تغذیهتغذیه سالم

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

استفاده از غذاهای خاص ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از سرماخوردگی در زمستان و آنفولانزا هستید، اولین قدم شما باید مراجعه به فروشگاه مواد غذایی محلی شما باشد.

وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که شامل این 15 تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد.

1. مرکبات

تقویت سیستم ایمنی بدن

بیشتر افراد بعد از سرما خوردن به ویتامین C متوسل می شوند، دلیل این امر این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

تصور می شود ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول های سفید می شود که برای مبارزه با عفونت ها مهم هستند.

مرکبات محبوب عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال
  • نارنگی
  • لیمو
  • لیمو ترش
  • کلمنتین ( از خانواده نارنگی ها)

از آنجا که بدن شما آن را تولید یا ذخیره نمی کند، برای ادامه سلامتی روزانه به ویتامین C نیاز دارید.

تقریباً تمام مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند و می توان به راحتی به هر وعده غذایی این ویتامین را اضافه کرد.

2. فلفل قرمز

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر فکر می کنید مرکبات دارای بیشترین ویتامین C هستند، بهتر است با فلفل قرمز آشنا شوید.

فلفل قرمز دو برابر مرکبات ویتامین C دارد.

آن ها همچنین منبع غنی بتا کاروتن هستند.

علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C ممکن است به حفظ سلامت پوست کمک کند.

بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست شما کمک می کند.

مطالعه بیشتر…

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین مواد غذایی برای تقویت کبد، می توانید به مقاله ” خوراکی های مفید برای کبد” مراجعه کنید.

3. کلم بروکلی

تقویت سیستم ایمنی بدن

کلم بروکلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است.

کلم بروکلی با داشتن ویتامین های A ،C و E و همچنین بسیاری آنتی اکسیدان ها و فیبر، یکی از سالم ترین سبزیجات است که می توانید همیشه آن را در سبد غذایی خود قرار دهید.

4. سیر

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر تقریباً در همه غذاهای دنیا یافت می شود که برای سلامتی شما ضروری است.

تمدن های اولیه ارزش آن را در مبارزه با عفونت ها تشخیص داده اند.

به نظر می رسد که خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی سیر ناشی از غلظت سنگین ترکیباتی حاوی گوگرد مانند آلیسین است.

5. زنجبیل

تقویت سیستم ایمنی بدن

زنجبیل ماده دیگری است که بسیاری از افراد بعد از بیمار شدن به آن روی می آورند.

زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند و البته می تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماری های التهابی نیز کمک کند.

زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند.

6. اسفناج

تقویت سیستم ایمنی بدن

اسفناج نه تنها سرشار از ویتامین C است بلکه با آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن فراوان تشکیل شده است که ممکن است توانایی ضد عفونی سیستم ایمنی بدن ما را افزایش دهد.

7. ماست

تقویت سیستم ایمنی بدن

ماست منبع خوبی برای ویتامین D است، بنابراین سعی کنید ماست های تقویت شده با ویتامین D را انتخاب کنید.

ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به نظر می رسد دفاع طبیعی بدن ما در برابر بیماری ها را تقویت می کند.

8. بادام ها

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین E برای سیستم ایمنی مهم است، آجیل هایی مانند بادام سرشار از ویتامین هستند و همچنین چربی های سالم دارند.

9. زردچوبه

تقویت سیستم ایمنی بدن

شما ممکن است زردچوبه را به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از غذا ها بدانید، اما این ادویه زرد رنگ سال هاست که به عنوان یک ماده ضد التهابی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین مطالعات نشان می دهد که غلظت بالای کورکومین که رنگ متمایزی به زردچوبه می دهد، می تواند به کاهش آسیب های عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.

10. چای سبز

تقویت سیستم ایمنی بدن

چای سبز و سیاه هر دو دارای نوعی آنتی اکسیدان هستند که البته چای سبز واقعاً عالی است.

چای سبز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه است که ضد میکروب می باشد.

این ها تنها بخشی از مواد غذایی مفید برای سیستم ایمنی بدن است، بنابراین خواهید دید که چگونه می توان می توان با یک برنامه غذایی مفید و منظم به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن