تغذیهخواص مواد غذایی

کره بادام زمینی و فواید آن، هر آنچه که درباره این خوراکی خوشمزه باید بدانید!

کره بادام زمینی یکی از محبوب ترین خوراکی ها در تمام نقاط جهان است.

طعم خوشمزه ای دارد، بافت آن شگفت انگیز است و طعم فوق العاده ای دارد.

البته همه افراد نمی توانند از آن لذت ببرند.

زیرا برخی افراد آلرژی دارند و برای درصد کمی از جمعیت دنیا به معنای واقعی کلمه می توانند کشنده باشد.

اما آیا این خوراکی خوشمزه برای 99٪ باقی مانده افراد مفید است یا خیر؟

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی یک ماده غذایی نسبتاً غیر فرآوری شده است.

در اصل فقط بادام زمینی ها را کمی تفت می دهند و بعد از آن پس انجام تما مراحل به حالت خمیری شکل در می آید.

با این حال بسیاری از برند های تجاری مواد افزودنی متفاوتی مانند شکر و چربی به کره اضافه می کنند..

خوردن بیش از حد قند و چربی اضافی با مشکلات مختلف سلامتی مانند بیماری قلبی ارتباط دارد.

کره بادام زمینی

به جای خرید مواد غذایی بی کیفیت، کره واقعی بادام زمینی را انتخاب کنید که نباید چیزی جز بادام زمینی و شاید کمی نمک داشته باشد.

کره بادام زمینی یک منبع پروتئین خوب است

کره بادام زمینی یک منبع انرژی نسبتاً متعادل است که تمام سه ریز مغذی را تأمین می کند.

  • کربوهیدرات: 20 گرم کربوهیدرات (13٪ کالری)
  • پروتئین: 25 گرم پروتئین (15٪ کالری) که در مقایسه با اکثر غذاهای گیاهی بسیار زیاد است.
  • چربی: 50 گرم چربی، حدود 72 درصد کالری.

حتی اگر کره بادام زمینی نسبتاً سرشار از پروتئین باشد، از نظر اسید آمینه متیونین کم است.

بادام زمینی متعلق به خانواده حبوبات است که شامل لوبیا، نخود فرنگی و عدس نیز هست.

پروتئین حبوبات در مقایسه با پروتئین حیوانی از نظر متیونین و سیستئین بسیار پایین است.

برای کسانی که به کره بادام زمینی یا لوبیا به عنوان منبع اصلی پروتئین خود اعتماد دارند، کمبود متیونین یک خطر واقعی است.

کربوهیدرات کم

کره بادام زمینی خالص حاوی فقط 20٪ کربوهیدرات است و این را برای رژیم کم کربوهیدرات مناسب می کند.

همچنین باعث افزایش بسیار کمی قند خون می شود و گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت نوع 2 است.

یک مطالعه مشاهده ای نشان داد زنانی که 5 بار در هفته از این خوراکی می خورند در معرض خطر 21٪ ابتلا به دیابت نوع 2 بودند.

این مزایا تا حدی به اسید اولئیک، یکی از اصلی ترین چربی های موجود در بادام زمینی نسبت داده شده است.

آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است نقش مهمی داشته باشند.

کره بادام زمینی دارای چربی های سالم است.

کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی از نظر چربی بسیار پر چرب است، 100 گرم از آن حاوی 588 کالری است.

با وجود کالری بالای آن ها خوردن مقادیر متوسط ​​کره بادام زمینی خالص در رژیم لاغری کاملاً خوب است.

نیمی از چربی موجود در کره بادام زمینی از اسید اولئیک تشکیل شده است، یک نوع سالم چربی اشباع نشده نیز به مقدار زیاد در روغن زیتون یافت می شود.

اسید اولئیک به چندین مزیت سلامتی مانند بهبود حساسیت به انسولین مرتبط است.

این خوراکی همچنین حاوی مقداری اسید لینولئیک، یک اسید چرب امگا 6 ضروری است که در اکثر روغن های گیاهی فراوان است.

برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف زیاد اسید های چرب امگا 6 نسبت به امگا 3، ممکن است التهاب و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهد.

با این حال همه دانشمندان موافق این نظریه نیستند.

مطالعات با کیفیت بالاتر نشان می دهد که اسید لینولئیک باعث افزایش سطح خون در نشانگر های التهابی نمی شود و به این نظریه شک می کند.

این خوراکی نسبتاً سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و همچنین مغذی است.

100 گرم کره بادام زمینی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را تأمین می کند.

  • ویتامین 45% : E
  • ویتامین B3 (نیاسین): 67٪
  • ویتامین B6 : 27%
  • فولات: 18٪
  • منیزیم: 39٪
  • مس: 24٪
  • منگنز: 73٪

همچنین از نظر بیوتین سرشار از مقادیر مناسب ویتامین B5، آهن، پتاسیم، روی و سلنیوم است.

با این حال توجه داشته باشید که این برای یک وعده 100 گرمD است که در کل 588 کالری دارد.

کالری موجود در کره بادام زمینی در مقایسه با غذاهای گیاهی کم کالری مانند اسفناج یا کلم بروکلی آنقدر مغذی نیست.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

مانند اکثر غذاها کره بادام زمینی حاوی بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی اساسی است.

این ماده همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی فعال بیولوژیکی دیگر است که می تواند فواید سلامتی آن را به همراه داشته باشد.

منبع بالقوه آفلاتوکسین ها

کره بادام زمینی

حتی اگر این خوراکی کاملاً مغذی باشد، ممکن است حاوی موادی باشد که می تواند مضر باشد.

در بالای لیست به اصطلاح آفلاتوکسین ها اشاره کرده ایم.

در حالی که انسان نسبت به اثرات کوتاه مدت آفلاتوکسین ها نسبتاً مقاوم است، آنچه در این مرحله اتفاق می افتد کاملاً مشخص نیست.

برخی مطالعات انسانی قرار گرفتن در معرض آفلاتوکسین را با سرطان کبد، رشد کم در کودکان و عقب ماندگی ذهنی مرتبط کرده است.

اما خبرهای خوبی هست.

به گفته یک منبع پردازش بادام زمینی به کره بادام زمینی 89٪ از آفلاتوکسین ها را کاهش می دهد.

علاوه بر این USDA مقادیر آفلاتوکسین موجود در مواد غذایی را رصد می کند و اطمینان می دهد که آن ها بیش از حد مجاز نیستند.

خط آخر

چیز های خوبی در مورد این خوراکی خوشمزه وجود دارد، اما چند مورد منفی نیز وجود دارد.

این ماده نسبتاً غنی از مواد مغذی و یک منبع پروتئین مناسب است.

این ماده همچنین سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است، اگرچه بار کالری بالایی دارد.

از طرف دیگر این یک منبع بالقوه آفلاتوکسین ها است که در طولانی مدت با اثرات مضر همراه است.

حتی اگر شما نباید از کره بادام زمینی به عنوان منبع غذایی غالب در رژیم غذایی خود استفاده کنید، خوردن آن هر چند وقت یکبار و به مقدار کم خوب است.

اما مشکل اصلی کره بادام زمینی این است که مقاومت در برابر آن بسیار سخت است.

اگر در هر زمان فقط مقادیر کمی غذا بخورید، احتمالاً هیچ آسیبی نخواهد داشت.

با این حال پس از خوردن فقط یک قاشق پر از آن، این کار تقریباً غیرممکن است.

مصرف متوسط ​​کره بادام زمینی تا زمانی که از خوردن غذا های واقعا افتضاح مانند نوشابه، چربی های ترانس و سایر غذا های بی کیفیت و بسیار فرآوری شده اجتناب کنید، بعید به نظر می رسد که تأثیرات منفی زیادی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا