تناسب اندامورزشی

فواید ورزش بوکس چیست و چگونه از فرد مبتدی به حرفه ای تبدیل شویم؟

امروزه ورزش بوکس جایگاه ویژه ای نزد جوانان پیدا کرده است. در این مقاله می خواهیم برای شما درمورد ورزش بوکس بیشتر توضیح دهیم و صفر تا صد آن را به شما بگوییم تا بتوانید در خانه حرفه ای شوید.

برای شروع به کار کردن اول باید ویژگی ها و برتری های ورزش تان را بشناسید سپس به دنبال چگونگی شروع کردن به آن باشید.

1- فواید بوکس برای بدن

1- چربی سوزی

اصولا افرادی که بوکس کار می کنند خوش اندام هستند و چربی کمی در بدن دارند. یکی از دلایل زیبایی اندام آنها سبک ورزش شان است. ورزش بوکس مبنی بر گروه های وزنی است به زبان ساده تر یعنی افراد با هم وزن های خود در یک گروه قرار می گیرند و سپس به مبارزه می پردازند.

2- کاهش استرس

ورزش بوکس

بوکس استرس را آرام می کند یعنی هنگامی که شما بوکس کار می کنید هورمون دوپامین در شما ترشح می شود و احساس خوبی به شما دست می دهد.

هنگامی که شما با دستکش مخصوص به کیسه بوکس مشت می زنید خشم و عصبانیت تان را به کیسه منتقل می کنید. بوکس یک ورزش پر انرژی برای آرام کردن ذهن تان است؛ این روش به دلیل فشار زیادی که دارد یک مجرای خروجی برای استرس است.

3- سلامت قلب و ریه

بوکس یک ورزش سخت است و از بدن (به ویژه قلب و ریه) حسابی کار می کشد. لازم است بین هر راند بازی حداقل 1 دقیقه استراحت کنید. تمرکزی که روی ضربات و مشت های مکرر می گذارید یاعث می شود تا سیستم قلب و عروق شما بهتر کار کند.

4- مهارت دفاع شخصی

بوکسرها به آسانی در هر شرایطی می توانند از خود دفاع کنند. اگر از پس خود بر نمی آیید بهتراست به این ورزش روی بیاورید تا بتوانید از خودتان محافطت کنید.

5- ورزش جذاب و سرگرم کننده

از آنجایی که ورزش بوکس هیجان بالایی دارد یکی از جذاب ترین ورزش ها می باشد.

6- تمرین بدنی کامل

عضلاتی که در این ورزش بکار گرفته می شود شامل: سینه، پشت بازو، سرشانه، کول، شکمی، جلو بازو، پشت و … هستند.

7- کارکرد موثر قلب

مشت زدن و جهش درون رینگ بوکس انرژی قابل توجهی را مصرف می کند. بوکس را به عنوان ورزش مناسب لاغری نیز معرفی می کنند؛ زیرا در بازی کالری بالایی از شما می سوزاند.

8- کنش و واکنش

این ورزش بین دست و چشمانتان همانگی زیادی ایجاد می کند. در واقع شما باید هر لحظه حواستان به مشتی باشد که قرار است به سمت شما بیاید. تعادل و هماهنگی بین اعضای بدن به شما کمک می کند تا در سخت ترین شرایط بهترین تصمیمات را بگیرید و از سقوط ها جلوگیری کنید.

از کجا شروع کنیم؟

1- عضویت در یک باشگاه خوب

اگر می خواهید به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال کنید به دنبال باشگاهی باشید که مربی با تجربه ای دارد.

2- خرید بسته خود آموز

می توانید از سی دی فروشی یا باشگاه های معتبر بسته آموزش تصویری بوکس را خریداری کنید و در خانه تمرین کنید. اگر بیرون رفتن از خانه برایتان دشوار است می توانید از سایت های آموزشی آن را دانلود کنید.

3- صحبت با مربی

شما می توانید به صورت حضوری با مربی بوکس صحبت کنید و سوال هایتان را از او بپرسید و از تجربه او استفاده کنید.

4- بررسی اعضای باشگاه

شما باید وضعیت سنجی کنید و مطمئن شوید تا باشگاه در هر سطح از حرفه عضوی دارد؛ این یعنی باشگاه شما معتبر است.

5- آشنایی با مفاهیم پایه

قبل از شروع ورزش بهتراست چند اصطلاح ساده ورزش تان رابشناسید و خیلی مبتدی نباشید. در حدی که حرف های استادتان برایتان بیگانه نباشد.

6- رعایت رژیم غذایی

همه بوکسورها به رژیم غذایی مناسب نیاز دارند. تمرینات بدون رژیم صحیح غذایی کاملا بی فایده است.شما باید در رژیم غذایی تان ماهی، مرغ، تخم مرغ، کره بادام زمینی، سبزیجات و میوه ها را استفاده کنید.

7- افزایش استقامت بدن

استقامت دو نوع است: استقامت پا و استقامت شانه

استقامت پا: بوکسور های حرفه ای دائما با پاهایشان تمرین می کنند اگر می خواهید یک بوکسور حرفه ای شوید باید با روش هایی مثل طناب زنی استقامت پاهایتان را بالا ببرید.

استقامت شانه: اگر شانه هایتان ضعیف باشد در مبارزه کم می آورید و به سرعت حریف شما را به زمین می زند. با تمرین مشت سرعتی استقامت شانه را بالا ببرید.

8- انجام تمرینات ذهنی

شما باید هدفتان را در ذهنتان تقویت کنید تا برای مسابقه بعدی آماده شوید.

اگر می خواهید با تاثیر بارفیکس بر قد و سلامت آشنا شوید اینجا کلیک کنید.

شروع ورزش

بوکس

1- با مربی خود کار کنید.

مربی به شما حرکات پایه را آموزش می دهد شما باید علاوه بر یاد گرفتن اصطلاحات جدید تمرکز بر روی فنون جدید نیز داشته باشید.

2- شروع به تمرین فیزیکی بر طبق برنامه روزانه

یک برنامه خوب شامل تمرین مشت سرعتی و قدرتی، دویدن، طناب زنی و … است. شما باید چند بار در هفته خارج از رینگ تمرین کنید تا بدنتان قوی شود.

3- شروع به انجام تمرینات سنگین و سخت

تمرین شما باید 90 دقیقه طول بکشد و در هفته حداقل سه الی چهار بار باید تمرین کنید. تمرین بوکس باید شامل: 20 دقیقه دوچرخه ثابت، 20 دقیقه دراز و نشست، 30 دقیقه تمرین با کیسه بوکس و شنا سوئدی باشد.

4- تمرینات کششی انجام دهید

باید 30 دقیقه قبل از مبارزه تمرینات کششی انجام دهید تا در طول مبارزه کمتر دچار آسیب بدنی شوید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن