اقتصادحرفه و شغل

هر آنچه که باید درباره تبدیل شدن به یک طراح دیجیتال بدانید!

طراح دیجیتال چه می کند؟

شما ساعت ها صرف تحقیق در مورد شغل آینده خود کرده اید. یکی از عناوین شغلی جذابی که همچنان در جستجوی شما قرار دارد، طراح دیجیتال است. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این مسیر شغلی برای شما است، باید تمام نکات و جزئیات این عنوان شغلی را بدانید.

وظایف شغلی، مهارت ها، تحصیلات و پتانسیل حقوق همگی با توجه به مزایا و معایب حرفه ای طراحی دیجیتال، مطرح خواهند شد. ما داده ها را جمع آوری کردیم و با طراحان دیجیتال متخصص مصاحبه کردیم تا این راهنمای جامع را برای شما در زمینه طراحی دیجیتال ارائه دهیم.

اگر می خواهید همه چیز را درباره ی این عنوان شغلی هیجان انگیز بدانید، این مقاله برای شما بسیار مناسب است.

طراح دیجیتال چه می کند؟

طراحان دیجیتال مهارت های خلاقانه خود را با دانش فنی ترکیب می کنند تا گرافیک، انیمیشن و سایر جلوه های بصری را زنده کنند. یک طراح دیجیتال ممکن است روی طراحی چاپ، طراحی وب یا ساخت انیمیشن تمرکز کند. برخی برای مشتریان تجاری کار می کنند در حالی که برخی دیگر از مهارت های خود برای ایجاد جلوه های ویژه در فیلم ها و بازی های ویدئویی استفاده می کنند.

تمام امکانات برای طراح دیجیتال
گزینه هایی برای طراح دیجیتال

ممکن است فکر کنید این بدان معناست که یک طراح دیجیتال تمام روز خود را صرف می کند. در حقیقت، وظایف شغلی زیادی وجود دارند. زمان بندی , مدیریت مشتری نقش مهمی را برای طراحان دیجیتال ایفا می کند.

جسیکا فریمن، طراح گرافیک و وب در Jess Creatives می گوید “همیشه شروعی برای پروژه وجود دارد، جایی که من در مورد پروژه طراحی، از مشتری خود اطلاعات جمع آوری می کنم؛ مشتری یا مشتریان چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند، اهداف پروژه چیست؟ و سایر موارد.” او می افزاید که برقراری ارتباط با مشتریان و بازنگری در طرح ها نیز در برنامه روزانه او نقش دارد.

طراحان دیجیتالی، بسته به صنعتی که در آن کار می کنند، ممکن است برای ایجاد نقطه شروع طراحی زمان خود را در تهیه نقشه های داستانی انیمیشن یا استفاده از طرح های دستی و یا حتی مدل های سفالی صرف کنند.

برخی از تصورات غلط در مورد طراح دیجیتال

هر صنعتی با افسانه ها و کج فهمی ها همراه است. این اشتباهات را بخوانید تا مطمئن شوید که قبل از شروع کار به عنوان طراح دیجیتال، دقیقاً می دانید در چه زمینه ای قرار دارید.

اشتباه اول: خودت انجامش بده(DIY)؛ آسان و مؤثر است

در عصری قرار داریم که تقریباً می توانید هر پروژه ای را با کمک Google انجام دهید. اما طراحی دیجیتال، یکی از وظایفی است که بهتر است به حرفه ای ها سپرده شود.

Jonathan Padhiar از Digital Arts Creative می گوید: “تعداد فزاینده ای از مردم احساس می کنند که تا زمانی که یک کامپیوتر با نرم افزار مربوطه دارند، خودشان می توانند طراحی را انجام دهند. چیزی که آن ها متوجه نمی شوند این است که چقدر برنامه ریزی، استراتژی های بازاریابی، روانشناسی و تجربه خلاق برای طراحی مناسب و با کیفیت، مورد نیاز است.”

اشتباه 2: شما باید یک هنرمند سنتی باشید تا بتوانید یک طراح دیجیتال خوب باشید

اگر کلمه “طراحی” شما را به فکر پروژه های قدیمی هنری دوران دبستان انداخته و به هم ریخته اید، اشتباه نکنید! شما لزوماً نیازی به مهارت های هنری سنتی مانند طراحی یا نقاشی ندارید تا مناسب حرفه طراحی دیجیتال باشید.

فریمن می گوید: “من در نقاشی عالی نیستم، بنابراین طرح ایده ها به من کمک نمی کند. برای من راحت تر است که ایده ها را آزمایش کنم. وقتی می توانم به جای پاک کردن یا شروع مجدد، فقط جعبه ها را روی صفحه مانیتور منتقل کنم.”

با این اوصاف، شما هنوز هم باید به چیز هایی که از نظر زیبایی خوشایند هستند، توجه داشته باشید. اگر در زمینه ساخت وسایل دستی علاقه مند نیستید، بهتر است سراغ این شغل نروید و خواب خود را از دست ندهید.

اشتباه 3: طراحان همیشه محصول نهایی را دوست دارند

ممکن است طراحی دیجیتال به عنوان حرفه، خلاقانه به نظر برسد. اما واقعیت این است که طراحان با هم تیمی ها و مشتریان خود همکاری می کنند تا بهترین طراحی را برای نیاز های پروژه فراهم کنند. تحقیقات بازار، نظرات مشتریان و ملاحظات برند همه در یک پروژه طراحی، نقش دارند. بیشتر خلاقیت، ناشی از ایجاد طرحی است که در محدوده ترجیحات مشتری باشد.

فریمن می گوید: “شما برای شخص دیگری طراحی می کنید، نه برای خودتان. پس ممکن است با انتخاب های انجام شده در پروژه موافق نباشید.”

ویژگی های یک طراح دیجیتال خوب

اکنون می دانید که این حرفه در واقع چگونه است، اما آیا ویژگی های ذاتی یک طراح دیجیتال قوی را دارید؟ نگاهی بیاندازید به برخی از ویژگی های شخصیتی که باعث می شود شما به عنوان یک طراح دیجیتال بدرخشید.

طراحی دیجیتال و ابزارهای لازم
طراحی دیجیتال

1. تشنگی برای یادگیری

طراح دیجیتال برای تحقق ایده های خود به فناوری در حال تغییر تکیه می کند. آن ها همچنین باید از روند های طراحی و بازاریابی فعلی آگاه باشند، تا اطمینان حاصل شود که طرح های آن ها نتایج مورد نیاز مشتریان خود را به همراه دارد. به گفته Padhiar، در این صنعتی که به سرعت در حال تغییر است، عشق به یادگیری می تواند نقطه قوت بسیار مهمی باشد.

2. برای انتقاد سازنده پذیرا ست

مشاغل در هر زمینه ای مورد انتقاد سازنده هم تیمی ها، رئیس و مشتریان شما قرار می گیرد. یک طراح دیجیتالی قوی به جای اینکه هر نقدی را شخصاً بپذیرد، می تواند نظرات دیگر را در نظر بگیرد و به طور عینی تصمیم بگیرد که کدام تنظیمات به بهترین نحو به طراحی کمک می کند.

فریمن می گوید: “این نوعی تناقض است، چرا که شما باید بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، اما هرگز از کار خود جدا نشوید.”

3. مهارت های ارتباطی قوی

طراح دیجیتال در حباب کار نمی کند. آن ها با همکاران و مشتریان همکاری می کنند و اغلب با موقعیت های پیچیده ای روبرو می شوند که به همین دلیل مهارت های ارتباطی قوی در آن ها حیاتی است.

فریمن می گوید: “افراد و مشتریان شما ایده ها یا پیشنهادات بدی خواهند داشت و شما باید بتوانید با ظرافت به آن ها بگویید و بفهمانید که چرا این فونت یا ترکیب رنگ، ایده بدی است.” او می افزاید: “بازخورد طراحی برای افرادی که طراح نیستند دشوار است”، بنابراین اغلب بر عهده شما خواهد بود که آنچه را که مشتری واقعاً به آن دست یافته است، تفسیر کنید.

مهارت هایی برای موفقیت

ممکن است ویژگی های یک طراح دیجیتال خوب را داشته باشید، اما آیا مهارت هایی را که کارفرمایان به دنبال آن هستند، کسب کرده اید؟ ما از نرم افزار تجزیه و تحلیل شغل در زمان برای بررسی بیش از 3300 آگهی شغل طراح دیجیتال در سال گذشته استفاده کردیم. این داده ها به ما کمک کرد مهارت های برتر کارفرمایان را شناسایی کنیم.

به نظر می رسد طراحان دیجیتال باید دارای ترکیبی منحصر به فرد از مهارت های فنی و قابل انتقال باشند. جدول زیر چیزی است که ما پیدا کردیم:

مهارت های فنی برترمهارت های قابل انتقال
فتوشاپخلاقیت
ادوبی ایندیزاینهمکاری
ادوبی ایلوستریتورمهارت های ارتباطی
ادوبی آکروباتتوجه به جزئیات
طراحی وب سایتمهارت های سازمانی
شبکه های اجتماعیرعایت زمان بندی
مهارت های مورد نیاز یک طراح دیجیتال

بررسی شغل طراحی دیجیتال

طراحان دیجیتال مشتاق، خوش شانس هستند! بر اساس گزارش اداره آمار کار (BLS)، انتظار می رود این حرفه خلاق با رشد متوسط شغل همگام باشد و بین سال های 2014 تا 2024 حدود 3900 شغل (6 درصد) افزایش یابد.

رسانه های دیجیتال بخشی از زندگی روزمره در دنیای فناوری محور ما هستند. مصرف کنندگان خواهان بازی های ویدئویی واقعی تر، جلوه های ویژه چشمگیر و طراحی وب سایت های شگفت انگیز هستند. این موضوعات را با نیاز روز افزون به گرافیک تلفن همراه ترکیب کنید؛ احتمالا دریافتید که در آینده نزدیک، طراحان دیجیتال می توانند چشم انداز شغلی مثبتی را انتظار داشته باشند.

1. تحصیلات مورد نیاز

شما علاقه مند به شغل طراحی دیجیتال هستید، اما دقیقاً چگونه می توانید یک طراح دیجیتال شوید؟ کسب مدرک تحصیلی برای شروع، عالی است. BLS گزارش می دهد که اکثر کارفرمایان خواهان داوطلبانی هستند که دارای مدرک کارشناسی هستند، به ویژه در برنامه های تخصصی مانند شبکه های اجتماعی یا طراحی بازی. کارفرمایان همچنین طراحانی را ترجیح می دهند که مهارت های فنی قوی و مجموعه قابل توجهی از مهارت های قابل انتقال را به میز کار خود بیاورند.

2. حقوق یک طراح دیجیتال چقدر است؟

این سوالی است که منتظر آن بوده اید. یک حرفه خلاقانه در طراحی دیجیتال جذاب به نظر می رسد، اما فقط در صورتی که دستمزد قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد. نیازی به نگرانی نیست! متوسط دستمزد سالانه طراحان دیجیتال در سال 2016، 65300 دلار بود. با تجربه کافی، ممکن است بتوانید خود را به بالاترین رتبه درآمدی طراح دیجیتال برسانید که در سال 2016 بیش از 115،960 دلار بوده است.

3. آینده شما در طراحی دیجیتال

شما مروری کامل بر شغل طراحی دیجیتال داشتید؛ از وظایف شغلی معمولی تا پتانسیل قابل توجه حقوق و دستمزد. تنها چیزی که باقی می ماند این است که گام بعدی را در جهت آینده خود به عنوان طراح دیجیتال بردارید: کسب مدرک تحصیلی.

گرفتن مدرک ترسناک نیست. کافی ست برنامه خود را با تخصص در مدرک Graphic Design و یا طراحی وب و طراحی شبکه های اجتماعی، شروع کنید.

منبع: rasmussen.edu

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا