شغل های مدرن گرافیک و کارهایی که گرافیست ها می توانند انجام دهند

طراحی گرافیک از ترکیبات بصری برای حل مشکلات و انتقال ایده ها از طریق تایپوگرافی، تصاویر، رنگ و فرم استفاده می کند. همیشه راه های متعددی برای ادغام این فاکتور ها و انجام یک کار گرافیکی وجود دارد و به همین دلیل انواع مختلفی از طراحی گرافیک وجود دارد که هرکدام دارای حوزه تخصصی خود هستند.
اگرچه آنها اغلب با هم همپوشانی دارند، اما هر نوع طراحی گرافیکی به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی نیاز دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع تخصص دارند. دیگران روی مجموعه ای از انواع مرتبط و مشابه تمرکز می کنند. اما از آنجا که صنعت به طور مداوم در حال تغییر است، طراحان باید یادگیرنده سازگار و مادام العمر باشند تا بتوانند در طول حرفه خود تخصص ها را تغییر دهند یا اضافه کنند.
اگر یک طراح مشتاق باشید یا به دنبال خدمات طراحی برای تجارت خود باشید، درک هشت نوع از انواع طراحی های گرافیکی به شما کمک می کند مهارت های مناسب را برای شغل مناسب پیدا کنید.
شغل طراح گرافیکی هویت بصری

علامت تجاری رابطه ای است بین یک شرکت یا سازمان و مخاطبان آن. هویت یک برند چگونگی برقراری ارتباط سازمان با شخصیت، لحن و ماهیت خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات است. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً به این صورت است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا آن کیفیت های نامشهود را از طریق تصاویر، شکل ها و رنگ به آنها منتقل کنند.
طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند، با ذینفعان نام تجاری همکاری می کنند و دارایی هایی مانند آرم، تایپوگرافی، پالت رنگ و کتابخانه های تصویر را که نمایانگر شخصیت یک برند هستند، ایجاد می کنند. علاوه بر کارت های تجاری استاندارد و ثابت شرکت ها، طراحان اغلب مجموعه ای از دستورالعمل های تجاری بصری (راهنماهای سبک) را تهیه می کنند که بهترین روش ها را توصیف می کند و نمونه هایی از مارک تجاری بصری را که در رسانه های مختلف اعمال می شود، ارائه می دهد. این دستورالعمل ها به اطمینان از ثبات نام تجاری در کل برنامه های آینده کمک می کنند.
طراحی هویت بصری یکی از متداول ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی از انواع طراحی گرافیک داشته باشند تا بتوانند عناصر طراحی مناسب در همه رسانه های تصویری را ایجاد کنند. آنها همچنین به ارتباطات عالی، مهارت های مفهومی و خلاقیت و اشتیاق برای تحقیق در مورد صنایع، سازمان ها، روندها و رقبا نیاز دارند.
شغل طراح گرافیک بازاریابی و تبلیغات

وقتی بیشتر مردم به فکر طراحی گرافیکی می افتند ، به فکر طراحی هایی می افتند که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده است.
شرکت ها برای استفاده از روند تصمیم گیری مخاطبان هدف خود به تلاش های بازاریابی موفق بستگی دارند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایتمندی آن ها از یک محصول، خدمات یا مارک درگیر می کند. از آنجا که مردم همیشه محتوای بصری را جذاب تر می یابند، طراحی گرافیک به سازمانها کمک می کند تا به طور موثرتری ارتباط برقرار کنند.
طراحان بازاریابی برای ایجاد دارایی برای استراتژی های بازاریابی با صاحبان شرکت، مدیران، مدیران یا متخصصان بازاریابی همکاری می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه (به عنوان مثال بسته بندی یا تبلیغات مجله) تخصص داشته باشند یا مجموعه وسیعی از سند های چاپی، دیجیتالی و موارد دیگر را ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور است، این نوع طراحی رشد کرده و دارایی های دیجیتالی بیشتری را شامل می شود، به ویژه برای استفاده در بازاریابی محتوا و تبلیغات دیجیتال.
نمونه شغل های مرتبط:
- کارت پستال و بروشور
- آگهی های مجله و روزنامه
- پوستر، بنر و بیلبورد
- اینفوگرافیک ها
- بروشور (چاپی و دیجیتالی)
- کاور وسیله نقلیه
- تابلوها و نمایشگرهای نمایش تجاری
- قالب های بازاریابی ایمیلی
- ارائه های پاورپوینت
- منوها
- تبلیغات ، بنرها و گرافیک های شبکه های اجتماعی
- تبلیغات بنر و هدف گذاری مجدد(retargeting ads)
- تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها
طراحان بازاریابی به مهارت های ارتباطی، حل مسئله و مدیریت زمان عالی نیاز دارند. آنها علاوه بر تبحر در چندین برنامه طراحی گرافیکی، طرح بندی و ارائه، باید با تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند. موقعیت های ورود به سطح در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرآیندها و کسب مهارت ها و تجربیات ارزشمند است.
شغل طراح گرافیک رابط کاربر

رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با دستگاه یا برنامه است. طراحی UI فرآیند طراحی رابط ها برای استفاده آسان از آنها و ارائه تجربه ای کاربر پسند است.
UI شامل تمام مواردی است که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند – صفحه، صفحه کلید و ماوس – اما در زمینه طراحی گرافیک، طراحی UI بر روی تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها، میکرو تعامات و… تمرکز دارد و بیشتر. این یک وظیفه طراح UI است که جذابیت زیبایی و عملکرد فنی را متعادل کند.
طراحان رابط کاربری در برنامه های دسکتاپ، برنامه های تلفن همراه، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربری) (که نحوه کارکرد برنامه را تعیین می کنند) و توسعه دهندگان UI (که برای کارکردن آن کد می نویسند) همکاری می کنند.
نمونه شغل های مرتبط:
- طراحی صفحات وب
- طراحی تم (WordPress ، Shopify و غیره)
- رابط های بازی
- طراحی برنامه های مبایل
طراحان رابط کاربری باید بازیکنانی تیمی باشند که با مهارت های جدی در طراحی گرافیک و درک عالی از اصول UI / UX، طراحی پاسخگو و توسعه وب پشتیبانی شوند. علاوه بر برنامه های گرافیکی، آنها به دانش زبان های برنامه نویسی مانند HTML،CSS و JavaScript نیز نیاز دارند.
شغل طراح گرافیک انتشارات

انتشارات قطعات بلند فرم هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. آن ها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند. طراحی انتشارات یک نوع کلاسیک از طرح است. به کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و کاتالوگ ها فکر کنید. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال مشاهده شده است.
طراحان گرافیک که در زمینه انتشارات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران برای ایجاد طرح بندی با تایپوگرافی با دقت انتخاب شده و آثار هنری همراه کار می کنند، که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است. طراحان نشریات ممکن است به عنوان فریلنسر، به عنوان اعضای آژانس خلاقیت یا به عنوان بخشی از یک شرکت انتشارات کار کنند.
نمونه شغل های مرتبط:
- کتاب ها
- روزنامه ها
- خبرنامه ها
- راهنماها
- گزارش های سالانه
- مجلات
- کاتالوگ ها
طراحان انتشارات باید از مهارت های ارتباطی، چیدمان و سازماندهی بسیار خوبی برخوردار باشند. علاوه بر تخصص طراحی گرافیک، آنها باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را درک کنند.
شغل طراح گرافیک بسته بندی

بیشتر محصولات برای محافظت و آماده سازی آنها برای نگهداری، توزیع و فروش به نوعی بسته بندی نیاز دارند. اما طراحی بسته بندی همچنین می تواند مستقیماً با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند، که آن را به ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابی تبدیل می کند. هر جعبه، بطری و کیسه، هر قوطی، ظرف یا کپسول یک فرصت است که داستان یک مارک تجاری را بازگو می کند.
طراحان بسته بندی مفاهیمی را ایجاد می کنند، ماکت هایی را توسعه می دهند و مدل های آماده ی ساخت برای یک محصول را ایجاد می کنند. این امر مستلزم داشتن دانش تخصصی از فرایندهای چاپ و ساخت و درک دقیق از طراحی و ساخت صنعتی است. از آنجا که طراحی بسته بندی بسیاری از رشته ها را لمس می کند، غیرمعمول نیست که طراحان خود را در ایجاد دارایی های دیگر برای یک محصول مانند عکاسی، تصویرگری و هویت بصری پیدا کنند.
طراحان بسته بندی ممکن است یک تجارت کل باشند یا در نوع خاصی از بسته بندی (مانند برچسب ها یا قوطی های نوشیدنی) یا صنعت خاصی (مانند غذا یا اسباب بازی های کودکان) تخصص داشته باشند. کار آنها علاوه بر دانش قوی در زمینه چاپ و طراحی صنعتی، به مهارت های مفهومی و حل مسئله درجه یک نیاز دارد. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا خواسته های مشتریان، بازاریابان و تولیدکنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند.
شغل طراح گرافیک حرکتی (موشن گرافیست)
به زبان ساده ، موشن گرافی گرافیکی است که در حرکت است. این می تواند شامل انیمیشن، صدا، تایپوگرافی، تصاویر، ویدئو و جلوه های دیگری باشد که در رسانه های آنلاین، تلویزیون و فیلم استفاده می شود. در سال های اخیر با پیشرفت فناوری و سلطنت یافتن محتوای ویدئویی، محبوبیت این رسانه سر به فلک کشیده است.
“طراح گرافیک حرکتی” تا حدودی یک تخصص جدید برای طراحان است. به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم در نظر گرفته شده است، پیشرفت های تکنولوژیکی باعث کاهش زمان و هزینه های تولید شده است و باعث شده است که شکل هنری در دسترس و مقرون به صرفه باشد. اکنون، موشن گرافیک یکی از جدیدترین انواع طراحی است که می تواند در تمام سیستم عامل های دیجیتال یافت شود، که انواع و اقسام زمینه ها و فرصت های جدید را ایجاد کرده است.
نمونه شغل های مرتبط:
- تیتراژهای عنوان و پایان
- آگهی ها
- آرم های متحرک
- تریلر
- ارائه ها
- فیلم های تبلیغاتی
- فیلم های آموزشی
- وب سایت ها
- برنامه های مبایل
- بازی های ویدیویی
- بنرها
- GIF
طراحان موشن گرافیک با توسعه استوری بورد شروع می کنند و سپس با انیمیشن، ویدئو و هنر سنتی مفاهیم خود را زنده می کنند. بسته به صنعت، دانش قوی در زمینه بازاریابی، کدگذاری و مدل سازی سه بعدی می تواند برای این شغل نیاز قطعی باشد.
شغل طراح گرافیک محیطی

طراحی گرافیک محیطی از طریق بصری افراد را به مکانهایی متصل می کند تا تجربه کلی آنها را با ایجاد فضایی به یادماندنی، جالب، آموزنده یا پیمایش آسان تر، بهبود بخشد. طراحی محیطی نوع گسترده ای از طراحی است، در اینجا چند مثال آورده شده است:
نمونه شغل های مرتبط:
- علامت گذاری
- نقاشی دیواری
- نمایشگاه های موزه
- مارک تجاری اداری
- ناوبری حمل و نقل عمومی
- فضای داخلی فروشگاه خرده فروشی
- مارک تجاری استادیوم
- فضاهای برگزاری و کنفرانس
Wayfinding نوعی خاص از طراحی گرافیکی محیطی است که شامل علائم استراتژیک، نشانه های دیدنی و نشانه های تصویری است که به افراد کمک می کند تا مکان خود را تشخیص دهند و به کجا نیاز دارند تا بتوانند بدون سردرگمی به آنجا برسند.
طراحی گرافیک محیطی یک عمل چند رشته ای است که گرافیک، معماری داخلی، منظر و طراحی صنعتی را ادغام می کند. طراحان در هر تعداد از این زمینه ها برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود با افراد همکاری می کنند. به همین دلیل، طراحان معمولاً هم در زمینه طراحی گرافیک و هم در معماری تحصیلات و تجربه دارند. آنها باید با مفاهیم طراحی صنعتی آشنا باشند و قادر به خواندن و ترسیم نقشه های معماری باشند.
به طور سنتی، طراحی گرافیک محیطی قطعات چاپی ساکن تولید می کند، اما نمایشگرهای تعاملی دیجیتال به عنوان ابزاری برای ایجاد تجربه جذاب تر، همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.
شغل هنر و تصویرگری برای طراحی گرافیک

هنر گرافیک و تصویرگری اغلب با طراحی گرافیکی یکسان شناخته می شوند، اما هر یک بسیار متفاوت هستند. طراحان برای برقراری ارتباط و حل مشکلات آهنگسازی می کنند، گرافیست ها و تصویرگران آثار هنری بدیعی را خلق می کنند. هنر آنها اشکال مختلفی دارد، از هنرهای زیبا و تزئینات گرفته تا تصاویر قصه گو.
حتی اگر هنر گرافیک و تصویرگری از نظر فنی انواع طراحی گرافیک نیستند، اما موارد بسیار زیادی برای استفاده تجاری در زمینه طراحی گرافیک ایجاد شده اند که نمی توانید در مورد یکی بدون دیگران صحبت کنید.
نمونه شغل های مرتبط:
- طرح تی شرت
- الگوهای گرافیکی برای منسوجات
- نقاشی متحرک
- تصاویر سهام
- رمان های گرافیکی
- بازی های ویدیویی
- وب سایت ها
- کتاب های مصور دیجیتال یا چاپی (comic, manga, manhwa, webtoon)
- آلبوم هنری
- جلد کتاب
- کتاب های تصویری
- اینفوگرافیک ها
- تصویر فنی
- هنر مفهومی
گرافیست ها هنگام همکاری با نویسندگان، بازاریابان و مدیران هنری در انواع طراحی گرافیک، از هر ترکیبی از رسانه ها و تکنیک ها برای خلق آثار خود استفاده می کنند. آنها اغلب پایه ای در هنرهای زیبا، انیمیشن یا معماری دارند. مهارت ها و برنامه ها با هم تداخل دارند، یافتن طراحان گرافیک را که همچنین به عنوان گرافیست و تصویرگر کار می کنند امکان پذیر می کند (و بالعکس).
از انواع مناسب طراحی گرافیک برای شغل استفاده کنید
طراحی گرافیک یک زمینه رو به رشد است و تقاضا برای طراحان متخصص و ماهر در حال افزایش است. هنگامی که به دنبال فرد مناسب برای انجام یک کار طراحی هستید، دانستن انواع مختلف طراحی گرافیکی به شما کمک می کند متخصص مورد نیاز خود را شناسایی کنید.