تازه های تکنولوژیعلم و فناوری

واقعیت افزوده چیست؟ هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید!

واقعیت افزوده (AR) یک فناوری است که به افراد اجازه می دهد محتوای دیجیتالی (تصاویر، صدا ها، متن) را در محیطی واقعی قرار دهند. AR در سال 2016 توجه زیادی را به خود جلب کرد چرا که بازی Pokemon Go امکان برقراری ارتباط با پوکمون هایی را که از طریق صفحه نمایش گوشی هوشمند در جهان واقعی قرار گرفته بودند، فراهم کرد.

از آن موقع، واقعیت افزوده (AR) به طور گسترده ای رواج پیدا کرد. در سال 2017 شرکت اپل پلتفرم ARKit خود را معرفی کرد و گوگل نمونه های اولیه API وب را در اواخر همان سال راه اندازی کرد. پس از آن عینک های AR اپل تولید شدند که شایعه عرضه آن در اواخر 2020 وجود داشت. این عینک ها به کاربران اجازه می دهد بدون نگاه کردن به گوشی خود، تجربه AR داشته باشند.

به عبارت دیگر، فناوری AR به مرور زمان به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد. در این مقاله، ما به بررسی AR و برنامه های کاربردی و تجاری آن می پردازیم.

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده همان طور که به نظر می رسد؛ واقعیتی ست که با اجزای ارتباطی دیجیتال تقویت شده است. این روزها رایج ترین کاربرد های AR برای نشان دادن دنیای پیشرفته دیجیتالی به گوشی های هوشمند متکی است. کاربران می توانند دوربین گوشی های هوشمند را فعال کرده، دنیای واقعی اطراف خود را روی گوشی مشاهده کنند و برای ارتقاء آن دنیای واقعی به یک برنامه AR تکیه کنند. امکانات دیجیتالی AR:

  • قرار دادن تصاویر، اطلاعات و یا مدل های سه بعدی
  • افزودن مسیر ها در زمان واقعی
  • اضافه کردن علامت
  • تغییر رنگ
  • تغییر کاربر یا ظاهر محیط او از طریق “فیلتر ها” در Instagram ،Snapchat و سایر برنامه ها

دستگاه های مختلف می توانند AR را نمایش دهند و این لیست در حال افزایش است: مانیتور، عینک های سه بعدی، دستگاه های دستی و گوشی همراه و نمایشگر های روی سر.

تفاوت AR و VR

AR یک تجربه همه جانبه مانند واقعیت مجازی (VR) نیست. واقعیت مجازی کاربران را ملزم به هدست مخصوص می کند و آن ها را وارد دنیای کاملاً دیجیتالی می کند. اما AR به آن ها امکان می دهد تا با دنیای فیزیکی اطراف خود تعامل کنند.

تفاوت VR و AR موارد معمول استفاده از واقعیت افزوده
VR و AR

موارد معمول استفاده از واقعیت افزوده

اگر می خواهید بدانید این روز ها واقعیت افزوده برای چه چیزی استفاده می شود، بهتر است به خواندن ادامه دهید. فناوری AR بسیار فراتر از ردیابی هیولا های جیبی است. در سال 2020، تقریباً هر صنعتی برای استفاده از فناوری AR راهی پیدا کرده است. کاربرد های رایج این فناوری شامل:

آموزش و پرورش

دستورالعمل های پویا و مبتنی بر AR به افراد اجازه می دهد تا کار های جدید را راحت تر و سریع تر از روش های آموزشی سنتی (مانند کتابچه راهنما) انجام دهند. همان طور که وسایل پوشیدنی مانند عینک های هوشمند مجهز به AR، مخاطبین AR و هدست های AR به طور گسترده ای در دسترس قرار می گیرند، امکان آموزش از طریق واقعیت افزوده فوق العاده پیشرفت خواهد کرد.

سرگرمی

AR سال هاست سرگرمی را افزایش داده است. در سال 2020، یک آواتار CGI که تأثیرگذار اینستاگرام است، توسط آژانس استعدادی CAA تأیید شد. همچنین برای سازگاری با واقعیت های همه گیر ویروس کرونا، گروه Real Estate یک “تور قرنطینه” ارائه داد. به این معنی که توری مبتنی بر فناوری AR طراحی شد که جایگزین برنامه های زنده بود (که به علت کرونا و قرنطینه های جهانی، لغو شده بودند).

بازی

امروزه ده ها بازی دارای عناصر AR هستند. محبوبیت بازی های AR تعجب آور نیست، زیرا بازی یکی از واضح ترین برنامه های اولیه ای بود که بسیاری از مردم در آن از قابلیت های AR و VR استفاده کردند.

بازی واقعیت افزوده
بازی Pokémon 

فروش

این روز ها از طریق برنامه های واقعیت افزوده AR، ممکن است قبل از خرید انواع کالا، عملا آن را امتحان کنید: برنامه Sephora به شما امکان می دهد لوازم آرایشی را به صورت AR روی صورت خود مشاهده کنید. IKEA فرصتی برای مشاهده مبلمان در خانه شما ارائه می دهد.

مارک های رنگ به شما امکان می دهد رنگ ها را روی دیواردهای خود مشاهده کنید. Warby Parker این امکان را فراهم می کند که قاب عینک را بدون بازدید از فروشگاه یا سفارش نمونه، امتحان کنید. قبل از گستردگی این فناوری، این پیشنهادات راهی برای افزایش تجربیات در فروشگاه یا سهولت زندگی برای خریداران پر مشغله ارائه می داد. اکنون، این امکانات برای بسیاری از مارک ها فراهم شده تا اجناس خود را (به خریدارانی که در خانه قرنطینه هستند) بفروشند.

امروزه اکثر تجربیات واقعیت افزوده توسط گوشی های هوشمند امکان پذیر شده است. با این حال، توسعه دستگاه های AR پیشرفته تر (مانند عینک AR اپل یا Hololens مایکروسافت) می تواند راه را برای برنامه های بیشتری باز کند.

در حال حاضر امکانات AR در حال گسترش به بخش های جدید مانند مراقبت های بهداشتی، تولید، خدمات، مخابرات و آموزش است.

با یک متخصص AR صحبت کنید

به عنوان مثال تصور کنید که مبلمان IKEA را از طریق AR به راحتی در محیط فیزیکی مشاهده می کنید، آن را به صورت آنلاین سفارش می دهید، سپس به لطف عینک های مجهز به AR، دستورالعمل های مونتاژ (سر هم کردن) آن را دریافت می کنید. امکانات بی پایان است و هیجان انگیز.

نگاهی دقیق تر به فروش با استفاده از واقعیت افزوده

همه موارد استفاده برای واقعیت افزوده (که در بالا ذکر شد) جذاب هستند. اما یکی از مواردی که بیشتر شرکت ها را ترغیب می کند؛ (به ویژه در زمانی که مشاغل در سراسر جهان مجبور به تعطیلی واحد های فیزیکی شده اند) فروش با فناوری AR است.

واقعیت افزوده
AR

فناوری واقعیت افزوده: برند ها به چه چیزی نیاز دارند؟

فروش بیشتر با کمک AR امکان پذیر است. حال سؤال مهمی مطرح می شود؛ یک شرکت برای اضافه کردن فناوری AR به وب سایت خود، چه امکاناتی نیاز دارد؟

پاسخ این سؤال برای برند های مختلف، یکسان نیست. اما پاسخ کوتاهی وجود دارد: به دلیل وجود نرم افزار های جدید موجود در بازار، افزودن AR بسیار آسان تر و در دسترس تر از چندین سال قبل است.

اگر علاقمند به AR هستید تا بتوانید فروش خود را بهبود ببخشید، در اینجا چند توصیه داریم:

  • قابلیت AR باید در وب سایت شما وجود داشته باشد، نه در یک برنامه AR اختصاصی. مشتریان نمی خواهند برنامه ای را فقط برای استفاده از ویژگی های AR دانلود کنند. برای فروش بیشتر (که ویژگی های AR می توانند ارائه دهند) موانع استفاده از AR را برطرف کنید.
  • نرم افزار های AR می توانند در وقت، انرژی و پول شما صرفه جویی کنند. چند سال پیش، هر برندی که AR را می خواست باید از ابتدا عملکردی مخصوص به خود ایجاد می کرد. امروزه نرم افزاری مانند Threekit امکان تولید محتوای AR با مدل SaaS را فراهم می کند. این باعث می شود تا مسیر AR هموار تر، سریع تر و در دسترس تر باشد.
  • AR را برای گوشی های هوشمند بسازید. باز هم، اگر می خواهید امکانات AR را ارائه دهید، باید شانس استفاده مشتریان از آن را به حداکثر برسانید. این به این معنی است که تجربیات AR ایجاد کنید به طوری که با فناوری امروزه در دسترس اکثر مردم (گوشی های هوشمند با سیستم عامل iPhone و Android) کار کند.

فرصت های تجاری برای AR در حال رشد است

واقعیت افزوده می تواند جنبه های بسیاری از تجربه مشتری را بهبود بخشد، حتی اگر این تجربه در محدوده فضای زندگی مشتری اتفاق بیفتد. این برنامه دنیای واقعی و مجازی را در زمان واقعی با تمام قابلیت های تجسم خرید حضوری و سهولت ماندن در خانه ترکیب می کند.

در عصر افزایش وابستگی به تجارت الکترونیکی، این بدان معناست که AR یک ابزار قدرتمند تجسم است که برند های مختلف در صنایع می توانند از آن برای بهبود روابط با مشتریان و در نهایت بهبود نتایج نهایی استفاده کنند.

در زیر چند آمار وجود دارد که نشان می دهد تأثیر AR در تجارت در حال افزایش است:

  • 61 درصد از مصرف کنندگان می گویند: فروشندگانی که تجربه AR را ارائه می دهند، ترجیح می دهند .
  • 71 درصد از خریداران می گویند اگر بتوانند از امکانات AR استفاده کنند، بیشتر خرید می کنند.

منبع: threekit.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا