تناسب اندامسلامتورزشی

ورزش بلندی قد کدام است؟ و چه ورزش هایی برای بلند شدن قد، مناسب تر است؟

ورزش بلندی قد کدام است؟ با انجام دادن چه ورزش هایی می توانیم قدمان را بلند تر کنیم؟ چه ورزش هایی برای بلند شدن قدمان مناسب است؟ حس می کنید قدتان کوتاه است و از آن راضی نیستید؟ می خواهید با ورزش هایی که به طو طبیعی قد تان را افزایش می دهند آشنا شوید؟ در این مقاله به شما چندی از مهم ترین ورزش ها و روش های افزایش قد را خواهیم گفت.

افراد زیادی در دنیا هستند که حس می کنند قدشان به اندازه کافی بلند نیست. خواه 150 سانتی متر باشند خواه 170!

چیز هایی در زندگی وجود دارد که نمی تواند رضایت کافی ما را به خود جلب کند. یکی از همین مثال ها، قد است.
ممکن است شما با سنجش میانگین قدی خانواده تان، دوستان یا اقوام، حس کرده باشید که به اندازه کافی قدتان راضی کننده نیست.

با خود بگویید” ای کاش فقط 5 سانتی متر دیگه بلند تر بودم!”.

اصول افزایش قد

اصولا قد بستگی به عواملی چون : تغذیه خصوصا در دوران کودکی و نوجوانی، ورزش هایی که در دوران مهم رشد و بلوغ انجام می دهیم، رفتار های بدنی صحیح یا غلط، عامل مهم وراثت که در برخی افراد مستقیم از والدین یا کمی دورتر از پدربزرگ یا مادر بزرگ در فرد اثر می کند و … دارد.

اگر در فکر استفاده از مکمل ها هستید خیلی احتیاط کنید!

اگر منظورمان از مکمل را مکمل های صنعتی که بر هورمون ها تاثیر می گذارند بگیریم، ریسک استفاده از آن بالا می رود. اما اگر منظور از مکمل ها استفاده از ویتامین ها و منابع طبیعی موجود در منابع غذایی است، همه چیز در امن و امان است.

با این تفاسیر، خوشبختانه درصدی برای بهبود شرایط قدی وجود دارد. نکات زیر می تواند در کنار ورزش بلندی قد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به شما در رسیدن به خواسته یا حتی آرزوی بلند شدن قدتان کمک کنند.

لبنیات مصرف کنید!

مصرف لبنیات به نوبه خود قوانین خاصی دارد. اما با رعایت این قوانین مصرفی می توانید آن را در سبد خرید و الگوی تغذیه تان اضافه یا حضورش را پر رنگ تر کنید. تا با تاثیری که در افزایش استحکام استخوان هایتان می گذارد، تاثیر شگرف اش را مشاهده کنید.

اگر در سنین نوجوانی هستید از همین حالا، هرچه زودتر دست بجنبانید!

زیرا اکثر افرادی که دارای قد بلند هستند، در سنین کودکی و رشد، نوجوانی و بلوغ مصرف لبنیات خود را هیچ گاه ترک نکرده اند.

هرچند لبنیات تنها گروه غذایی موثر نیستند. شما می توانید با مصرف سبزیجات، منابع پروتئینی، میوه ها و غلات هم در افزایش قد به خودتان کمک کنید.

الگو رفتاری درست!

منظور از الگوی رفتاری صحیح، نحوه نشستن و راه رفتن شما است.

متخصصان رشد می گویند کسانی که با پشت صاف راه می روند یا می نشینند، افرادی هستند که یا قد بلند اند و یا با این الگوی رفتار بدنی صحیح، به افزایش قد رسیده اند.

تمام سعی تان را در قوز نکردن به کار ببرید. در میان مدت علاوه بر تاثیر مثبتی که در اعتماد به نفس تان دارد، قطعا قد بلندترتان هم خواهد کرد.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد- عوامل تاثیر گذار مثل صاف ایستادن

ورزش کردن!

مهم ترین بخش این مقاله، ورزش کردن است.

ورزش کردن علاوه بر مهم ترین خاصیتی که دارد یعنی افزایش سلامت بدن، موجب افزایش میزان قدتان هم خواهد شد.

پس ورزش کردن برای افزایش سطح سلامت بدنی و روحی تان را، حتما در برنامه روزانه قرار دهید و با یک تیر سه نشان بزنید!

خب. حالا در کنار این نکات مهم افزایش قد، می خواهیم برویم سراغ مطلب اصلی!


چه ورزش هایی برای بلندی قد مناسب تر است؟

تکواندو

هنر های رزمی به خصوص ورزش تکواندو تاثیر به سزایی در رشد قدی تان خواهد داشت.

ورزش تکواندو که یکی از برترین های لیست ورزش بلندی قد است، با حرکات رزمی خود که بیشتر با استفاده از پاها صورت می گیرد، بدن را مجاب به افزایش قد می کند.

تکواندو، با تمرینات قبل و بعد از تمرین مخصوصی که دارد، انعطاف بدنی شما را بالاتر می برد.

وقتی در این ورزش به شما آموزش می دهند که چگونه نوک انگشتان پایتان را تا مقابل صورت حریف بالا بیاورید، قطعا استخوان های مختلف در پا، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و بعد از مدت کوتاهی به افزایش قد دلخواه خواهید رسید.

اگر از افرادی که این ورزش را امتحان کرده باشند ( البته بگویم که افزایش قد بیشتر برای کسانی رخ می دهد که در کنار این ورزش دارای عامل ژنتیک و یا الگوی تغذیه سالم هستند) بپرسید، با خوشحالی به شما از رشد میزان قدی خود خواهند گفت!

 ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – ورزش تکواندو

بسکتبال

فکر نمی کنم برای این ورزش نیاز به توضیح زیادی باشد.

قریب به یقین 70 درصد از ورزشکاران بسکتبالیستی که یا در سالن ها و یا در تلویزیون دیده ایم، قد بلند هستند و اتفاقا بر خلاف تصور عامه، نیمی از آن ها از ابتدا قد بلند نبوده اند!

ورزش بسکتبال هم با کشیدگی هایی که در بدن ایجاد می کند به مرور زمان در افزایش قد تان تاثیر شگرفی خواهد گذاشت و قطعا شما را از مسیری که به سمت هدف تان طی کرده اید راضی بر می گرداند.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – ورزش بسکتبال

شنا

شنا یکی دیگر از ورزش های دوست داشتنی افزایش قد است.

علاوه بر تاثیر مثبتی که در وضعیت روحی انسان می گذارد می تواند برای رسیدن به هدف افزایش قد هم مفید واقع شود.

کشیدگی عضلات در ورزش شنا و تاثیری که در مفاصل به دنبال آن خواهد گذاشت، شنا را یکی از ورزش های بلندی قد کرده است.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – ورزش شنا

بارفیکس

بارفیکس زدن هم یکی از روش های نسبی بلندی قد است.

بارفیکس زدن بدن را مجاب به کشیدگی می کند و با این کشیدگی حاصل در عضلات، ممکن است تاثیری در افزایش قد تان حاصل کند.

حقیقت این است که بارفیکس آن چنان هم به شما در رسیدن به هدف بلند قد تر شدن کمک نمی کند. اما در عوض با زیبا تر کردن فرم بدن، شما را کشیده تر نشان خواهد داد.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – بارفیکس

چند نمونه از ورزش هایی که روی افزایش قد تان تاثیر مثبت خواهند گذاشت را با هم خواندیم. اما شاید کسی باشد که وقت کافی برای اختصاص به این ورزش ها را نداشته باشد؟ آن وقت باید چکار کرد؟

خوشبختانه یک سری از حرکات هستند که شما در صورت یادگیری صحیح آن، می توانید در خانه و در اتاق تان آن ها را بدون نگرانی از نبود وقت کافی یا هزینه ها، هر موقع که خواستید آن هم رایگان انجام دهید.

بدن تان را بکشید.

کشیدن بدن به بالا و یا پریدن به سمت بالا در حالی که دست هایتان را به هوا برده اید می تواند مفید باشد.

صاف بایستید و روی پنجه هایتان بالا بیایید. این حرکت، هم عضلات پشت ساق را فرم می دهد و هم یکی از حرکاتی است که برای رشد قد مفید است.

یک نوع ورزش بلندی قد دیگر هم گفتیم و آن این بود که دست هایتان را ضمن اینکه صاف ایستاده اید ، بالای سرتان ببرید.

حالا بپرید و روی زانو هایتان در حالی که کمرتان روبه جلو خم اما صاف است فرود بیایید.

این حرکت عضلات باسن و پشت ران را که تقویت می کند هیچ، با کششی که به سمت بالا در بدنتان رخ می دهد در افزایش قد هم موثر خواهد بود.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – کشش بدن به بالا

انگشتان پا را لمس کنید.

اگر بدنتان در اثر ورزش نکردن انعطاف کافی را ندارد، اندکی درد آور خواهد بود. پس حتما قبل از انجام این حرکت گرم کنید تا تاندون ها و عضلاتتان ناهجار کش نیاید.

صاف بایستید. دست ها را کنارهم گذاشته و بالای سرتان ببرید.

حالا از کمر، کاملا صاف خم شوید و انگشتان پا را لمس کنید.

اگر در عضلات پشت ران و ساق احساس کشیدگی می کنید و در عین حال، قبل از این ورزش بلندی قد گرم کرده اید، به احتمال خیلی زیادی درست انجام می دهید.

این حرکت را می توانید در حالت نشسته با پاهای دراز شده نیز انجام دهید.

روزی چند بار با رعایت نکات گفته شده، این حرکت کششی فوق العاده را انجام دهید.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – کشش در پاها

دو پا به سمت بالا

بعضی ها در کودکی احتمالا این حرکت را زیاد انجام داده اند!

ترجیحا در سطح صافی که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است دراز بکشید.

دو دست تان را پشت کمر تان ببرید و آن ها را تکیه گاه خود کنید.

حالا پاهایتان را مستقیم بالا ببرید.

این حرکت هم یک ورزش بلندی قد است.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد

طناب بزنید.

در ورزش طناب زدن با هر بار پرش برای رد کردن طناب از زیر پاهایتان، مفاصل و عضلاتتان را برای رشد تحریک کنید.

طناب زدن حالا در هر متدی که باشد، چه پروانه چه قیچی، زیگزاگ یا جاگینگ به هرحال به شما در افزایش قد کمک خواهد کرد.

ورزش بلندی قد
ورزش بلندی قد – طناب زدن

این ها بهترین و تاثیر گذار ترین حرکات کششی افزایش قد هستند که درصد تاثیر شان در بدن بیشتر از دیگر حرکات کششی است.

در کنار این لیست ورزش بلندی قد، فراموش نکنید که رعایت نکاتی که در ابتدای مقاله گفتیم و رعایت کردن مواردی چون:

خواب کافی و به موقع

مصرف کافی آب

فعالیت های روزانه متناسب با سن

را نیز، حتما رعایت کنید تا در کنار انجام ورزش بلندی قد که برایتان گفتیم، بهتر و سریع تر نتیجه بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن