اخبار سلامتسلامت

راه های کاهش درد مفاصل در زمستان

یکی از مشکلات رایج مردم از فصل زمستان سرمای استخوان سوز آن است. طبیعی است که در ماه های سرد سال دمای بدنتان پایین می آید و دچار درد مفاصل شوید.

در واقع با کاهش دما، بدن شروع به حفظ گرما و تمرکز برای گرم نگه داشتن می کند؛ بنابراین گردش خون بدن کم می شود و مفاصل درد می گیرد. در ادامه نکات بیشتری را برای شما تهیه کردیم که باید به آن عمل کنید.

از پماد و کمپرس آب گرم برای گرم کردن مفاصل تان کمک بگیرید

اگر پوشش گرم و مناسبی دارید واحساس لرزش دارید از کمپرس آب گرم و پماد های مخصوص مثل ( کپسایسین) استفاده کنید.

هنگام استفاده از پماد کپسایسین لطفا مراقب باشید ممکن است پوستتان حساس باشد، بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش درد مفاصل

بدنتان را با ورزش و لباس گرم کنید

از نظر منطقی اگر وارد عمل شویم ساده ترین راه پوشیده نگه داشتن و گرم کردن بدن است. (برای گرم نگه داشتن بدن از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید بهتر است از لباس های پشمی استفاده کنید.)

همچنین می توانید با انجام چند حرکت کششی دمای بدنتان را متعادل سازید

از رژیم های غذایی ضد التهاب پیروی کنید

درد مفاصل در اثر التهاب ایجاد می شود. معمولا رژیم غذایی در افراد متفاوت است بهتر است سبزیجات و حبوبات را جایگزین فست فود و غذاهای دارای مواد نگهدارنده کنید.

در خانه ورزش کنید

در خانه حرکات کششی انجام دهید، اگر موقعیت رفتن به استخر را دارید سونای آب گرم به کم شدن درد مفاصل تان کمک زیادی می کند. شنا کردن باعث کاهش ساییدگی و فرسودگی ناشی از پریدن ها و دویدن های طولانی مدت می شود.

ویتامین D مصرف کنید

معمولا فصل زمستان با کمبود ویتامین D رو به رو می شویم، زیرا شب ها طولانی تر می شود و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیریم.

کفش ضد آب بپوشید

اگر در خارج از منزل ورزش می کنید یا ساعت زیادی را خارج از منزل هستید بهتر است از کفش ضد آب استفاده کنید تا در صورت بارش باران آب به داخل کفش نفوذ نکند.

در صورت درد شدید به پزشک مراجعه کنید

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن