پزشکیسلامت

فواید استفاده از مکمل های کلسیم ، منیزیم و زینک چیست؟

مکمل های کلسیم، منیزیم و زینک سه ماده معدنی هستند که برای بدن ضروری هستند و استفاده از آن ها فواید بسیاری دارد.

اگرچه به طور طبیعی در غذا های متنوعی یافت می شوند، اما بسیاری از افراد مکمل ها را نیز برای کمک به افزایش مصرف آن مورد استفاده قرار می دهند.

مکمل های معدنی ترکیبی مانند کلسیم، منیزیم و زینک اخیراً به ویژه در بین افرادی که به دنبال بهبود تراکم استخوان یا جنبه های دیگر سلامتی خود هستند محبوبیت زیادی کسب کرده است.

در این مقاله به بررسی فواید، کاربردها و عوارض جانبی مکمل های کلسیم ، منیزیم و روی می پردازیم.

فواید و موارد استفاده از مکمل ها

مکمل های کلسیم، منیزیم و زینک ممکن است مزایای زیادی را به همراه داشته باشند.

در حالی که تحقیقاتی در مورد مکمل های ترکیبی وجود ندارد، اما مطالعات در مورد تک تک آن ها وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که کلسیم به طور مداوم تنها با یکی از مزایای شرح داده شده در مورد سلامت استخوان ها مرتبط است.

با این حال تحقیقات در حال انجام است و استفاده آن در کنار زینک و منیزیم کاملاً بی خطر است.

ممکن است سلامت استخوان را تضمین کند!

تضمین سلامت استخوان ها

کلسیم، منیزیم و روی به طرق مختلف به تقویت استخوان های شما کمک می کنند.

کلسیم ماده اصلی تقویت استخوان های شما است که بیش از 99٪ از کلسیم بدن را در خود نگه می دارد.

بدن شما دائماً در حال بازسازی بافت استخوانی است، بنابراین مصرف مقادیر کافی از این ماده معدنی روزانه بسیار مهم است.

زینک همچنین به تشکیل بخش معدنی استخوان های شما کمک می کند. علاوه بر این، این سلول ها از سلول های سازنده استخوان مراقبت می کند.

در نهایت منیزیم نقش کلیدی در بدن دارد.

ممکن است روحیه شما افزایش یابد

افزایش روحیه

منیزیم و زینک برای سیگنال ها و فرآیند های مغزی اساسی هستند.

اگر توصیه های روزانه این مواد معدنی را رعایت نمی کنید، مصرف مکمل ها ممکن است به افزایش روحیه شما کمک کند.

18 مطالعه نشان می دهد که مصرف منیزیم ممکن است احساس اضطراب را در بین افراد مستعد این بیماری کاهش دهد.

محققان خاطر نشان كردند كه در هيچ يك از مطالعات از معيار های معتبر علائم اضطراب ذهني استفاده نشده است.

ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.

منیزیم و زینک نیز ممکن است قند خون را تنظیم کنند.

تجزیه و تحلیل 32 مطالعه در 1700 نفر نشان داد که مصرف زینک باعث کاهش انسولین ناشتا و قند خون بعد از غذا و هموگلوبین (A1c (HbA1c می شود که نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون است.

علاوه بر این تحقیقات نشان می دهند که منیزیم با افزایش توانایی بدن در استفاده از انسولین، می تواند به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

تجزیه و تحلیل 18 مطالعه در مبتلایان به دیابت نشان داد که مکمل های منیزیم در کاهش قند خون ناشتا مؤثر است.

به علاوه سطح قند خون در افرادی که در معرض این بیماری هستند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد.

بهبود کیفیت خواب

یکی دیگر از فواید استفاده از مکمل های منیزیم و زینک این است که ممکن است کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

مطالعات نشان می دهد که منیزیم به تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن شما کمک می کند و به شما کمک می کند احساس آرامش کنید.

خلاصه

تحقیقات نشان می دهد که کلسیم، منیزیم و زینک ممکن است چندین جنبه از سلامت شما را بهبود بخشد، مانند قدرت استخوان، خلق و خوی، ایمنی، تنظیم قند خون و کیفیت خواب.

آیا این مکمل ها عوارض جانبی دارند؟

در حال حاضر هیچ عوارض جانبی از مکمل های کلسیم- منیزیم و زینک گزارش نشده است.

با این حال دوز های متوسط ​​تا زیاد از این مواد مغذی با عوارض جانبی مختلفی از جملهموارد زیر همراه است:

  • سردرد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • یبوست
  • درد معده و گرفتگی شکم
  • از دست دادن اشتها
  • ضعف عضلانی
  • بی حسی و گزگز

اگر هرکدام از این علائم را تجربه کردید، دوز خود را کاهش دهید یا به پزشک مراجعه نمایید.

از آنجا که مصرف بیش از حد کلسیم با سنگ کلیه مرتبط است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر می کند، به ویژه مهم است که به توصیه های دوز مصرفی روی بسته بندی توجه کنید.

به علاوه شایان ذکر است که کلسیم برای جذب با منیزیم و روی رقابت می کند.

اگر در هیچ یک از این مواد معدنی کمبود ندارید، این ریز مغذی ها را جداگانه مصرف کرده و بین وعده های غذایی فاصله دهید.

خلاصه

اگر چه به طور کلی بی خطر است اما مصرف دوز های متوسط ​​تا زیاد با عوارض مختلف همراه هستند.

بنابراین شما نباید بیش از آنچه برچسب پیشنهاد می کند، مصرف نکنید.

نتیجه

مکمل های کلسیم- منیزیم و زینک شامل سه ماده مغذی است که ممکن است سلامت استخوان، خلق و خو، ایمنی ، کنترل قند خون و کیفیت خواب را تضمین کند.

اگرچه آن ها در بین افرادی که به دنبال ایجاد استحکام استخوان هستند، محبوبیت زیادی کسب کرده اند اما شما مادامی که از طریق رژیم غذایی به اندازه کافی از این مواد معدنی دریافت می کنید به احتمال زیاد نیازی به مصرف مکمل ندارید.

به یاد داشته باشید که بییش از دوز پیشنهاد شده در برچسب محصول استفاده نکنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن