شبکه های اجتماعیعلم و فناوری

بهترین شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدیو در سال 2021

تا سال 2022، ویدیو های آنلاین بیش از 82% از کل حجم ترافیک مصرف کنندگان اینترنت را تشکیل خواهد داد. یعنی تقریبا 15 برابر بیشتر از سال 2017. بیشتر این ترافیک به دلیل وجود شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدیو و موتور های جستجوی ویدیو خواهد بود. مثلا هم اکنون ویدیو های فیس بوک روزانه 500 میلیون بیننده به خود جذب می کنند. همچنین 82 درصد از کاربران توییتر بیشتر محتوای ویدیویی آن را دنبال می کنند.

اما اگر شبکه های اجتماعی بخواهند جایگاه خود را در صدر پلتفرم ویدیو حفظ کنند، کار های زیادی باید انجام دهند. اتفاقات چند سال گذشته به ما نشان داده است که چگونه تمرکز بر تولید ویدیو مورد علاقه کاربران می تواند پلتفرم های ویدیویی ناشناخته را به رقبای بزرگی برای پلتفرم های اصلی تبدیل کند (مانند: اسنپ چت و تیک تاک).

11 شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو پر مخاطب سال 2021

فکر می کنید در سال آینده چه چیزی در انتظار ماست؟ در ادامه 11 شبکه اجتماعی پر مخاطب که اخیراً ویدیو های آن ها جذاب و پر بازدید بوده بررسی می کنیم:

1. Facebook Watch

پلتفرم ویدیویی فیسبوک

تغییرات الگوریتم بی ثبات فیس بوک، باعث ایجاد یک جنجال خبری بزرگ و شایعاتی حاکی از محاسبات غلط در معیار های ویدیویی این پلتفرم شد. این اخبار تهدید بزرگی برای سلطه طولانی مدت فیس بوک در زمینه محتوا های ویدیویی بود. همچنین طبق خبر های منتشر شده از Lasso، فیس بوک در رایزنی های خود با TikTok نیز با شکست مواجه شده است.

اما با این حال Facebook Watch هم اکنون در حال رونق است. فیس بوک واچ در سال 2017 راه اندازی شد، این پلتفرم در سال 2019، 140 میلیون کاربر روزانه و 720 میلیون کاربر ماهانه فیس بوک را در مدت 6 ماه تقریبا دو برابر کرد. فیس بوک در حال حاضر با افراد مشهور و شبکه های اجتماعی بزرگی مانند: جیدا پینکت اسمیت که در برنامه هایی مانند “میز قرمز” و “دنیای واقعی” از شبکه تلویزیونی MTV پخش می شود، همکاری می کند.

فیس بوک واچ همچنین با استفاده از پلتفرم Watch Parties خود به مخاطبان این امکان را می دهد، تا ویدیو ها و برنامه های دلخواه شان را به صورت گروهی و همزمان با دوستان خود تماشا کنند. این قابلیت جذاب تمرکز خود را روی بالا بردن مشارکت اجتماعی و جذب مخاطبان بیشتر گذاشته است.

2. Instagram

شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن

در چند سال گذشته، اینستاگرام تمرکز خود را بر روی بهینه سازی تجربه های ویدیویی کاربران خود گذاشته است. به لطف تغییرات الگوریتم اینستاگرام در آپدیت های جدید، اینستاگرام توانسته 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دریافت کند. همچنین ویدیو های 60 ثانیه ای به صورت پست ها، استوری های اینستاگرام و قالب های مختلف آن، لایو ها، ویدیو های “hands free”، ویدیو های IGTV و اخیراً Reels ها همه و همه به رشد استثنایی و تجارت تبلیغاتی اینستاگرام کمک کرده اند.

محبوبیت اینستاگرام به این زودی ها از بین نخواهد رفت، زیرا حتی مشاغل نیز از مزایای اینستاگرام استفاده می کنند. تبلیغات در اینستاگرام طوری است که 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه حداقل از یک تبلیغ تجاری بازدید می کنند.

3. LinkedIn

شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو LinkedIn برای اولین بار در سال 2017 به عنوان یک پلت فرم ویدیویی معرفی شد. کاربران این پلتفرم از سال 2018 تا 2019، 17 درصد افزایش یافتند. کاربران LinkedIn محتوا های ویدیویی را 20 برابر بیشتر ازمحتوا های دیگر به اشتراک می گذارند.

این پلتفرم ویدیویی برای بازاریابان، خریداران B2B و افراد جویای کار یک مکان عالی و محیط حرفه ای است. در LinkedIn نیز ویدیو قالب ترجیحی اکثر مدیران است. طبق نظر سنجی، 59% از مدیران گفته اند ترجیح می دهند، از ویدیو ها استفاده کنند تا محتوا های متنی.

4. Snapchat

Snapchat

چند سال پیش کاربران در اسنپ چت روزانه 10 میلیارد ویدیو را در این شبکه اجتماعی مشاهده می کردند. در آن زمان بازدید های اسنپ چت 2 میلیارد بیشتر از تعداد بازدید های روزانه فیس بوک بود. این پلتفرم ویدیویی با خرید از شرکت های نوآورانه مانند خرید واقعیت افزوده Cimagine Media از استارتاپ، 3D & VR از شرکت Object Engineering و برنامه یابنده موبایل از Vurb محبوبیت خود را دو برابر کرد. همچنین با طراحی اولین افکت های پوشیدنی که می توانستند هنگام ضبط ویدیو به چهره افراد اشکال خاص اضافه کنند، به محبوبیت باور نکردنی رسید.

اما آینده اسنپ چت آن چنان هم خوب نبود (به خصوص با باز طراحی افکت ها توسط رقبا). این امر باعث شد اسنپ چت طراحی های عجیبی را انتخاب کند اما این امر باعث نارضایتی کاربران شد. کمی بعد اسنپ چت با افزودن ویژگی های محبوب مانند استیکر ها، Geo فیلتر ها، لنز های اسنپ چت، قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی و Discover که مخصوص اکانت های بزرگ است، توانست کمی به جایگاه قبلی خود باز گردد.

معرفی ویژگی های جدید Snapchat در سپتامبر 2019 که برای آن 3.5 میلیارد دلار هزینه کرده بود، باعث شد ارزش سهام کل اسنپ چت که در سال 2018 با 1.2 میلیارد دلار متوقف شده بود، در پایان سال 2020، به رقم 50 میلیارد دلار افزایش یابد. با این حال ارزشی که بازدید های اسنپ چت داشت دیگر مثل سابق نبود و کل بازدید روزانه ویدیو توسط کاربران اسنپ چت 18 میلیارد سقوط کرده بود.

5. TikTok

شبکه های اجتماعی ویدیویی

TikTok پلتفرم ویدیویی اجتماعی مورد علاقه نسل جوان و اینترنتی است که برای کسب شهرت کافی است 15 دقیقه به آنجا بروید و با بررسی دقیق یک ویدیوی 15 ثانیه ای با سبکی جدید پست کنید. سپس می توانید به سرعت بازدید زیادی دریافت کنید. پیش بینی شده در سراسر جهان یک میلیارد کاربر از TikTok برای تماشای و به اشتراک گذاری ویدیوهای 15 ثانیه ای استفاده می کنند.

این ویدیو ها می توانند از موزیک ویدیو هایی که در خود برنامه می توان آن ها را ساخت تا یک ویدیو بازاریابی برای کسب و کار شما باشند. در سال 2020، TikTok نسبت به سال 2019 پنج برابر رشد کرد، می توان رشد تیک تاک را تا حدی به دلیل همه گیری کرونا دانست. این برنامه اکنون وایرال شده ترین شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو در جهان است.

این پلتفرم ویدیویی با برنامه Vine مقایسه شده است، اما دسترسی گسترده جهانی و مشارکت های تجاری استراتژیک آن (اخیراً با musical.y ادغام شده و با Modern Sky مشارکت می کند) ممکن است آن را بسیار طولانی تر از پلتفرم های قبل از خود زنده نگه دارد.

6. Twitter

شبکه اجتماعی ویدیو توییتر

از زمان موفقیت توییتر در اولین مشارکت آن در پخش مستقیم مسابقات ملی فوتبال، توییتر تبدیل به محلی مناسب برای افرادی که به دنبال تماشای بازی های ورزشی با کیفیت بالا هستند، شده است. بر خلاف دیگر سایت های پخش مستقیم، قسمت نظرات ویدیو های زنده در توییتر، توییت هایی هستند که میتوان همزمان با پخش مسابقه آن ها به صورت عمودی دید و قابلیت جستجو در آن ها نیز وجود دارند. اکنون توییتر شاهد انفجار بازدید ویدیویی، با 2 میلیارد مشاهده پست های ویدیویی در طول روز است که با توجه به داده های داخلی توییتر می توان گفت 67٪ رشد سالانه داشته است.

در پایان سال 2016، توییتر پریسکوپ (نرم افزار پخش زنده توییتر) را به عنوان یک ویژگی درون برنامه ای اضافه کرد و قابلیت پخش زنده 360 درجه را معرفی کرد. توییتر در حال حاضر تعداد محدودی از شرکای خود را در جریان پخش 360 درجه خود قرار داده است، اما ما انتظار داریم که این ویژگی امسال به مرحله استفاده برسد و خبر های آن به زودی درز پیدا کند.

7. Vimeo

Vimeo

در سال 2019، Vimeo یک بازار آنلاین راه اندازی کرد تا فیلمبرداران را با شاغلان حوزه تولید محتوا مرتبط سازد. پلتفرم ویدیویی Vimeo For Hire برای فیلمسازان، ویراستاران، فیلمبرداران، انیماتور ها و سایر مشاغل مرتبط با این حرفه است. کار در آن با استفاده از حساب های پولی از 7 تا 75 دلار در ماه امکان پذیر است.

Vimeo یکی از برترین شبکه های OTT است که امکان اشتراک گذاری رایگان ویدیو را هم فراهم می کند. Vimeo سرویس اشتراک شخصی خود را در اواخر سال 2016 راه اندازی کرد. به لطف خالق Vimeo و سرمایه گذاری اولیه آن ها در محتوای ویدیو پولی، این پلتفرم ویدئویی با مخالفت یوتیوب برای راه اندازی YouTube Red مواجه نشد. همچنین برنامه اشتراک Vimeo را دوباره طراحی کرد تا مصرف کننده تجربه جدیدی از استفاده آن به دست آورد و Vimeo Originals را به سمت جلو بکشاند.

8. WeChat

WeChat

WeChat، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو است که یک دفعه در چین بسیار محبوب شد. جالب است بدانید در هر سه ماه کاربران وی چت 20 میلیون افزایش می یابند. اکنون وی چت با بیش از 1.15 میلیارد کاربر فعال ماهانه در طیف های مختلف سنی در حال فعالیت است. این پلت فرم ویدئویی همه کاره بوده و دارای ویژگی هایی مانند پیام گروهی، تماس های صوتی و تصویری، کیف پول های الکترونیکی و “Moments” است که در آن کاربران می توانند تصاویر و ویدیوهای حلقه ای را تا ده ثانیه به اشتراک بگذارند. (مانند استوری کردن)

WeChat فاش کرده است که سالانه حدود 250 میلیارد دلار معاملات بین برنامه های کوچک را انجام می دهد. خدمات معاملاتی وی چت روی بخش سوم برنامه آن ها اجرا می شود. این بخش به کاربران امکان خرید لباس، سفارش خدمات، گرفتن تاکسی، تحویل بسته ها و موارد دیگر را می دهد.

پایگاه های بین المللی WeChat در چین، هند، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین به ناشران و بازاریابان فرصتی عالی برای گسترش تجارت خود در خارج از کشور را ارائه می دهند. چندین پیشگام مانند هافینگتن پست، Vogue China ،Buzzfeed ،Viceو BBC News India کانال های اشتراکی خود را در وی چت افتتاح کرده اند. انتظار می رود ناشران بیشتری با گسترش این پلتفرم ویدئویی به سمت بازار های غربی وارد آن شوند.

9. Pinterest

Pinterest

در سال 2015، Pinterest دکمه های خرید و پین ​​کردن سایت به عکس و ویدیو را به پلتفرم خود افزود. پس از آن در عرض یک سال، 55 درصد مردم از این پلتفرم برای خرید استفاده می کردند. Pinterest با راه اندازی یک بستر برای تبلیغات ویدئویی در تلفن همراه به بازاریابان و ناشرانی که کسب کار آن ها تازه بود خدمات خوبی ارائه داد.

همچنین Pinterest یک آپلودر ویدیو به روز شده به مشاغل و سازندگان ارائه کرد تا ویدیو های خود را مستقیماً در این شبکه اجتماعی بارگذاری کنند. پینترست به کاربران امکان برقراری ارتباط با مخاطب خود و شناخت علایق آن ها را می دهد.

برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، ویدئو های Pinterest با گذشت زمان کمرنگ نمی شوند و دوباره ظاهر می شوند. آن ها در فیلد ها ناپدید نمی شوند و این قابلیت به برند ها یک ابزار بازاریابی همیشه فعال ارائه می دهد.

به گزارش اتاق خبری پینترست، برند هایی از جمله L’Oréal ،Giada De Laurentiis’s Giadzy ،Tastemade و PureWow در حال حاضر از ویدئو های Pinterest به عنوان نوعی داستان الهام بخش استفاده می کنند. Pinterest همچنین گزارش می دهد که “ویدیوهای الهام بخش” در یک سال 31 درصد افزایش یافته است.

10. Flipgrid (Vidku)

Flipgrid

Vidku در سال 2015 به عنوان یک برنامه پیام رسانی ویدئویی ساخته شد. اما کمی بعد با ظهور Snapchat ویدکو متوجه شد قادر به رقابت در این بازار شلوغ نیست. برای همین مدل کار خود را تغییر داد و با کار بر روی ویدئو های آموزشی پرطرفدار خود را با پلتفرم Flipgrid ادغام کرد. پلتفرم ویدئویی Flipgrid به کاربران آموزشی و مشاغل اجازه می دهد تا از ویدئو های آموزشی برای بهبود نتایج یادگیری خود استفاده کنند.

در سال 2018، مایکروسافت Flipgrid را خریداری کرد و آن را برای استفاده در مدارس رایگان کرد. این پلتفرم ویدئویی با محصولات دیگر مایکروسافت از جمله Teams و One Note ادغام شد. امروزه از هر سه معلم آمریکایی تقریباً یک نفر از Flipgrid استفاده می کند. در Flipgrid دانش آموزان و معلمان با ایجاد ویدئو های 5-1 دقیقه ای به نیاز های هم پاسخ می دهند.

Flipgrid همچنین ویژگی های جدیدی را برای 2020 اعلام کرده است. این ویژگی ها مانند بستن خودکار زیرنویس ویدیو ها است که می تواند برای رفع مشکلات رونویسی و ویرایش استفاده شود. همچنین نشان های Community Builder که برای اعضای فعال کلاس است، طراحی دوربین جدید، ویژگی خواننده همه جانبه و امکان پاسخ دادن دانش آموزان به یک دیگر از ویژگی های جدید آن است.

Flipgrid توانست مشارکت خود را در طول همه گیری کرونا گسترش دهد. همچنین پارک های ایالتی کالیفرنیا به Flipgrid’s Discovery Library پیوستند تا به دانش آموزان کمک کنند در سفر های مجازی شرکت کرده و سواحل کالیفرنیا، چراغ ها و مخازن آن را مشاهده کنند.

11. YouTube

شبکه اجتماعی ویدیو یوتوب

در انتها به محبوب ترین و پرکاربرد ترین شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیو می رسیم. بدون شک، YouTube یک پلت فرم ویدیویی بسیار محبوب در اینترنت است. در واقع، ما می توانیم YouTube را به دلیل محبوبیت در مفهوم پخش آنلاین ویدئو معرفی کنیم. اکثر مشاغل در سراسر جهان از این برنامه ویدئویی اجتماعی به عنوان یک پلتفرم ویدیویی آنلاین استفاده می کنند تا خود را در عرصه ایجاد ویدئو غوطه ور کنند.

بزرگترین مزیت یوتیوب این است که برای کاربران کاملاً رایگان است. با این حال، اگر می خواهید بدون دیدن تبلیغات با YouTube کار کنید، باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. کسب درآمد مبتنی بر آگهی به تولیدکنندگان محتوا فرصت می دهد تا براساس دیدگاه های خود کسب درآمد کنند. همچنین یک رابط که مطالب مورد پسند کاربران را می فهمد، مرور فیلم را در YouTube آسان تر می کند.

منبع :

wibbitz.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا