تغذیهخواص مواد غذاییرژیمسلامت

9 میوه خشک و فواید آن ها برای لاغری

بسیاری از افراد وجود دارند که از مشکل چاقی خود رنج می برند. آن ها راه های زیادی را برای کاهش چاقی خود پیش رو گرفته اند ولی از هیچ کدام نتیجه چندانی حاصل نشده است. مقاله امروز ما در مورد فواید میوه خشک برای لاغری است.

اگر از روش های گوناگون رژیمی و دیگر روش ها برای کاهش چاقی خود نتیجه نگرفته اید، مقاله امروز ما را تا انتها دنبال کنید و از فواید میوه های خشک برای لاغری آگاه شوید.

بهترین میوه های خشک برای لاغری کدامند؟

9 میوه خشک که در پایین به آن ها اشاره شده است بیشترین تاثیر را برای درمان چاقی شما دارند.

1) پسته

پسته جزو یک میوه خشک است که به کاهش وزن شما کمک می کند.

افرادی که به خوردن میان وعده تمایل زیادی دارند و می خواهند لاغر شوند می توانند به جای مصرف میان وعده هایی که بسیار دیر هضم و چاق کننده هستند از پسته استفاده کنند.

پسته دارای مقادیر بسیار زیادی فیبر است. فیبر موجود در پسته به بدن شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نکنید و تمایل شما برای خوردن غذا کم شود. علاوه بر این، فیبر برای هضم غذا مفید است زیرا به دفع کمک می کند و می تواند موجب لاغری شما شود.

2) بادام

بادام با داشتن منیزیم چربی بدن شما را از بین می برد و باعث لاغری شما می شود.

بادام یک مغز بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. آن ها نزدیک به 73٪ از دوز منیزیم توصیه شده برای بدن شما را تأمین می کنند. در واقع بادام هندی برای کاهش وزن بسیار مفید است زیرا منیزیم به بدن شما کمک می کند تا متابولیسم چربی و کربوهیدرات را در بدن تنظیم کنید و از این طریق به لاغری خود کمک کنید.

3) خرما خشک

خرما از نظر طعم غنی شده است و برای کاهش وزن افراد بسیار مناسب است. آن ها دارای فیبر بالایی هستند، هستند که با ایجاد احساس سیری به شما کمک می کند تا درد گرسنگی اواسط روز را از بین ببرید.

در نتیجه، شما احساس نیاز می کنید که در وعده های غذایی کمتر ازمیان وعده ها استفاده کنید. خرمای خشک دارای مقدار زیادی ویتامین B5 است. وجود این ویتامین در بدن افراد به آن ها کمک می کند که دیرتر گرسته شوند و انرژی کافی برای انجام فعالیت های ورزشی داشته باشند.

4) گردو

یکی دیگر از میوه های خشک که به کاهش وزن کمک می کند گردو است

گردو یک میوه خشک محسوب می شود، زیرا حاوی مقدار زیادی چربی خوب مانند اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آلفا-لینولنیک (ALA) است. وجود این اسیدهای چرب در گردو به کاهش چربی بدن کمک می کند و برای سلامت قلب و عروق مناسب است.

گردو می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی افراد چاق باشد زیرا بسیاری از افراد دارای اضافه وزن از قبل در معرض خطر مشکلات قلبی عروقی هستند و مصرف گردو می تواند یک روش عالی برای پیشگیری از این بیماری ها باشد.

5) آجیل برزیلی

آجیل برزیلی خواص زیادی دارد که موجب کاهش وزن در افراد چاق می شود. آن ها حاوی یک آمینو اسید ضروری هستند که به L-arginine معروف است و برای سوزاندن چربی بسیار مفید می باشد.

آجیل برزیلی متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین از تجمع چربی های ناسالم بدن جلوگیری می کند. مغز های برزیل دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی خاص مانند: سلنیوم، تیامین، فسفر و منیزیم هستند که همگی برای کاهش وزن بدن بسیار مفید هستند.

6) فندق

فندق دارای محتوای فیبر بالا و همچنین چربی های سالم است و هر دو برای کمک به کاهش وزن بسیار مفید هستند. فندق نیز با ایجاد احساس سیری تا چندین ساعت پس از خوردن این میوه خشک به شما در کاهش چاقی کمک می کند. کنترل میان وعده های غذایی شما اغلب می تواند اولین قدم عالی در کاهش وزن باشد.

7) زردآلو خشک شده

زردآلو می تواند احساس گرسنگی شما را حداقل تا 5 ساعت پس از خوردن غذا از بین ببرد. علاوه بر این، زرد آلو می تواند بدن شما را با منیزیم، که متابولیسم چربی را تنظیم می کند همراه کند. زردآلو طعمی شیرینی دارد و می توانید هنگام پختن آن را به دسر ها اضافه کنید.

8) کشمش

کشمش از جمله میوه های خشکی است که به کاهش وزن کمک می کند

اگر رژیم کم نمکی را دنبال می کنید، یافتن میان وعده ای که دارای خاصیت نمک کم و کاهش وزن باشد دشوار است. توجه داشته باشید که کشمش هر دو مزیت را به همراه دارد.

کشمش جزء میوه های خشکی است که مقدار زیادی ید دارد. در 100 گرم کشمش، فقط 0.5 گرم چربی و 299 کیلوکالری پیدا خواهید کرد و این یک میان وعده عالی برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند. یکی دیگر از میوه های خشک، که فواید زیادی برای لاغری دارد کشمش است.

9) آلو خشک

آلو خشک دارای محتوای فیبری در رژیم غذایی است که باعث ایجاد تحرک در روده می شود. در نتیجه، زباله ها و سموم به سرعت از بدن شما آزاد شده و این عمل می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این، هر 100 گرم آلو خشک دارای 240 کیلو کالری است که این یک میان وعده خوب برای افرادی می باشد که باید کالری دریافتی روزانه خود را کنترل کنند.

منبع: www.medlife.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن