ورزشی

راه های کوچک کردن شکم با ورزش

در زمان های گذشته هرچه افراد شکم های بزرگتری داشتند نشان می داد که پولدار تر هستند. اما این روزها اغلب افراد به دنبال لاغر کردن خود و رژیم های سخت هستند تا بتوانند دارای اندام هایی متناسب و باریک داشته باشند. یکی از بهترین روش ها برای لاغری و کوچک کردن شکم ورزش است. در این مقاله چند نمونه از بهترین ورزش هایی که می توانید برای لاغری و کوچک کردن شکم انجام دهید را به شما نشان می دهیم. با ما همراه باشید.

روش های کوچک کردن شکم با ورزش

ورزش کرانچ یا دراز نشست برای شکم

ورزش کرانچ یا دراز نشست برای شکم

این ورزش یکی از بهترین ورزش ها برای آب کردن و کوچک کردن شکم است. شما می توانید با انجام این ورزش از شر چربی های اضافی شکم خود خلاص شوید. متخصصان تناسب اندام این ورزش را بالاترین ورزش، برای چربی سوزی می دانند.

روش انجام :

  • روی تخت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید.
  • دست های خود را بلند کنید و در پشت سر بگذارید.
  • علاوه برمرحله قبل می توانید دست های خود را بر روی سینه قرار دهید.
  • نفس عمیقی بکشید.
  • هنگامی که بالاتنه را از روی زمین بلند می کنید، باید نفس خود را بیرون دهید. دوباره وقتی به پایین خم می شوید، نفس بکشید و بعد نفس خود را بیرون دهید.
  • اگر شما مبتدی هستید در هر ست 10 بار این حرکت را انجام دهید. روزانه باید دو تا سه ست این حرکت را بروید.

کرانچ کج از ورزش های شکم

کرانچ کج از ورزش های شکم

در روش قبلی به شما کرانچ معمولی را آموزش دادیم حال برای اینکه فشار اصلی را اصلاح کنید تا یک ورزش شکمی بهتر و موثرتری داشته باشید کرانچ کج را به شما آموزش می دهیم.

روش انجام :

  • کرانچ کج شبیه به کرانچ معمولی است. اما در کرانچ کج، شما باید شانه راست را به طرف چپ خود بلند کنید و بالاتنه چپ را پایین تر نگه دارید.
  • باید دو تا سه ست در روز انجام دهید.

ورزش شکم کرانچ پهلو

این ورزش نیز به آب شدن چربی های شکمی کمک می کند که شبیه کرانچ کج است.

روش انجام :

  • تنها کاری که باید بکنید این است که پاهایتان را به یک طرف کج کنید. فشار جانبی بیشتر بر روی ماهیچه ها و شانه های یک سمتتان تمرکز می کند.
  • این حرکت را دو یا سه ست در روز انجام دهید.

نشست معکوس از ورزش های شکم

نشست معکوس از ورزش های شکم

برای آب کردن چربی های شکم لازم است دراز بکشید و خم شوید. بیشتر ورزش هایی که مربوط به شکم می شوند دارای این ویژگی می باشند. این حرکت به ویژه برای کم کردن چربی شکم در زنان کاربرد دارد.

روش انجام :

مطابق شکل بالا عمل کنید.

  • پاها را همزمان با شانه ها کج کنید.

آموزش دستگاه های بدنسازی

شما می توانید برای مشاهده مقاله ” آموزش دستگاه های بدنسازی ” بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورزش کرانچ دوچرخه برای شکم

ورزش کرانچ دوچرخه برای شکم

این روش برای افرادی که دارای دوچرخه ثابت یا دوچرخه معمولی نیستند بسیار مناسب است.

روش انجام :

  • روی حصیر یا زمین دراز کشیده و دست های خود را پشت سر یا پهلوی خود قرار دهید.
  • پاها را از روی زمین بلند کنید و سپس زانو ها را خم کنید.
  • زانوی راست را به قفسه سینه نزدیک کنید و پای چپ را دور نگه دارید. سپس پای راست را بردارید و پای چپ را به قفسه سینه نزدیک کنید. به گونه ای عمل کنید که دارید دوچرخه می زنید.

ورزش تخته رول مناسب شکم

ورزش تخته رول ماهیچه های اطراف شکم، ران و عقب را حرکت می دهد.

روش انجام :

  • روی حصیر یا زمین به وسیله زانوها و آرنج هایتان رو به پایین تکیه دهید. گردن را با ستون فقرات تراز کنید.
  • به جلو نگاه کنید.
  • زانو های خود را بلند کنید و پاهایتان را رو به بالا نگه دارید.
  • زانوهای خود را منقبض کنید و به طور معمول نفس بکشید.
  • برای چند ثانیه در این موقعیت بمانید.
  • روی پادری و یا کف زمین دراز بکشید. به سمت راست و پای راست دراز بکشید.
  • آرنج باید عمود بر شانه شما باشد و پای چپ شما باید بالاتر از پای راست باشد و مطمئن شوید که با هم هستند.
  • زانوهای خود را صاف نگه دارید. مفصل ران نباید با زمین تماس پیدا کند. این حالت را حدود 30 ثانیه تا 2 دقیقه نگه دارید.
  • با طرف دیگر هم، این کار را تکرار کنید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا