

8- لیمو و عسل

کوچک کردن شکم با لیمو و عسل

یکی از روش های مناسب برای کوچک کردن شکم و پهلو استفاده از لیمو و عسل می باشد. آب چند لیموی تازه را گرفته و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب با هم مخلوط کنید.

آن قدر هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. این معجون را صبح زود با معده خالی میل کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم و پوست را روشن و شفاف می کند.

9- دارچین

دارچین یکی از مدافعان کوچک کردن شکم است، برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد استفاده کنید. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده های چربی موثر است. توصیه شده است در وعده غذاهای روزانه خود به اندازه یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

10- تخم کتان

کوچک کردن شکم با تخم کتان

تخم کتان برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم بسیار مفید است. تخم کتان غنی از امگا 3 و لینان است که به کاهش وزن کمک می کند. فیبر موجود درتخم کتان به اندازه ای است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثر گذاری کافی است.

تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا 24 ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می دهد. با استفاده از تخم کتان به جای تخم مرغ و روغن می توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید.

نکات دیگری که برای کوچک کردن شکم باید بدانید!

  • برای لاغری شکم کالری بیشتری بسوزانید.
  • استرس را سرکوب کنید.
  • آرام غذا را بجوید و بخورید.
  • وعده های غذایی خود را بررسی کنید و ببینید که چقدر می خورید.
  • به سبک هندی غذا بخورید.
  • ورزش برای کاهش چربی شکم موثر است به همین دلیل باید به طور مرتب ورزش کنید.
  • از آب میوه های بسته بندی شده، نوشابه و نوشیدنی های انرژِی زا استفاده نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا